hulp ziekte symptomen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Masa, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Wie kan mij helpen...

Vanmiddag met mijn kinderen naar de huisarts geweest, jongste 2 waren flink ziek al een paar dagen koorts over de 40 graden heen en klagen over hoofdpijn. Jongste heeft daar ter plekken kunnen plassen en dat was zo troebel dat ze meteen antibiotica meegaven en het niet eens hebben laten testen.

Nu ligt ze dus op de bank rustig tv te kijken en uit het niets begint ze heel hard te huilen en au au au te roepen en gillen van de pijn en ik vraag waar dan zegt ze in haar hoofd en als ik vraag om het aan te wijzen wijst ze naar haar achterhoofd net boven haar nek... Ik in paniek de HAP gebeld maar omdat het alweer over was konden ze verder niets doen ze was namelijk vanmiddag al onderzocht door haar huisarts...

Nu (na het gesprek) zegt ze dat haar billen au doen en haar zij. Ook bij het verschonen gilt ze van de pijn maar er is niets te zien op de huid... Schoonmaken mag ik niet dat doet pijn... Net bij het optillen gilde ze weer au. en als ik vraag waar het pijn doet wijst ze haar zij aan.

Vrij snel daarna viel ze tegen me aan in slaap...

Ze is 3 en heeft dit echt nog nooit gedaan of zo'n pijn gehad en ik vind het helemaal niets. Herkent iemand deze gekke symptomen?

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Spierpijn tgv griep?
    Geen uitslag zichtbaar op lichaam?

Ps ze kan ook een nierbekken ontsteking hebben en daarom pijn in haar zijde hebben .

3. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Ja misschien ook de reden dat ik haar niet mag schoonmaken tussen haar benen... en au billen kan misschien wijzen op de plasser...

alleen de pijn achter in haar nek kan ik dan niet plaatsen...

nee geen uitslag op haar lichaam

Edit: lees niet dat een nierbekkenontsteking uit het niets hele hevige pijnen in de rug kan geven (misschien was dat haar nek voor haar?)

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Moeilijk. Ik heb zelf wel eens kramp of steken als ik ziek ben, onverklaarbaar en snel weer weg.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kan ze haar kin op haar borst leggen zonder pijn?
    Vaak bij hersenvliesontsteking doet het optrekken van de benen en/of het buigen van de nek pijn. Dit hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar het is een signaal, dus blijf er alert op.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Meiden van mij allebei al twee dagen hoge koorts, erg ijlen... niet aanspreekbaar. Ik weet niet wat er heerst maar veel sterkte!

7. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Als je bang bent voor hersenvliesontsteking let dan even op de volgende punten:

'Luier'-pijn (tijdens verschonen aanvalsgewijs heftige pijn bij het omhoog bewegen van beide beentjes tegelijk. Dus de knieën richting het gezicht buigen. Probeer haar tijdens het verschonen eens wat af te leiden en dan een aantal keren dit te doen. Geeft ze pijn aan bij elke keer dat ze de beentjes omhoog gebogen krijgt?

Grauwig zien

Suffer worden, in combinatie dus met hoofdpijnen

Huiduitslag in de vorm van paar/rode puntjes die je niet weg kunt drukken. Als je op je huid drukt zie je heel kort even dat het wit weg trekt en dan weer terug naar je oorspronkelijke huidskleur. Bij deze uitslag gebeurd dat dus niet als je op de plekjes drukt

Braken

Bij twijfel: altijd weer even bellen. Succes en veel beterschap!

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik neem aan dat je hiervoor wel de huisarts hebt gebeld!?! Dit zijn toch wel alarmsymptomen, mn als ze niet aanspreekbaar zijn!

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    TS als je het niet vertrouwd gewoon weer de HAP bellen. Daar zijn ze voor.

Heel fijn dat ze vanmiddag al gezien is door een huisarts maar die kan ook wel eens ergens overheen kijken.

Ik zou dus gewoon weer bellen.

Laatst had een oud vriendinnetje van mij ook zoiets raars. Dochter had hevige pijn in haar buik, overgeven, koorts, in de foetus houding liggen etc etc. Zij met haar naar de HAP, kreeg dat kind een paracatemol waar de pijn iets minder van werd, ze werd naar huis gestuurd met de mededeling dat ze gewoon wat buikkrampjes had en omdat ze nu stil was was er niets ergs aan de hand. Kind lag de hele nacht te kermen van de pijn en was echt een helse nacht, hebben ze uiteindelijk toch weer de HAP gebeld een paar uur later en geëist voor verder onderzoek, wat bleek, kind had gewoon een blindedarm ontsteking, zo erg dat hij op klappen stond.

Wat ik er mee wil zeggen is dat je zo'n huisarts ook misschien iets over het hoofd heeft gezien, zal niet bewust zijn gegaan maar het zijn en blijven mensen en mensen maken fouten. Dus als jij voor je gevoel wilt dat er naar gekeken moet worden dan moet je dat gewoon zeggen bij de HAP.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Hoop dat je HAP gebeld hebt!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Als je het niet vertrouwd (wat ik mij goed voor kan stellen) nogmaals de hap bellen.
    Bij de 2e keer bellen zijn ze verplicht je te laten komen.

12. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Nee ze is al vrij snel daarna van pure uitputting in slaap gevallen tegen me aan (eerste keer ooit) dus overgelegd in bed, ze vroeg nog wel om een kusje dus zo alert was ze wel dus dat gaf me een goed gevoel en ze krulde op en was zo blij dat ze mocht slapen ze was helemaal op. We kijken het nog even aan nu...

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Nee hoor, dat zijn ze niet verplicht. Er zijn mensen die wel 10x bellen om langs te komen terwijl dat echt niet nodig is (geen spoed wat kan wachten tot eigen huisarts)

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.263
    113
    Hoe gaat het nu?

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bij mijn jongste bleek het toen nierbekkenontsteking te zijn.
    Eerst was urine enorm troebel daarna groen en bruin/rood, toen erge pijnaanvallen in zijn zij en blijven overgeven.
    Heel stom had hij dus ook pijn in zijn achterhoofd daarbij. Konden de artsen ook niet plaatsen.
    Zelfs weken naderhand had hij nog met vlagen pijn in zij en achterhoofd. Maar toen was de ontsteking al wel voorbij ( heeft 2 antibiotica kuren gehad )

16. jupke

jupke Niet meer actief

Denk dat je de term "niet aanspreekbaar " wel ruim neemt.

Kan me tenminste niet voorstellen dat als je kinderen echt niet aanspreekbaar zijn, dus bewusteloos, je niet rustig hier op het forum zit.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Als ik goed de griep heb doet alles me zeer. Zelfs als ik mn huid aanraak.
    Wel goed in de gaten houden, kan natuurlijk makkelijk iets anders zijn.

Beterschap.

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Als ik een blaas of nierbekontsteking heb, dan heb ik ook altijd last van hoofdpijnen en pijn achter in de nek. Onze dochter overigens precies hetzelfde echter toen ze riep dat ze last had van de nek heb ik wel even de luierpijn gecontroleerd. Daarbij met twijfel dan gewoon bellen, ik hoop dat het nu beter gaat! In ieder geval veel beterschap

19. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Huisarts belde vandaag terug en had de uitslag van haar urine, ondanks dat deze mega troebel was kwam hij met een negatieve uitslag terug bij de huisarts dus geen blaasontsteking... Wel nu dus aan de antibiotica voor de blaasontsteking omdat ze er zo zeker van waren gister door haar troebele urine...

Vandaag nog steeds ziek maar ze knapt gelukkig wel al iets meer op. Flink geslapen tussen de middag en hopelijk wordt ze snel beter. Ze blijft pijn aangeven in haar zij en in haar hoofd maar niet meer zo gegild als gister.

20. jupke

jupke Niet meer actief

Fijn dat dat het niet is. Dus nu stoppen met de antibiotica?

Raar dat ze het niet meteen nagekeken hebben trouwens. Dat kan binnen een minuut gedaan zijn.

Deel Deze Pagina