Hoi, Ons zoontje van 5 jaar is sinds de geboorte altijd al vaak ziek geweest. We hoopten dat dit na zijn vierde jaar wat beter zou worden, maar helaas. Als hij ziek is heeft ie bijna altijd een week koorts. Hij wil dan niets eten en drinken, totdat de pijnstilling aanslaat. Enkel paracetamol doet niets, dus we geven altijd wat nurofen bij. Aan het begin van het jaar heeft hij buisjes gekregen omdat bleek dat hij vaak oorontstekingen had. We hadden gehoopt dat dat de oplossing van alle ellende zou zijn, maar helaas blijft het ziektebeeld precies hetzelfde: het begint met een lichte verkoudheid en diezelfde dag start de koorts. Hij is inmiddels gemiddeld 1 keer in de 3 weken ziek. Op advies van de kno laten we hem nu steeds checken bij de huisarts of het mogelijk z’n keelamandelen zijn. Deze zijn dan wel onrustig maar niet ontstoken. De volgende stap is een doorverwijzing naar de kinderarts. Ik merk dat ik me steeds meer zorgen begin te maken, omdat we gewoon niet weten wat het is. Ondertussen valt hij steeds meer af en mist zoveel van school. Het is zo sneu steeds.. Iemand ervaring toevallig of gedachten over wat dit zou kunnen zijn?
O ik zie nu dat dit in het verkeerde forum staat. @Beheer kan dit verplaatst worden naar Peuters en kleuters?
Waren hier toch de keelamandelen. De korte samenvatting: kind altijd ziek, snot, hoesten, hoge koortsen, veel slapen, koortsstuipen Incl de ambulance. Met 5 keelamandelen laten verwijderen. Kind bloeide op. Nooit meer ziek, kwam eindelijk aan in gewicht. Als je alles van tevoren wist…had ik haar jaren van ellende kunnen besparen. Overigens ook buisjes, want haar oren waren ook continu een probleem. Kno in het ziekenhuis was in eerste instantie wat terughoudend dus naar een kno kliniek gegaan voor second opinion. Daar zeiden ze meteen: dit is zeker het probleem van alle ellende en binnen een week werd ze daar geholpen.
Hier werd het ziek zijn minder na het knippen van de neusamandel en het plaatsen van buisjes. Als de keelamandelen steeds onrustig zijn dan zou ik vragen of neus en keelamandelen gedaan kunnen worden. Ik zou bij de kno aan de bel trekken.
Geen idee wat het kan zijn. Maar zet hem op een goede multi met voldoende zink, vitamine d en vitamine c. Daarnaast echinicea druppels. Als hij veel antibiotica kuren gehad heeft ook probiotica bijv. de dino orthiflor van orthica kauwtabletten.