Voeding <--> slapen

Discussie in 'Voeding' gestart door jannies, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannies

jannies Lid

6 aug 2012
    75
    0
    0
    Goedemorgen,

Een vraagje voor jullie, want ik kom er niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie mijn adviezen geven...

Dochterlief is nu 5,5 maanden.
    Opzich heeft ze altijd vrij goed geslapen, vaak paar x per nacht wakker voor de fopspeen, maar erna gelijk verder slapen.

Sinds 1,5 week is ze elke nacht rond een uur of 3/4 wakker, en dan echt anderhalf uur. Helemaal klaar wakker! Snap er helemaal niets van. Nou heb ik wel eens gehoord dat ze misschien beter gaan slapen als de laatste fles weg gelaten wordt, iemand hier ervaring mee? Of een idee waarom ze ineens zolang wakker is?

Haar eetpatroon is als volgt:
    7.30 fles 180/6 (wordt niet leeg gedronken)
    9.15 fruithapje
    11.00/12.00 fles 180/6
    15.00/16.00 fles 180/6
    17.30 groentenhapje met aardappel
    19.00 fles 180/6 (wordt niet leeg gedronken)
    21.30 fles 180/6

De meeste flessen drinkt ze niet helemaal leeg, maar de 1e en die van 19.00 helemaal niet. Geen probleem verder.

Voor de fles van 21.30 moet ik haar altijd echt wakker maken, ze is in een diepe slaap dan.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!!!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou haar niet wakker maken voor die laatste fles want zo verstoor je haar slaappatroon. Als ze in de nacht komt, gewoon een voeding geven. Kinderen hebben altijd periodes dat ze wakker worden ' s nachts en/of een nachtvoeding nodig hebben. Of misschien slaapt ze gewoon door.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij hebben sinds kort het voedingschema van onze zoon (5,5 maand) aangepast en dat werkt perfect! Voorheen kreeg hij laatste papfles om 22.00 uur en daar moesten we hem altijd voor wakker maken. Een paar weken kwam hij om 5 uur voor een nachtvoeding en ging daarna weer verder slapen, maar de laatste tijd kwam hij 's nachts weer steeds vroeger. Nu krijgt hij om 17.30 uur een groentehapje en dan om 20.00 uur zijn laatste papfles. Hier moeten we hem ook voor wakker maken, maar sinds we dit hebben ingevoerd slaapt hij door tot 6 uur/half 7 en dan krijgt hij om 7.00 uur weer een papfles. We doen dit sinds afgelopen woensdag en gaat perfect!

4. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 4 maanden ging die laatste fles hier al weg. Ik zou hem dus weglaten, want als je haar altijd wakker moet maken dan heeft ze hem blijkbaar ook niet nodig. Zeker gezien het feit dat de andere flessen ook niet leeg gaan.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je ziet heel vaak dat kinderen in de nacht wakker worden als ze vast voedsel gaan eten. Slapen verbetert dan vaak als ze minder vast voedsel op een dag krijgen, en vooral minder aan het einde van de dag. Door te veel vast voedsel moeten de darmen te hard werken, en dar worden ze in de nacht wakker van.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kinderen hebben periodes dat ze wakker worden.
    Ik zou haar niet wakker maken voor de laatste fles maar een droomvoeding doen. Wil ze die niet, dan laat je die weg.
    Als ze wakker wordt, is het niet altijd omwille van eten. Het kan een sprongetje zijn, tandjes, vanalles eigenlijk. Ik zou even naar haar gaan, speentje er terug in en weg. Huilt ze als ze zo wakker is? Of kan je haar ook gewoon in haar bedje laten met eventueel een lichtje en zo terug laten inslapen?

Deel Deze Pagina