Hallo ik heb een vraagje over mijn zoontje fruit eet hij altijd heel goed bijna een heel potje van 6 maand of vers dit gaat altijd heel goed. Maar als ik hem rond 4 a 5 uur groente wil geven dan gaat hij hiervan kokhalsen.. ik durf dan eigenlijk niet meer zo goed verder te voeren.. maar hij heeft dit dalijk tog wel echt nodig ook toch? hoe los ik dit op? alvast bedankt
Hallo, Vanaf 6 maanden gaan kindjes langzaam over van volledige melkvoeding naar vaste voeding. Fijn dat het fruit al zo goed gaat.Tussen de 6 en 8 maanden krijgt je zoontje nog volledige melkvoeding (max. 800 ml opvolgmelk) met daarnaast oefenhapjes zodat je kindje kan wennen aan een andere smaak en structuur. De melkvoedingen blijven het belangrijkste totdat je kindje ongeveer 8 maanden oud is. Het is goed om in het begin zachte smaken te gebruiken, bijvoorbeeld worteltjes, ontvelde tomaat, courgette of bloemkool. Een kindje moet soms even wennen aan nieuwe smaken en structuren. Het kan voorkomen dat je iets nieuws vaker (wel 8-10 keer) moet aanbieden voordat je zoontje het lust. Dat is heel normaal. Groetjes, Astrid