Hoera, onze turf loopt eindelijk. Vrijdag ging ze ineens los op het kdv. 's Ochtends nog met de leidster erover gehad dat ze goed los stond maar niet doorzette met lopen en tussen de middag ging ze er ineens vandoor. Maar nu even een dilema, wanneer moet mevrouw echt aan de schoenen. Ik weet totaal niet meer hoe we dat met de oudste gedaan hebben. Iemand een idee?
Ik heb schoentjes met een flexibele zool gekocht toen hij een maandje goed kon lopen. Volgens mij wordt meestal aangeraden na 6 weken goed kunnen lopen schoentjes te kopen.
Na 6 weken ja. Ik heb dr de eerste tijd van die leren slofjes aangedaan. Thuis gewoon veel blote voetjes/sokken. Doet ze nu trouwens nog steeds (zoveel mogelijk uit als ze thuis is). Op een kdv binnen zou ik dr dr dus ook nog voorlopig veel op slofjes laten. Of sokken, weet niet wat daar normaal is. Op de psz hebben ze allemaal natuurlijk schoenen aan..
Pas toen de kinderen (veel) buiten gingen lopen ben ik schoenen gaan kopen. Eerst schoenen met een flexibele zool en daarna lekkere stevige schoentjes (maar toen werd er dus ook flink gelopen)
ik zou pas echt schoentjes kopen als je haar ook buiten laat lopen. ze moet eerst goed op haar platte voetjes leren lopen, zonder dat ze heel erg bol houdt.
Hier na de eerste 3 losse stappen wilde ze buiten ook lopen. Dus hebben we fatsoenlijke buitenschoentjes gekocht. Nog een heel drama omdat ze maat 14/15 had en dat bijna nergens te krijgen was met een fatsoenlijke zool. Man in de schoenwinkel zei al "tja, meeste kinderen met die maat dragen nog geen echte schoenen maar slofjes" maar was het ook wel met ons eens dat ze daar in september niet mee naar buiten kon Uiteindelijk geslaagd bij van haren (of de schoenenreus? Haal ze altijd door elkaar omdat ze nogal op elkaar lijken en bovendien naast elkaar zitten hier). Die hebben bobbi's shoes... Vanaf mt15 met een goede flexibele zool er onder. En als ze niet buiten liep dan liep ze gewoon op sokken of blote voeten. Je gaat toch geen km's wandelen voorlopig.. Maar als je buiten wil gaan lopen is een paar watervaste, niet-meteen-doorgesleten paar schoentjes toch wel lekker.
Naar buiten wil ze nu ook al. Ze sjouwt nu op van die hutslofjes rond. Denk dat we binnenkort maar eens gaan kijken naar flexibele zooltjes, want nu het hier sneeuwt wordt het natuurlijk niets met die slofjes.
Mja hier ging dochterlief precies lopen rond d'r verjaardag.. En eind september kun je ook niet meer op je blote voeten buiten