kindjes schelen 9 maanden en 3 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelienharmsen, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve ouders,

Wie heeft er nog meer kinderen met heel weinig leeftijdsverschil? Zijn er nog leuke tips of tricks;)?

Groetjes

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik wil alleen mn bewondering/verbazing even uiten:D WAUW dat heb je snel "voor elkaar" (en niet vervelend bedoelt hoor!) 9 maanden en 3 weken verschil, je was dus na 3 weken al weer zwanger?? Dat is wel echt snel, ik wist niet eens dat het kon (dat je zo snel alweer in je normale cyclus komt).
    Mijn tip (zonder ervaring met zo'n klein verschil) koop een duowagen, of een draagdoek voor je kleinste, laat t over je heen komen en laat je niet gek maken door je omgeving! Ze worden vanzelf 18 ;)

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Ik zeg meer whoa, dat je toen alweer seks kon hebben!

Nu even pittig maar later heel leuk denk ik... Verder geen ervaringsdeskundige.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wauw dit heb ik nog nooit gehoord. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je verhaal. Dat klinkt misschien onaardig maar was bv. de jongste te vroeg geboren, was het gepland, etc? Ik hoop dat met jou alles goed gaat. Tips vind ik lastig. Ik zou denk ik veel dragen (kleinste in een draagzak), dan heb je je handen wat meer vrij voor de jongste. Verder zou ik waar je kan hulp inschakelen. Bv. van ouders e.d. Het is denk ik te vergelijken met een tweeling. Ze zijn allebei nog zo afhankelijk. Heel veel succes. Bedenk je dat over een jaar of 1 a 2, het hartstikke leuk is. Ze gaan dan veel aan elkaar hebben met zo'n klein leeftijdsverschil. :)

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik heb er een klein beetje ervaring mee, in de zin dat mijn nichtje precies 9 maanden ouder is dan mijn dochter. Ik pas regelmatig op en ze zijn ook samen bij mijn moeder.
    De duowagen is wel onmisbaar en een goede draagzak/doek is zeker een aanrader.
    Wat een periode wat lastig was, was dat ze precies op andere tijden overdag sliepen. Ik ging dan 's ochtends de deur uit, de rest van de dag sliepen ze veel. En dan steeds na elkaar.
    Maar dat is maar een periode, mijn dochter is al gauw 's middags op hetzelfde tijdstip naar bed gegaan als mijn nichtje.
    Verder vond ik het pittig dat mijn dochter nog vaak een voeding nodig had, en mijn nichtje dan ergens op klom ofzo. ( Maar daar heb je een box voor)

6. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek is inderdaad een tip voor iedereen. Mijn jongste (mijn dochtertje) vond het werkelijk heerlijk en mijn oudste (mijn zoontje) kon zo op een of andere manier toch met me knuffelen haha.
    Het is helemaal super, wel erg veel tillen en sjouwen, maar dat is het letterlijk dubbel waard. Ik vind het lastigste om me NIET schuldig te voelen naar degen die ik even niet knuffel, waar ik even niet mijn aandacht aan geef of eten geef. Ik weet niet helemaal zeker of iedere moeder dat heeft (denk wel veel) maar ik blijf dat erg lastig vinden. misschien zijn er tips van meerling ouders?

En ja haha, mijn verhaal is eigenlijk heel simpel. Ik wilde het gewoon ff 1 x proberen na 5 weken ;) ik zei daarna pffff over 5 maanden weer?
    Maar goed, ik was dus meteen zwanger..... (met anticonceptie).
    Ik kreeg zwangerschapssuiker en dus is mijn kleine grote meid 2 weken eerder gekomen.... tadaaaa en daar was het verschil 9 maanden en 3 weken.
    groetjes

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Woow ik dacht ik snel was :) Bij mijn vierde en jongste zit 11 maanden verschil.

8. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Of kindje is te vroeg geboren, kan natuurlijk ook he. :)

9. AmberPepijn

AmberPepijn Niet meer actief

Hier een mama waarvan de kleintjes straks 9 maanden en 4 weken schelen. En dan ben ik ook een hele jonge mama (17). Ik lees mee met de tips! Ben namelijk ook heel benieuwd hoe wij het allemaal voor elkaar gaan krijgen straks.

10. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Een vriendin van mij had kindjes die 9 maanden en 2 weken scheelden. Ze had een duo wagen én het geluk dat haar jongste een hele makkelijke baby was die nooit huilde en overal sliep. Ze vond de babytijd wel enorm zwaar en ook de periode dat ze vrijwel tegelijk leerden lopen (oudste liep erg laat en jongste erg vroeg). Haar oudste is met 2,5 overleden dus hoe het erna zou zijn gegaan met bijvoorbeeld twee peuterpubers? Zal wel zwaar zijn denk ik.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vraag me vooral af hoe het voor de moeders is, ze zeggen niet voor niets dat je 9 maanden moet ontzwangeren.
    Lijkt me lichamelijk echt heel zwaar.

12. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    AmberPepijn,

Wooowww dat is ook heel speciaal! Er zullen vast heel veel mensen "raar" op je reageren, maar ik vind het ontzettend knap dat je er zo voor gaat! Tip voor jou: een duo wagen!! Echt ik kan niet neer zonder. Ik zette 'sochtends een thermoskan met de melk voor de kleintjes klaar en leg 'savonds alles op zn plek voor de volgende dag. Verder zelf ook nog zoekende naar meer handigheden en tips.

En kleinesara het kindje van je vriendin zo vroeg overleden. Oh god ik krijg er nu al traanogen van. Wat vreselijk!! Hoe heeft ze dat in godsnaam overleeft pfff.

13. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zara het is echt heel zwaar. Heb er pfeiffer bij gekregen en mijn lichaam is op. Ik voel me daar heel heel erg schuldig over tegenover mijn kindjes. Maar met alles wat ik in me heb hou ik van ze en dat voelen ze iedere dag. We komen er wel. Maar niet zonder slag of stoot inderdaad.
    Gr

14. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    dus je zou het afraden? wij zijn al wat ouder en willen wel een 2e maar het moet fysiek wel te doen zijn. dus vooralsnog minimaal 9 mnd wachten voor een vlg poging. sterkte in elk geval en hulp inschakelen als het nodig is!

15. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    woow dat vind ik echt knap van jullie 2 kindjes zo dicht op elkaar qua leeftijd!! Mijn zoontje is nu 16 maanden en heb m'n handen er al vol aan ;) het is dan ook een echte bezige bij !

16. evelienharmsen

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja afraden zou ik het niet, maar het is fysiek gewoon zwaar. Het ligt ook echt aan je uithoudingsvermogen en kracht. Mentaal vind ik het alleen moeilijk qua aandacht verdelen. Verder is het gewoon heerlijk en ze zijn dol op elkaar! Jut en Jul zijn het haha.

groetjes

17. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier totaal nergens last van, ook niet gehad tijdens de zwangerschap. Mijn lichaam pakte het erg goed op moet ik zeggen.

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn kindjes schelen 12,5 maand. Ik vind het goed te doen, maar heb dan ook makkelijke kindjes, die beide doorslapen.. (klopt af:D).. De zwangerschap was erg zwaar, met 16 weken al in de ziektewet, en ernstige BI..loop nog steeds bij fysio..
    Wel heel gezellig, en hopelijk kunnen ze goed met elkaar..

Deel Deze Pagina