Hoe zoontje zijn haren laten groeien?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 10 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2018
    Zoontje wil zijn haar nog laten groeien maar die pony zit altijd in de weg. Komt altijd voor zijn ogen ook al spuit ik er veel haarlok op of doe ik er gel in.
    Vandaag een jongenshaarband gekocht bij het Kruidvat. Moet ik dit gebruiken om even door te zetten? En moet hij dat vaak gebruiken zodat die haren anders gaan vallen of alleen gebruiken als zijn zicht verstoord wordt? :roflmao:
    Op dit moment is zijn kapsel weer uit model aan het geraken. Al bij verschillende kappers aangegeven om alleen wat bij te knippen omdat hij het wil laten groeien maar na elke knipbeurt beginnen we toch weer van voor af aan. :rolleyes:

Wie weet hoe je eraan moet beginnen om een jongenskapsel te laten groeien en het toch wat in model blijft?
    En oma knipt die pony stiekem als die te lang wordt. Maar zoontje wil het zelf laten groeien. Alleen die fase dat het niet uitziet hè. Daar geraken we niet doorheen. o_O
    En verder geen idee welk kapsel hem leuk zou staan. Het kapsel wat ik al in m'n hoofd heb van kind af aan als ik ooit een zoontje zou hebben heeft hij nu ongeveer. :D:roflmao:
    Maar hij wil ze nog langer. :)
    Bekijk bijlage 554938
    Bekijk bijlage 554940

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Totaal geen ervaring, want alleen een dochter van 10 maanden met nog niet zulk lang haar. :)

Maar ik vrees dat het even uitzitten is. Pony opzij doen met lak blijft nu ook nog niet zitten denk ik he? Met een scheiding zeg maar. Je haalt het nog niet om het achter een oortje te doen.

Ik vind dat bandje wel echt superlief en stoer staan!

3. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Aan mijn reacties heb je niks, ik zou het echt niet weten, maar wat een knap mannetje.;)

sydneys vindt dit leuk.
  4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ons zoontje heeft halflang haar, tot ong zijn kaakrand, was idd een kwestie van een maandje ofzo dat de punten voorbij zijn ogen waren en niet meer prikten. Overigens had hij daar geen last van.
    Kammen en wassen is bij ons des te meer drama.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooh ik vind dat haarbandje wel leuk! Haha

En verder gewoon doorbijten en tegen oma zeggen dat zr van die pony af moet blijven

manaolana vindt dit leuk.
  6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Inderdaad! Ik zou het echt niet op prijs stellen wanneer mijn moeder stiekem zijn pony zou gaan knippen:eek:

manaolana en Biny vinden dit leuk.
  7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik vind het haarbandje stoer staan! Zou die voorlopig lekker laten gebruiken :):thumup:

manaolana vindt dit leuk.
  8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je kan ook zon knotje doen wat helemaal hip is, zoals xess xava.
    Maar wat een leukerd zeg!

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind het haarbandje ook leuk staan!

En ik zou als oma slaapt ook eens stiekem haar haren knippen :p. Kijken wat ze daar zelf van vindt ;).

10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Een top knot! Zooooo schattig vind ik dat!
    Of een staartje, of invlechten, maar daar is het misschien nog te kort voor.

Leuk mannetje wel :D

11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Kwestie van door laten groeien zodat het achter zn oren kan. Hier gaat het nu automatisch al één kant op. En soms inderdaad zo' knotje, super leuk :D

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Hier wat foto's van mijn zoontje voor het idee

Bijgevoegde bestanden:

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    En deze

Bijgevoegde bestanden:

14. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Hm, foto's zijn wel gedraaid :oops:

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

#15 sydneys, 14 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2018
    Superschattig Miek89.

Een knotje gaat hij niet willen. De haarband wil hij ook nog niet op school want dan zien andere jongens dat zegt hij. Heb hem foto's van voetballers laten zien dat die haarbanden voor jongens zijn maar daar antwoord hij op dat hij niet graag voetbalt. :roflmao:
    Als hij wil gebruiken we die nu thuis en later zien we wel.

Miek89, ging zijn haargroei al zo of heb je dat met veel geduld naar een kant gekregen? Of echt alleen door achter het oortje te doen?

16. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Dank je wel :)
    Een knotje wil hij ook alleen in de zomer als het warm is.
    Nee zijn haargroei heb ik wel een beetje gedwongen door gelwax en haarlak. Toen de lok achter zn oor kon ging het veel beter. Hij heeft ook geen pony.

sydneys vindt dit leuk.
  17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, oma duidelijk maken dat ze niet zijn haren bij mag knippen. Verder een kwestie van geduld, het zal inderdaad een maand of twee even een rare tussenlengte hebben, maar inderdaad, het moet net even over zo’n punt heen.
    Desnoods een klein beetje wax of gel gebruiken om die sprieten in de tussentijd wat uit zijn ogen te houden.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.044
    113
    Hier wilde zoontje ineens een staartje. Toen een tijdje de boel in bedwang gehouden met gel tot het lang genoeg was. Nu is het inmiddels wel weer kort haha.

sydneys vindt dit leuk.
  19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een foto van gisteren. Zie je zijn kapsel goed op. Is helemaal uit model maar het lijkt wel alsof er stilaan een scheiding komt bij zijn pony.
    Let niet op de houding. Zo stond hij maar 10 seconden. Lucky shot :roflmao:maar hier zie je de zijkant goed

Bekijk bijlage 555489
    Bekijk bijlage 555491

20. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik zou persoonlijk de pony laten groeien met de rest van het haar mee. Maar daar moet je dan inderdaad even doorheen.
    Dus oma moet van de pony afblijven vanaf nu;)
    Na het haar wassen drogen met de föhn helpt ook. Je föhnt het dan al een bepaalde kant op.
    en niet te vaak wassen. Hier was ik zijn haar 1 keer per week met shampoo. Dat is voor mijn zoon meer dan voldoende.

Deel Deze Pagina