zoontje 4 jr zo vervelend dat ik hem niet leuk meer vind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door titus, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Fijn!!!

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    wat super dat hij blij kan zijn met een tekening van een hartje. vind mooi om te zien dat ze ook gewoon het simpele warderen.
    nou hoop dat het zo blijft door gaan morgen is natuurlijk weer een ander ritme en papa is er dan ook bij.

3. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    weekeind is redelijk gegaan.
    zaterdag minder dan zondag.
    Ik wilde zaterdag nog even naar de winkels en had de tijd de baby had net gegeten en lag op bed mijn man zou thuis blijven dus ik dacht nou neem M mee en kunnen we lekker langs speeltuin lopen en wat boodschapjes halen en dan heb ik echt even een op een de tijd voor hem.
    wil de hij niet mee :$
    goed asl je niet wil dan wil je niet maar toen ik terug kwam en de spullen die ik had gekocht liet zien. kwam de baby al gauw om te eten wat denk je gaat M weer lopen vervelen terwijl papa er ook gewoon was he.
    Dus ik zeg tegen hem nee nou moet je op houden ik had net tijd voor jou maar jij wilde niet mee en nu is de baby aan de beurd.
    hij keek me een beetje raar aan maar stopte wel.
    het gaat al een stuk beter en daar ben ik wel blij om maar pfffffffffffffffffffffffff wat kost het veel energie om als hij iets doet het in goede banen te leiden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een kind van 4 snapt dit niet en wil als jij thuiskomt dan dus toch aandacht. Wat jij doet, is hem een verwijt maken en mijns inziens ga je daarmee in een negatieve spiraal komen.
    Wat je beter had kunnen doen, is hem vragen of hij graag iets samen met jou wil doen, en zoja: wat, (eventueel twee opties geven om te kiezen, dingen die hij graag doet/samen met je doet), en aangeven dat je dat gaat doen zodra de baby klaar is met drinken EN op voorwaarde dat hij tot die tijd even rustig iets gaat spelen zelf. Ook dat weer begeleiden en hem helpen bij het bepalen wat hij dan gaat doen.
    Dus even als voorbeelddialoog:
    "Wil je graag iets samen met mama doen?"
    "Ja."
    "Wil je dan samen met de auto's spelen of samen even knutselen?"
    "Samen met de auto's spelen."
    "Dat kan, maar de baby moet eerst even drinken. Als jij eerst even zelf gaat spelen en dat kunt doen zonder mama en de baby te storen, gaan wij daarna samen met de auto's spelen. Wat ga jij doen terwijl mama de baby laat drinken? Ga je zelf al even met de auto's spelen of wil je een filmpje kijken?"

Daarmee geef je hem keuzes binnen bepaalde grenzen. Hij krijgt dus ruimte om zelf te kiezen, maar tegelijkertijd beperk je die ruimte, waardoor het voor hem overzichtelijk wordt en je niet het effect van een balletje in een flipperkast krijgt.
    Bovendien is samen spelen aan een voorwaarde verbonden, namelijk dat hij jou even de ruimte geeft om de baby te laten drinken.
    Het kan dan nog handig zijn om papa in te zetten om de keuze die hij maakt voor tijdens het voeden, met hem in te zetten, (als hij kiest voor spelen met de auto's bijvoorbeeld, papa dat met hem laten pakken en een start maken met het spelen met de auto's).
    Succes!

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik snap dat je baalt hoor ts, het is ook gewoon zwaar, net bevallen, drukke boel....dweilen met de kraan open vond ik het toen.
    En zoonlief heeft inderdaad veel veranderingen maar moet nu de aandacht delen. Maar dat deel snap je al natuurlijk:)
    Kan je man niet een paar voedingen overnemen? Of kolf je niet?

Deel Deze Pagina