Haaraccessoires opbergen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Edith1987, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Onze dochter krijgt steeds meer haar (eindelijk! :D) en haar voorraad elastiekjes, speldjes en clipjes groeit gezellig mee. Ik prop nu alles in een mooi doosje, maar ben op zoek naar een leuker, overzichtelijker initiatief! Hoe doen jullie dit? (graag met foto ;))

Op Pinterest zie je veel borden voorbij komen, maar dit past niet helemaal in de stijl van dochters kamer. Ik wil ook zo weinig mogelijk ophangen/wegzetten, vind het al snel te 'prullerig'.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb al het eea geprobeerd ('speldjesbord' (die kun je zelf maken, dus in principe altijd passend), bakje met allerlei vakjes, enz.), maar kom uiteindelijk toch iedere keer uit op een bakje waar alles door elkaar in gaat.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb clipboard gemaakt met hakjes..zal strak foto maken;) elastickjes liggen gewoon in grote bak in kast..
    Ik heb vooral veel clipjes en haarbandjes en wat riempjes..

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  5. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een houten kastje van de Ikea.
    Even foto van internet geplukt, dochter slaapt nu.
    image.jpg

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, wat heerlijk opgeruimd! Onze meid verzamelt graag en heeft overal schatkisten. Lege pot jam? Grote kans dat ze hem binnen een dag heeft omgetoverd tot een pot voor haar schatjes. En haarspeldjes en elastiekjes horen daar bij. Dus alle pogingen ten spijt; haar elastiekjes, kettinkjes, armbandje en speldjes liggen verspreid over verschillende handtasjes (het is zo'n lekkere tut), potjes en bakjes. Gelukkig weet zij waar alles ligt!

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Bij de Action hebben ze leuke doosjes, of zelf met haar paar doosjes versieren? Ik heb een klein lade kastje waarin ik alles van haar spulletjes heb liggen, eerst heel opgeruimd. Nu okk alles door elkaar hahah

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier een vakjesdoos... Onderin grote vakjes voor dikke elastieken, bovenop de kleine elastiekjes en speldjes...
    Maar tenzij ik het zelf wekelijks uit ga zoeken... Ligt het nog steeds door elkaar.

Het ligt in ieder geval BIJ elkaar :)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier zit het in een etui.
    dl is niet zo van de speldjes maar wel veel elastiekjes ed..
    het zit wel allemaal in een lade in een kast waar de rest van de haardingetjes ook in liggen

10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Wij hebben een mini-ladenkastje in de vensterbank van de keuken staan met 4 kleine laatjes. kam, borstel en haarspray staan ernaast, binnen handbereik van de kinderstoel waar ik haar haren altijd doe.. Boven op de commode staat een bloempotje waar de elastiekjes en knipjes in gaan voor het slapen, en als de laatjes te leeg worden ruim ik de inhoud van dat bloempotje weer eens op.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de elastiekjes tot nu toe in een (Hello Kitty)schoenendoosje zitten in de la vd commode. Haarknipjes wel apart in een klein blikje, en dan ook nog het ene blikje met "daagse" knipjes en een ander blikje voor als we op visite moeten, hihi. Haarspray, borstel etc liggen in ander mandje in zelfde la.
    De oplossing van het houten ladekastje vind ik erg leuk, heb namelijk voor mijn eigen haarspul etc ook zo'n kastje, mss iets voor als dochterlief wat groter is, ze is nu nog veels te veel op ontdekkingsreis, haha!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bekijk bijlage 488765

Houten ladekastje van de Xenos voor elastiekjes, kettinkjes, armbanden, prutsels enz. En knipjes op het bord er boven.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Van die ronde rieten (?) bakjes van ikea, stapelt dl op elkaar op de vensterbank. Kettingen in de grote, elastiekjes in de middelste en schuifjes in de kleinste :)

Een bord zou hier niet werken, ze loopt er graag mee rond, strooit alles op bank of bed en dan moeten haar knuffels, wij, de hond etc het op/in etc.

FRYKEN Mandje & deksel set van 3 - - IKEA

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk, bedankt voor alle ideetjes!

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier even ingezoomd op een oude foto. Ik heb 4 gekleurde bakjes in de vensterbank staan (van de Hema), naast de commode. Daar zitten de meest dagelijks gebruikte elastiekjes gesorteerd op grootte en soort in, en 1 bakje met speldjes. Het linkerdoosje gaat mee als ze uit logeren gaat met een klein assortiment ;).
    Verdere voorraad elastiekjes, speldjes, borstels, speciale clipjes etc etc zitten in de bovenste la van de commode.

Bijgevoegde bestanden:

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
  17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier in de badkamerkast een grote doos met daarin kleinere doosjes voor elastiekjes, haarspeldjes etc. Ik heb altijd setjes van twee en die klik ik in elkaar zodat ik niet hoef te zoeken naar nummer 2. Meest favoriete/gebruikte klipjes zitten in een apart doosje. Zo werkt het hier het beste. En ik ruim het met enige regelmaat op anders is de voorraad niet te overzien haha. Klipjes die niet goed blijven zitten verhuizen naar de barbies zodat ik echt alleen goede klipjes onder handbereik heb, scheelt weer een ergernis.

18. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Kennisgeving voor omleiding
    (ik krijg de naam van de link niet aangepast)

Ik heb deze (in een andere variant) in gebruik voor de haarspullen van mijn dochter.
    Bovenin de borstel en kam, speldjes, klipjes en elastiekjes in de laatjes.
    Was € 5,- bij de Kruidvat incl. tekenspulletjes (die nu dus ergens anders in zitten)

Deel Deze Pagina