Op dit moment is hier 'Wij gaan op berenjacht' van Michael Rosen en Helen Oxenbury een groot succes. Maar wat lezen jullie zoal voor aan jullie kinderen?
We hebben bergen prentenboeken maar de favorieten naast Jip en Janneke zijn op dit moment "lotje het schaap" en "slaap maar zacht".
Ik lees nu bijna iedere avond '' Wie heeft er op mijn kop gepoept '' voor.. De kinderen vinden dat zo'n geweldig verhaal en gaan al lachend hun bed in Soms ook wel die korte verhaaltjes van Jip en Janneke
Ik heb hier een hele disney boekenclub collectie. ( gekregen en gekocht op rommelmarkten en marktplaats) en iedere avond lees ik daar een boekje van voor. Erg leuke verhalen, maar wel lang. Nu ben ik gek op voorlezen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere moeder het leuk vind om zo'n lang verhaal voor te lezen.
Nijntje is stout, opa en oma pluis en knorretje. Ken ze allemaal uit mijn hoofd maar dochterlief vindt het prachtig.
We lezen heel veel, maar de favorieten zijn: De mol die wilde weten wie er op zijn kop heeft gepoept Mama kwijt Stoute hond Piet polies (maar waarom, geen idee?) Nog 100 nachtjes slapen
Mijn zoontje vind er niks aan als ik hem voorlees. Hij wilt zelf in boekjes kijken enzo. Dus heb van die kartonnenboekjes van Woezel en Pip en winnie the pooh etc. Voorleesboeken heb ik hier wel van Woezel en Pip en een boek met elke dag een ander verhaal.
Favoriet hier (uit een enorme stapel boeken) zijn: Schatkist van muis (flapjesboek), elmo bij de dokter, twee klein duimpjes (sprookjesboom), en op moment stuur ik aan op boekjes over het potje. Dat vindt ze ook leuk en lezen we dan ook wel maar zelf kiest ze altijd 1 van de andere drie
Hier ook bergen boeken maar op het moment is ties en trijntje erg populair van de presentatrice van boer zoek vrouw (weet haar naam even niet meer)
Als ze gaan slapen de jongste nijntje, en oudste n boekje uit de disneyboekenclub collectie. Overdag net waar ze mee aan komt zetten.
's avonds voor het slapen gaan of "Bas en Meike" (is al een heel oud boek, van mijn vriend geweest van vroeger) of "Bart en Esra". Beide boeken over twee kindjes die vriendjes van elkaar zijn. De rest van de dag lezen we verschillende boeken. We hebben ongeveer drie meter aan boeken in de kast staan. Favorieten zijn nijntje (allerlei verschillende boeken), de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft, flappenboekjes, rupsje nooitgenoeg, kabouter plop boekjes en boekjes met plaatjes van dieren en sprookjes, heel veel sprookjes!
Veel van Kaatje (BE dus...) en de typische sprookjes ... Menno is gek van de drie biggetjes op dit moment Maar als papa een verhaal uit zijn mouw schudt is zoonlief helemaal in de wolken ... Mijn man en zoon fantaseren er dan samen op los (zoon is bijna 4jr)