pukkeltjes, vlekjes op zijn kin. Allergie misschien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kloontje, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt me op dat mijn zoontje nu al een aantal weken rode vlekjes / pukkeltjes op zijn kin heeft. De ene keer zakt het af maar zoals vandaag zijn de vlekjes weer vuur rood.
    Ik dacht eerst dat het misschien van zijn speen kwam, dus een nieuwe andere soort speen gehaald, maar het probleem blijft. Hij gebruikt zijn speen alleen tijdens het slapen, dus dat is niet eens overdreven veel. Nu kunnen het natuurlijk gewoon wat pukkeltjes of onschuldige vlekjes zijn, maar misschien is het wel een allergie ofzo? Een reactie op bepaalde voedingsstoffen? drinken?
    Komt iemand dit toevallig bekend voor??
    Hij is trouwens net een jaar oud..

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat heeft onze meid ook wel eens... Hier heb ik het altijd geweten aan het vele kwijlen! Dat kan natuurlijk ook bij de speen zo zijn, dat het nat blijft erachter en wat gaat irriteren.
    Ik maakte het dan regelmatig droog en smeerde er Bepanthen op.
    Oh trouwens, als ze ziek en/of verkouden is heeft ze er ook meer last van door (denk ik) verminderde weerstand!

Als het alleen op zijn kin zit zal het geen allergie zijn, dan zit het op meer plekken...

3. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm, zou inderdaad best kunnen. Ik vond het zo vreemd, ineens.
    Een allergische reactie op bijvoorbeeld mayonaise dat je nog wel vaak bij kinderen ziet, lijkt er ook wel een beetje op. Is ook een rode uitslag rond de mond die een paar uur later weer weg trekt. Dus ik dacht, wie weet..... alleen krijgt onze kerel nog geen mayo :p

Deel Deze Pagina