Baby 1 jaar, hoeveel borstvoeding en ander drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Djennaa, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    #1 Djennaa, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
    D is nu bijna 1 jaar, eet 2 broodjes, fruit en wat avondeten op een dag. En krijgt nog zown 5/6 borstvoedingen per 24 uur. Hij drinkt eigenlijk nooit wat anders dan borstvoeding. Heel soms als ik ergens ben waar ik niet kan of wil voeden, krijgt hij een tuitbeker met water. Niet alle voedingen zijn echt dorst, er zitten ook voedingen tussen omdat hij aan de borst zo lekker in slaap valt. Of als hij niet lekker in zijn doen is. Het is echt een hongerlapje en hij mag heel graag drinken.

Maar zit me af te vragen, wanneer ga je over naar alleen een ochtend en avondvoeding? Wat is normaal rond deze leeftijd? En hoeveel ander drinken moet je aanbieden naast de borstvoeding? Ik heb geen idee wat de bedoeling is, of hoort.

Ik hoor graag hoe dit bij jullie gaat/ging!

Het is trouwens niet de bedoeling om binnenkort te stoppen met de borstvoeding. Dus graag borstvoeding vriendelijk advies :)

Toevoeging: Het is zeker geen groot kindje, dus te zwaar zal hij niet snel worden.

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hej, mijn dochter gaat ook richting het jaar en ik bied sinds kort dixsap aan. Vindt ze heerlijk. Ik heb gewoon een flesje staan en af en toe biedt ik die aan. Soms hoeft ze niet, en een andere keer drinkt ze in ene heel veel. Mijn kleine meid is nu ziek, maar drinkt te laatste tijd nog 's morgens als ze wakker wordt, daarna om 10 uur, om haar in slaap te krijgen. Vervolgens pas weer in de avond voor het slapen gaan. Dan weet om 23uur en ze komt nog 2x per nacht....arme ik :)

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Het is zo dat je moet kijken naar wat jouw kindje wil en wat jij toe wil laten.
    Mijn zoontje is 16 maanden, maar zoals het er nu naar uit ziet nog lang niet toe aan maar 2 voedingen per dag. Hij komt nog echt minimaal 4x per dag/nacht om bij me te drinken en ik heb er helemaal geen problemen mee. Alles gaat al zo hard en snel. Ze worden zo snel zo groot en op de momenten dat hij drinkt, zijn we gewoon even lekker samen aan het genieten van elkaar!

4. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Bedankt voor de reacties! :)

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Toen mijn zoon een jaar was dronk hij nog drie keer per dag bij mij. 's ochtends als hij wakker werd, voor zijn middagslaapje en voor de nacht.
    verder dronk hij water en heel af en toe een beetje diksap.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe mag je kind zoveel borst als hij en jij willen.
    Mijn kinderen wilden op die leeftijd ook nog niet zo heel graag iets anders drinken. Af en toe water of thee. Sap vonden ze niet echt lekker.

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik lees even mee, maakt het dan nog uit of het afgekolfd is of life voedingen, mbt de voedingen die mogen ?

8. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik denk dat je van je eigen kind moet uit gaan, als het zo goed gaat prima toch?

zelf merk ik dat ik niet genoeg meer heb voor de nacht (als hij komt omdat ik ongesteld ben, anders slaapt hij door)
    De middag voeding heb ik er af gehaald rond kerst omdat hij zo aan het bijten was. Nu krijgt hij nog s' morgens en voor het slapen gaan borstvoeding. Dat is voor ons beide prima. Lukt het me niet dan geef ik hem wat pap. Dat vind hij ook prima.

Hij eet overdag 2 broodjes, zijn tussendoortjes en avondeten. Daarnaast krijgt hij welke keer als hij eet drinken aangeboden. Water of thee, dat vind hij heerlijk. Ook sinasappelsap vind hij heerlijk.

9. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Volgens mij maakt afgekolft of live niks uit wat betreft de hoeveelheid die 'mag'. Naar mijn weten mogen kindjes onbeperkt borstvoeding drinken.

Bedankt voor de reacties! Dan hou ik het voor het moment zo, tot een van ons beiden iets anders wil. Voorlopig vind ik het prima! Ben allang blij dat hij nog zo graag drinkt :)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier drinkt ze zeker nog 7 a 8 keer. Soms drinkt ze wat water, maar thee en sap eigenlijk nooit. Ze heeft er nog veel behoefte aan en ik vind het prima! Je hoort weleens dat 10 maanden een 'lastige leeftijd' mbt borstvoeding is, of ze willen om het half uur drinken, of ze willen er niet veel meer van weten.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste na 1 jaar langzaam wat gaan sturen naar ochtend, middag, avond, late avond en nacht.
    Met ruim 13 maanden gestopt met kolven onder werktijd en aangezien ik altijd 8 dagen achter elkaar werk, stopte ze al snel met de middagvoeding.
    Met 14 maanden wat ingegrepen in de nachten omdat ik het niet zo goed meer trok en vanaf toen dronk ze nog ochtend, avond, en late avond of nacht dus 3x daags. Dit heeft ze tot 22 maanden gedaan en langzaam ging ze toen afbouwen doordat ik weer zwanger was.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O ja, ander drinken kreeg ze vanaf 8 maanden, beetje water of slappe thee bij de bijvoeding. In het begin ongeveer 100ml per dag en rond 1 jaar dronk ze vrij veel water, 300-400ml per dag denk ik.
    Ze had de hele dag een rietjesbeker met water in de buurt.

Deel Deze Pagina