Hoi, Mijn zoontje van 6 weken wil overdag al 2 weken gewoon niet slapen, in zijn bedje niet, in de wandelwagen niet (alleen als we ermee lopen en als we stilstaan is hij na 5 min wakker) in mijn arm niet. Bij mij op bed niet. Bij mijn vriend niet. En we hebben op het moment geen auto dus das ook geen optie. Hij huilt ook redelijk veel en is redelijk snel in paniek. (Vandaag en gister iets minder snel in paniek.) Maar savonds valt hij meestal tegen een uur of half 10 a 10 uur in slaap vandaag ca 9 uur en krijg dan nog een voeding om 23.00 uur waarvoor ik hem dus moet wakker maken.. Daarna of tijdens valt meneer in comateuze toestand en word hij zelfs niet wakker als ik zijn luier verschoon. Een misthoorn krijgt hem op dat moment zelfs niet wakker denk ik.. Dan komt zijn nacht/ochtendvoeding (hij is een beetje uit zijn doen door een verkoudheid dus hij komt ongeregeld. dan 4.00 dan 5.00, 4.15, 5.30. 6.15.) Als het vroeg in de nacht is slaapt hij door tot zijn volgende voeding. Is het tegen de ochtend dan slaapt hij maar anderhalf uur of niet. Na elke voeding dut hij ff in maar langer dan 15 min duurt dat niet. Wij verschonen hem na de voeding omdat hij meestal wat tijdens de voeding doet en wij het vervelend vinden om onze kleine man lang met een vieze luier te laten zitten. Ik was ook een wakker kindje, maar huilde zo goed als niet. ik moet 4 aug naar de kinderarts voor reflux maar wil dit ook zeker even overleggen. Pfff heel verhaal, maar wou een duidelijk beeld neer zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het kwaad voor onze kleine man? Is het misschien een sprongetje? als sinds enkele dagen kan hij nieuwe geluidjes maar hij begon vandaag echt te kraaien, heeft opeens intresse in speelgoed en wil dingen pakken maar word pissig omdat het niet lukt..
Ik herken je verhaal. Wij hebben/hadden precies het zelfde met ons zoontje. Zelf dacht ik elke keer reflux en nu denken de ha en het cb het ook. Hij heeft sinds vrijdag zantac gekregen en binnenkort mogen we na de ka. Meschien een idee om dit te bespreken met je ha en als hij/zij dit ook vermoed te vragen om medicijnen voor je kleintje. Iig heel veel sterkte. Weet hoe het voelt als je kindje alleen maar huilt overdags en niet dan niet wil/kan slapen.
wij moeten volgende week donderdag naar de ka ivm mogelijke reflux, ik had het al aangegeven bij de ha. Die heeft hem niet onderzocht want hij lag op dat moment zo lekker te slapen. Dus ben benieuwd wat eruit komt..
Ja lastig. Mijn dochter sliep tot 4 maanden geen seconde overdag. Erg vermoeiend, de nachten sliep ze het klokje rond. Ze was alleen niet huilerig, en het cb gaf aan dat sommige kindjes genoeg hebben aan alleen de nacht slapen. Toen ze 2 dagen naar het kdv ging, kreeg ze ineens echt een ritme en sliep ze 2x per dag. Maar goed, als jouw kindje veel huilt, dan zou er natuurlijk lichamelijk iets kunnen zijn. Mijn zoontje slaapt heel goed overdag, ik baker hem wel in, misschien is dat een idee? Regelmaat werkt heel goed bij hem. Flesje, uurtje wakker en ingebakerd naar bed, als hij nog wakker is dus. Hij ligt dan een paar minuten te zeuren en valt dan in slaap. Rond de 6 weken hebben ze wel een sprongetje, mijn zoontje sliep toen ook een stuk slechter overdag. Maar volgens mij is dit maar een aantal dagen en niet twee weken. Heel veel succes!
jeetje ik lees je verhaal en het lijkt haast of het over Thijs gaat. Die wil overdag ook amper slapen, alleen in de kinderwagen of maxicosi. Maar als hij wakker is, huilt hij van verveling, hij kan zichzelf niet vermaken. Als hem vasthoud is het meestal goed, maar als je hem in de kinderwagen, bedje, box, wipstoeltje legt is het brullen. Heel vervelend, ook vooral omdat hij tussen 5 en 7 s'avonds op zijn huilerigste is, net als wij willen eten. Mijn man is zeevarend, dus ik heb steeds 2 weken de zorg in mijn eentje. Ik weet ook niet hoe ik hem overdag, als hij uitgeslapen is moet vermaken als ik even druk ben met eten, aankleden, huishouden of de hond.. Overigens heeft Thijs reflux, weet niet of dat echt van toepassing is op het verhaal, maar dat maakt het nog weer toevalliger. S'nachts bakeren we thijs in, daar word hij wel erg rustig van, maar nu het zo warm is overdag doe ik dat dan liever niet, maar daardoor slaapt hij wel beter omdat hij zichzelf ander wakker houd door wilt met zijn armen te zwaaien..
Hier ook zo eentje, heeft verborgen reflux.. Sinds hij aan de Nexium is gaat het echt stukken beter, slaapt best veel! Enneuh, buikslapertje.. Op zijn rug doet hij geen oog dicht..