Zoontje 5 maanden te zwaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jelke1988, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    sooo wat een verschil hey, wel goed dat hij zo lekker groeit op de BV.

Mijn dochter is bijna vijf maanden en is echt erg minie vind ik zelf. Van mij mag ze wel wat dikker worden.

Bekijk bijlage 327845

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik vind hem idd wel aan de forse kant en veel qua voeding krijgen.

Onze zoon was met 9 mnd 9 kilo
    Onze dochter was met 2 jaar 9 kilo

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Lekker stevig ventje! Maar het zegt allemaal niks, genoeg baby's die er zo uitzien tot ze gaan kruipen en lopen. Wel belangrijk dat de groeicurve er goed uitziet.
    Wat betreft voeding, ik zou inderdaad streven naar wat meer fruit en groente zodat je de flessen terug kan brengen. Misschien dat een papfles 's ochtends ipv melk helpt om het aantal flessen gedurende de dag kleiner te maken?
    En begrijp ik dat je fruit/groente uit potjes geeft? Misschien overwegen om zelf verse hapjes te maken, zijn net wat minder fijn waardoor het langer duurt om ze te verteren, plus dat je zoontje meteen went aan de smaak van "echt" eten. Levert een hoop voordelen op als tie met de pot gaat meeëten, en dat is over een paar maanden al.

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hij is niet licht inderdaad maar ik vind dit niet eens overdreven. Onze zoon was met 5 maanden 62 cm 8600 gram!! Was net een michelen manneke haha. Nou je moet hem nu eens zien!! Hij is 3,5 jaar en hij weegt nu rond de 16 kilo!! Dus gewoon netjes.
    Ik heb standaard te horen gekregen op het cb dat hij overgewicht had en nadat hij 2,5 jaar werd gingen die baby vetjes er wel af.
    Weet natuurlijk jullie bouw niet maar mijn man en ik hebben allebei geen grammetje vet dus vandaar dat ik me bij onze zoon nooit zorgen heb gemaakt. Ben zelf als baby ook flink geweest en nu ook maar een tenger vrouwke haha!!!

Volg je gevoel ik moest van cb mijn zoon minder te eten geven nou dat heb ik dus nooit gedaan. Altijd die stomme lijntjes volgen!!!! Komt vast goed nogmaals volg je gevoel!!

5. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mamavan3bengels
    Als ik jouw dochtertje zie, zie ik een gezond meisje wat er goed uitziet!
    Waarom zou ze dikker moeten....
    Mijn zoontje is ook een mini altijd al geweest, op het bureau zei ik weleens dat ik het jammer vond dat hij niet lekker van die spekkies en rollen had. Het antwoord van de cb arts: ik zie ze liever zo dan te dik.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier idem dito het gaat om het volgen van de groeilijn en niet om hoe zwaar een kindje is op een bepaalde leeftijd.
    Hier was de oudste 5000 gram bij geboorte, dus heel kort door de bocht is hij dus al geboren met overgewicht (als je van gemiddelden uit moet gaan) en had hij dus al meteen op dieet gemoeten.

Het gaat er gewoon om dat je kind zijn /haar groeilijntje blijft volgen en niet in eens uitschieters maakt naar boven of beneden.
    Het is grote onzin om te zeggen dat een kindje bij een bepaalde leeftijd maar of al op een bepaald gewicht moet zitten zonder te kijken naar zijn of haar lengte en groeilijntje

7. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ze ziet er ook niet ondervoed uit, zeker niet. Maar het CB loopt al te zeiken vanaf de geboorte over haar gewicht, zodat ik bijna ga denken, is ze nu echt zo klein. Ik volg zeker mijn gevoel wel, maar toch elke keer ga ik met tegenzin naar het CB.

Morgen moet ik er ook weer heen, alweer de 3e keer voor deze maand, puur voor haar gewicht, willen ze dat ik zo vaak kom.

Wordt er een beetje moe van. Daarom zie ik haar graag wat dikker, ben ik van het gezeik daar af. :)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier mijn zoon met ongeveer 6 maanden en onze dochter met 5 maanden

9. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    #49 mamavan5bengels, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt: 29 mei 2013
    Dat is hier dus wel zo, afbuigende lijn in de groei, een paar keer gehad. Maar dit was ook al zo met mijn zwangerschap van mijn dochter.

Nu krijgt ze bij elke voeding 1 klein schepje rijstebloem, en sindsdien is de groei gestegen. Maar toen kreeg ik weer commentaar op het geven van de rijstebloem pfff.

Daarom word ik er niet vrolijk van.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Hier net zo. De oudste twee stonden met lengte en gewicht buiten de curvers toen ze geboren werden. Dus ja, wat zegt het nou.
    Mijn oudste is helemaal bijgetrokken. De middelste daarentegen is nog een buffel. Maar ja, die krijgt niks meer dan zijn broer kreeg en is veeeeeel actiever. Dus waar hem dat nou in zit...
    Mijn dochter is ook niet klein noch dun.

Ik kan er niet zo goed tegen dat mensen bij zo'n leeftijd al lopen te zeuren over dik of dun. We kunnen toch niet allemaal gemiddeld zijn?

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dan zeg je toch dat je niet meer komt?

En anders doe je het anders vraag een verwijzing naar de kinderarts laat haar keuren en passeer het cb.

Dat bemoeilijken heeft er hier voor gezorgd dat ik helemaal niet meer ga. Het cb is een adviesbureau verder niet.

Mijn jongste is een spillepoot 9 kilo en 77 cm alleen maar gezijk en wat zegt de kinderarts. Ach het komt vanzelf ze groeit gewoon niet zo hard.
    En dat op de bv

12. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    #52 mamavan5bengels, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt: 29 mei 2013
    Heb ik als eerste gezegd, als het zo moet kom ik niet meer. Weet je wat ze toen zeiden? Dan moeten we dit helaas gaan melden bij bureau jeugdzorg. :$ Want volgens het CB zou ik dan laks overkomen betreft opvoeding van mijn dochterje. :( Ze geven mij echt gevoel dat het aan mij ligt dat ze zo weinig aankomt, dat deed best wel pijn om te horen.

Kinderarts is ze met de geboorte uitgebreid gecheckt, maar toen was alles prima. Ze was klein, maar een sterk dametje die er gewoon gezond uitzag.

Ik zou weer opnieuw een verwijzing kunnen aanvragen, zodat idd het CB ophoudt met zeiken.

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dit is mijn dochtertje met bijna 5 mnd oud.
    Ze woog hier 9 kilo bij 71 cm.
    Vergeleken bij haar broers was ze best klein.
    Maar volgens curves lag ze al op de +3 lijn.

Ik vind haar hier niet overdreven dik.
    Maar dat kan komen omdat ik dikkere grotere zoons gewend was.

14. Biancamv2

Helemaal mee eens.
    Ik kreeg overal te horen dat mijn kids extreem dik en groot waren.
    Terwijl ze gewoon in verhouding waren voor mijn gevoel en ze kregen alleen maar bv de eerste 8 mnd.
    En geen enkele bijvoeding.
    Wat kon ik er aan doen dat ze op de + 4 en +3,5 lijn groeiden?

Mijn oudste zoon was 10 pond en ruim 56 cm bij zijn geboorte.
    Als je hem nu ziet,hij is 13 jr 1m80 en 65 kilo.
    Hij is vrij slank erbij.

Zoon nr 2 word in augustus 6 jr, 1m42 en 32 kilo.
    Is helemaal goed gekomen met gewicht.

15. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

eens..altijd dat gedoe met wat is jou kind zwaar of wat is mijn kind licht ..
    ieder kindje volgt zijn eigen groei..
    mijn dochter is na 2 maanden op de +2 lijn gekomen met lengte en gewicht en dat zit ze nog steeds.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Het is ook nooit goed, maar als het inderdaad zo afwijkend is zou ik eerder voor Fantomalt kiezen (voeg je extra calorieën toe) dan rijstebloem (dit is licht verteerbaar en zet dus in mijn leken ogen minder zoden aan de dijk)

17. Biancamv2

Idd wat Pluk zegt.
    Gewoon vragen voor Fantomalt en als ze willen dat ze beter bijkomt een indicatie voor Nutrinidrink multifibre vragen.
    Hier komt ze zeker goed op aan.

Mijn dochtertje van 17 mnd drinkt dit ook in cimbinatie met fantomalt.
    Dit omdat ze erg hard in de lengte groeit en door flinke buikgrieppen viel ze steeds zo af en doordat ze ontzettend lang is is ze te licht.
    Ze weegt nu bijna 11 kilo bij 93,5 cm.

Maar 1 mnd geleden door buikgriep woog ze nog maar 8,1 kilo.
    Dus ze is ruim 2,5 kilo aangekomen op de nutrinidrink en fantomalt in 1 mnd tijd ;)

18. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Oke dat ga ik eens even navragen. Wat wel bij mijn dochter idd ook zo is, is dat ze wel elke keer flink in de lengte groeit.

Dat had ik bij mijn oudste zoon ook steeds. Dat was ook een lichtgewicht, woog 7800 gram met 1 jaar oud. Hij dronk dan wel al zijn flessen toen leeg, en met bijvoeding at hij ook alles op, maar meneer was heel beweegelijk in zijn doen en laten, en schoot heel erg in de lengte omhoog, en zijn gewicht bleef op het minimale. En is daar nooit over geklaagd, maar woonde toen nog in Brabant. Dus misschien is het CB daar niet zo erg. :D Zij accepteerde dat de bouw gewoon bij hem zo hoorde.

Bij mijn jongste is het zo, dat ze niet al haar flessen dus leegdrinkt, plus ze is ook heel erg beweeglijk, en schiet dus enorm in de lengte. En het gewicht kwam dus onder de lijn steeds.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ben van mening dat kinderen ook hun flessen niet op hoeven te drinken, als ze genoeg hebben gehad dan stoppen ze en dan is het goed. Schijnbaar hebben ze dan toch niet zoveel nodig als de richtlijnen het aangeven.

Doen we nu nog steeds met het eten hoor, ze hoeven hier echt hun bordjes niet leeg te eten en ik vertel ze ook dat ze moeten luisteren naar hun buik

20. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ben ik het helemaal mee eens. Zo hoeven mijn kinderen dat ook niet. Heb ook niet het idee dat ze hongerig is na een fles, wat ze laat elke keer wat staan, en geeft altijd een mondje terug.

Blijkbaar heeft ze niet meer nodig, maar het is meer het CB wat mij soms toch weer onzeker maakt.

Ben benieuwd wat ze morgen weer te klagen hebben.

Deel Deze Pagina