Onze dochter wordt morgen 2 en sinds een tijdje raakt ze helemaal overstuur van bepaalde geluiden. Het blaffen van een hond, de (staaf)mixer, maar ook een kind wat huilt, kraait (kindje wat nog niet kan praten) of een kreunende baby. Is dit herkenbaar? Een fase? Kan ik hier iets aan doen?
Ja, heel herkenbaar. Mijn zoontje is erg gevoelig en harde geluiden doen hem echt pijn. Ik heb vanochtend toevallig oorkleppen besteld die hij op kan zetten als ik ga stofzuigen, föhnen of de afwasmachine uit ga pakken. Denk je dat het bij het karakter van je dochter past? Of zou er iets met haar oren kunnen zijn?
Stofzuigen vind ze helemaal geweldig dus ik denk niet dat het aan haar oren ligt Ik hoop dat het een fase is want kinderen vallen en huilen regelmatig op school. En onze vriendenkring heeft ook veel jonge kindjes. Wel apart dat ze zo bang is voor honden, mijn schoonouders en schoonzus hebben allebei een hond...
Ja herkenbaar! Oudste doet nog steeds haar handen voor haar oren als er bijvoorbeeld een scooter aan komt. Vorig jaar was ze bang van harde geluiden buiten onze tuin en was het lastig om haar te laten snappen dat het buiten de tuin was en bleef....
Afgelopen zondag was onze dochter helemaal hysterisch aan het huilen op haar verjaardagsfeestje. Ze liet een metalen dekseltje vallen en gooide zich na 10 seconden hysterisch op de grond en begon te huilen, alsof ze geschrokken was. Ik pakte haar op om haar te troosten. Ze klampte zich helemaal aan mij vast en deed me zelfs pijn. Ik wilde haar op de grond zetten maar dat wilde ze niet. Ze bleef maar door huilen. Totdat iedereen weg was en Nijntje aanstond. Toen werd ze rustig. En dat terwijl ze in eerste instantie helemaal hyper en blij was toen iedereen er was. Vandaag kreeg ik een vriendin met dochter van 2 op bezoek. Ik haalde mijn dochter uit bed (die sliep nog net toen die vriendin kwam) en toen we beneden kwam weer helemaal vastklampen en dat bleef zo. Uiteindelijk heb ik haar neergezet en ze heeft een hele tijd in een hoekje gestaan. Toen mijn vriendin haar dochter boven een schone broek moest geven werd mijn dochter pas weer actief. Mijn vriendin denkt dat het met uitproberen en aandacht te maken heeft. Dat mijn dochter een soort van jaloers is.
Herkenbaar. Hier was het een fase. Nu heeft ze bijna nergens last meer van. Soms gaat ze nog wel eens naar haar kamertje als ik beneden ga stofzuigen.