zoontje 6,5 maand, huilen, weinig drinken, hangerig: HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sparkie, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje heeft eigenlijk een hele goeie eerste 6 maanden gehad. Sliep snel door, weinig huilen, vrolijk. Kortom een heel tevreden baby!
    Vorige week werd hij wat koortsig, een dag of drie wat hogere temp, tussen 38,0 en 38,8. Iedere keer als ik dacht, ik bel even met de huisarts ging het weer goed... Leek erop dat hij misschien tandjes ging krijgen, want hij had ook hele vieze poepluiers, en ook erg frequent. Ik geef nog volledig borstvoeding, en we zijn een aantal weken geleden begonnen met bijvoeding. Dit at hij echt nog maar mondjesmaat. Meer proeven, dan dat hij echt iets binnenkreeg. Maar sinds vorige week wil hij daarvan ook echt niets meer. Zelfs de broodkorst die favoriet was, wil hij niet. Ook de borstvoeding verloopt moeizaam. Hij wil af en toe echt niet. Het wisselt wel met de dag, maar hij drinkt toch wel matig vind ik zelf. Deze week leek het beter te gaan, geen koorts meer in iedergeval. Maar nu is hij wel erg hangerig, en ik zie dat hij niet lekker in zijn vel zit. Hij huilt erg veel voor zijn doen, en is dan ook moeilijk te troosten. Weet echt niet wat er aan de hand is met hem... Hij is af en toe zooo zielig! En ik weet ook niet waar ik goed aan doe nu. Moet ik met hem naar de HA? Hij heeft geen koorts, en ik denk eigenlijk dat de HA er ook niet zoveel mee kan eerlijk gezegd.
    Maar herkennen jullie dit gedrag? Is het een sprongetje? Tandjes? Iets anders? En hoe lang duurde dit? HELP!

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oja, nog vergeten te vermelden: af en toe lijkt het wel alsof hij wil drinken.Dan draait hij zijn hoofd naar mijn borst, lijkt te willen happen, maar dan draait hij weer huilend zijn hoofd weg... Hij heeft nooit spruw gehad, en ik zie verder ook niets verdachts...

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het zouden best tandjes kunnen zijn. Daar kunnen ze flink last van hebben en flink uit hun doen zijn. Het zou de vieze luiers, verhoging en slecht eten/drinken kunnen verklaren. Helaas kan dit wel even duren...
    Het zou natuurlijk ook een sprongetje kunnen zijn, dan is het met een paar dagen weer over!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het zou heel goed een sprongetje kunnen zijn. Veel kinderen slapen en of eten dan slecht en zitten niet lekker in hun vel. emma heeft ook net een sprong gehad (is nu over of op zijn einde) dit keer niet zo'n erge zeg maar. Sneller huilen en minder eten. Maar hou het goed in de gaten. als hij slecht blijft eten wel even de ha informeren natuurlijk. tandjes kunnen het ook zijn. Als ze er last van krijgen laten sommige kinderen de fles los (en lijkt me ook de borst). Probeer anders eens vsm druppels. Bij Emma werkt dat erg goed als ze last heeft van tandjes.

Tandjes kan je zien als er veel wit te zien is (begint volgens mij altijd onderaan) en je kan het ook voelen. Het voelt bobbelig.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik voel wel een hobbeltje op zijn tandvlees, maar het is niet verkleurd. Dus niet rood, wit of opgezet... Hoop echt dat het snel over is. Vind het zo sneu voor hem....

Deel Deze Pagina