bij 7 maanden en BV nog steeds 1 nachtvoeding: raar of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ona81, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    onze flinke zoon van bijna 7,5 mnd weegt 9 kilo en is 74 cm. Hij komt 's nachts nog steeds voor een voeding op verschillende tijdstippen, maar meestal rond 4 of 5 u. Is dit raar? Ik vind het niet erg, omdat ik het én knus vindt én ik weet dat hij er nog voedingsstoffen uithaald. Ik hoor wel vanuit omgeving dat hun kids dat toen niet meer nodig hadden. Schema momenteel: 7 u wakker aansluitend Bv, rond 9.30 fruit, rond 12.30 pap, rond half 4 tot voor kort, maar wordt soepstengel ivm werk en flesweigeren, 18 u prak, 19,30 Bv en bed. Dus straks 2 Bv overdag, melkvoeding met pap en dan dus de nacht bestaan uit melk

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Nee hoor, is heel normaal. Zolang je het zelf prima vindt, lekker mee door gaan. Waarschijnlijk heeft hij het niet meer nodig voor de voeding, maar vindt hij gewoon fijn (net als jij).

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niks mis mee hoor. Als jullie beiden het prima vinden kun je het gewoon zo houden!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Raar zou ik het niet noemen. Het is denk ik wel de vraag of hij het qua voeding echt nog nodig heeft of dat het gewoon gewenning is en hij het alleen voor de "fijnigheid" doet. Maar zolang jij er geen problemen mee hebt is het toch prima zo lijkt me.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Raar? Nee
    Wenselijk? Ligt aan jezelf en aan je kleine man ;)
    Zolang jullie het prettig vinden en/of je het idee hebt dat hij het nog steeds nodig heeft, gewoon lekker doen hoor!

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    het is niet raar. Ik heb mijn zoontje tot 1 jaar 1 nachtvoeding gegeven en we zijn het nu aan het afwennen. Hij wordt snachts nog wel wakker, maar speentje erin en meneer is weer onder zeil.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee mijn zoontje wil af en toe nog steeds een nachtvoeding. Als er geen probleem is, ook geen probleem maken :)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Welnee, niks raars aan.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt niet raar, zeker bij BV hoor je dat best vaak.
    Mijn neefje pakte tot een jaar 's nachts nog 1a2 keer de borst. Zeker na KDV-dagen om bij te tanken.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, hoor! Hier slaapt ze nog niet van 19.30-7.30 in 1 ruk.
    Meestal nog een keer een voeding rond 23/24u.
    Heel soms dat ze de hele nacht doortukt. En vanmorgen kwam ze nog een keer om 5 uur maar ze werd wakker van haar eigen gehoest. Overigens drinkt ze dan rond 7/8 uur vaak niet meer.

11. Nee hoor niet raar.

Onze oudste twee zijn pas door gaan slapen nadat we de bv geforceerd hebben gestopt in de nachten. Toen waren ze de 15-16 maanden en was ik weer zwanger en kon ik de nachtvoedingen niet meer opbrengen.

Inmiddels is de derde 11 weken en heb ik geen grens in mijn hoofd waarop de nachtvoeding moet stoppen. Het ligt er helemaal aan of ik het dan nog trek of niet.

12. fafa

fafa Niet meer actief

Hier zelfde verhaal: met 7 maanden nog steeds 2 nachtvoedingen (dwz: 2 gedurende háár nacht, 1 gedurende de mijne). Ik geniet er ook van, dus van mij hoeft ze niet door te gaan slapen.

Ik denk trouwens wel dat ze het meer voor de gezelligheid doet dan dat ze echt honger heeft. Maar de behoefte aan lichaamscontact is wat mij betreft niet minder belangrijk dan de behoefte aan voedsel.

Dus wat al eerder gezegd is: zolang jij het leuk vindt en het trekt, lekker blijven doen.

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

1 nachtvoeding met 7 maanden: Relaxt!! ;)

Wij zaten op meer rond die tijd hoor, en nog steeds op zeker 1.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    1 nachtvoeding vind ik weinig hoor. Mijn dochtertje zat toen echt nog rond de 3. Tot 2 jaar heeft ze sowieso op 1-2 nachtvoedingen gezeten en toen was ik er flauw van en heb ik de nachtvoedingen afgebouwd.

15. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als het bij 7 maanden al raar is, wat is het dan bij 18 maanden...? :D

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor, helemaal niet raar!
    Hier 23 maanden genachtvoed. Zoon stopte er vanzelf mee.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier tot 9 maanden 3 nachtvoedingen :) daarna dat gelukkig wel kunnen afbouwen

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    geen probleem! onze kleine wilde toen nog 2x drinken in de nacht...best vermoeiend dat wel maar ok. nu drinkt hij alleen nog maar in de heel vroege ochtend en vaker ook pas wanneer we opstaan dus zou deze voeding ook kunnen laten vallen maar dan is het afgelopen met de bv...zolang jij het geen probleem vindt lekker blijven geven!

Deel Deze Pagina