Hallo allemaal, ik heb een zoontje van 6,5 maand. Sinds een aantal weken wordt zijn eet- en drinkgedrag steeds minder. Dit komt onder andere door een keelontsteking ( die is nu bijna weg gelukkig! ) en hij piept over zijn longen ( slijm... ) Daar heeft hij nu medicijnen voor, maar die slaan nog niet echt aan. Zijn voedingsschema is altijd als volgt geweest: - bord granenpap ( eet er ong. 170 cc van ) - fruit ( half potje 6 mnd ) - fles ( 200 cc, drinkt maar 70 cc... ) - fles ( 100 cc, drinkt maar 50 cc... ) - groente of vlees ( half potje 6 mnd ) met ong. 20 cc water - fles ( 200 cc, drinkt 100 cc... ) Vanmorgen was het zelfs zo dat hij zijn bord pap niet wilde en van een flesje maar 70 cc dronk. De huisarts vond het ( nog ) niet nodig dat ik langskwam, zolang hij alert blijft en geen koorts heeft was het goed. Ik ben erg bang dat als hij zo weinig blijft drinken, dat hij uitdroogt. Vandaar dat ik eens om raad vraag bij andere moeders. Heeft iemand van jullie tips? Of als jullie ook zoiets gehad hebben, wat hebben jullie gedaan? Groetjes, Bianca mama van Jordy
Je kunt proberen hem niet op je vaste tijden de fles te geven, maar steeds een flesje water bij hem te houden. Hij kan dan drinken wanneer hij wil. Ik weet natuurlijk niet of je hem op tijd of verzoek voedt, maar je schema hierboven doet het laatste vermoeden. Ik zou hem elk moment wat aanbieden: dus na het slapen en voor het slapen, dat is dan al een keer of zeven op de dag (als hij twee keer slaapt). Als je dan kleine flesjes maakt (hij drinkt toch maar weinig) dan hoef je niet bang te zijn dat hij teveel krijgt (volgens mij, maar ik weet niet helemaal hoe dat werkt want ik heb steeds bv gegeven). Als ze hier eens ziek waren en heel slecht dronken dan bood ik constant aan en dronken ze al gauw een keer of acht (maar wel heel weinig) per dag. Succes ermee en bij twijfel gewoon weer naar je ha gaan hoor!
Ik vind de topic titel wel een beetje misleidend... ik had ook zo'n topic titel, alleen was Lisa toen 2,5 maand en ze dronk echt niet meer (en kreeg dus een sonde). Jouw zoontje krijgt nog aardig wat binnen, meer dan Lisa vandaag en gister op heeft. Ik ben er ook niet blij mee, maar ze doet het verder prima, is alert, actief, vrolijk, heeft goede luiers (goed genoeg) en haar huid ziet er nog prima uit, ze is absoluut niet aan het uitdrogen.