past maxi-cosi in vliegtuig (KLM)?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mcm78, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    wij gaan over anderhalve week met onze 5.5maanden oude zoon naar Canada met KLM (man is Canadees, gaan zijn familie bezoeken :) ). Mijn schoonvader heeft de tickets geboekt, en ook een stoel besproken voor mijn zoontje, zodat we een autostoeltje mee kunnen nemen voor hem en we niet de hele tijd met hem op schoot hoeven te zitten. Nu heb ik met de KLM gebeld, maar die kunnen me dus niet vertellen welke autostoeltjes tussen de leuningen passen :S... dus, vandaar mijn vraag:
    Heeft iemand wel eens een maxi-cosi 0-9maanden meegenomen op een vlucht? Paste dat gewoon?
    Alvast bedankt!!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
  3. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Toen wij onze maxi-cosi aanschaften, vertelde de verkoper ons dat alleen de maxi-cosi pebble meekan in het vliegtuig, of goedgekeurd is voor gebruik in het vliegtuig. Even googlen levert op dat dat inderdaad zo is, maar ik weet niet 100% zeker hoe het zit met de andere mc's.

4. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! De Pebble hebben we niet, dus dat wordt dan weer ingewikkeld. Heb de KLM er over gebeld, maar het enige wat ze zeiden was dat het mag als het stoeltje minder dan 42cm breed is en een veiligheidslabel heeft. Ben gewoon beetje benauwd dat ik dan over twee weken op Schiphol sta en ze doodleuk zeggen: 'ja maar dat mag dus niet mee he?'. We mogen ook al niet zo'n wiegje reserveren, want we hebben een extra stoel. Zucht...

5. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Misschien kan je in de lounge een oproep doen aan alle stewardessen. Wellicht dat er een aantal hier rond hangen en weten of het past. Fijne reis alvast!

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Kun je niet zwart op wit krijgen dat het je is toegezegd dan kun je dat in ieder geval meenemen aan boord. Hoop dat je nog wat wijzer wordt hier.

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    joh denk dat bijna elke maxi cosi wel past
    zou me niet te druk maken komt vast goed
    en inderdaad als je een stoel hebt heb je geen recht op een wiegje
    dat is in mijn ogen ook wel beetje logisch
    er zijn maar paar plekken waar die bedjes kunnen hangen
    en niet iedereen koopt een plekje voor een baby
    maar je kindje slaapt anders ook wel op de stoel naast je hoor
    hebben jullie wel beetje extra beenruimte comfort class voor zo een lange reis

8. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik ben 4 weken terug naar Aruba gevlogen en heb mijn maxi-cosi cabriofix mee aan boord genomen. In eerste instantie dacht de steward dat het niet tussen de leuningen paste, maar het paste precies.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het zou ook raar zijn als alleen de Pebble past, want dat is een vrij nieuw model en je maakt mij niet wijs dat ze net nu ook alle vliegtuig stoelen vervangen hebben zodat de oude MC's niet meer passen. ;) Ik zou gewoon even met KLM zelf bellen, dan heb je zekerheid.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Dat heeft ze dus gedaan, maar die weten het niet..

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Probeer idd bij een stewardess o.i.d. info in te winnen. Hier had laatst een vriendin info ingewonnen bij KLM via de telefoon...... pfff, wat een drama was dat. De één zegt dit, de ander dat. Ze doen toezeggingen die ze niet na kunnen komen of informeren gewoon verkeerd.

Denk niet dat het lukt, maar probeer evt. iets zwart op wit te krijgen. Ik neem toch ook aan dat ze wel een policy hebben, als er een baby vliegt. Waar moet deze in zitten? etc. etc.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah, ok... :) Eerst lezen, dan typen... *check* ;)

13. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou idd, de KLM helpdesk helpt je eerder van de regen in de drup, echt geen touw aan vast te knopen, en ze zeggen idd allemaal wat anders. Of ze weten eigenlijk gewoon niet meer dan er op hun website staat, heel frustrerend, want ja, dat kan ik zelf ook wel lezen (en ik bel juist omdat daar nioet genoeg info staat).

JufD: fijn om te horen dat het bij jullie paste! Dan hoop ik dat het hier ook goed komt :)

En voor wat betreft het bedje: je hebt gelijk hoor Mirell, natuurlijk is het logisch dat die er zijn voor mensen die met kinderen op schoot reizen. Dat hoorde ik alleen pas toen ik ze belde, was handig geweest als dat ook gewoon op hun website stond. Ik ga ze gewoon nog maar eens lastig vallen.

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Maar ik mag toch aannemen als dat de deuren van het toestel dicht gaan en er nog bedjes zijn je er gebruik van mag maken of denk ik nu heel erg dat de wereld mee denkt. Het is wat met een ukkie reizen. Hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je. Succes

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Mijn tip: neem een draagzak mee. Mocht de maxicosi niet passen dan kan die vast onderin het ruim. Kindje in de draagzak en lekker slapen maar :)

16. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    He dames! Bedankt voor alle tips. We zijn inmiddels weer terug, en het is helemaal goed gegaan. Uiteindelijk via Babypark een stoeltje gevonden dat paste (en dat ook nog een soort rolkoffer was, waardoor we hem supergemakkelijk door het vliegveld hebben kunnen vervoeren), en daarin mocht hij gewoon mee. Van het dekentje dat je krijgt in het vliegtuig een soort tentje over het stoeltje gemaakt (tip van de stewardess) en hij heeft zowat de hele vlucht geslapen, zowel op de heen als de terugreis :). De draagzak hadden we idd voor de zekerheid ook mee, maar dus niet nodig gehad.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Fijn zeg! Ik zou er met deze leeftijd ook tegen op zien zeg om te vliegen! Wat een druktemakertje! Wij hebben gevlogen toen ze 2 maanden was, terug toen ze 3 maanden was. Ging prima in het bedje toen nog. Nadeel was wel dat bij alle turbulentie ze uit het bedje gehaald moest worden en op schoot. Op den duur heb ik gezegd; geen gordel, ze gaat in de draagdoek en gaat nu gewoon bij me slapen! Steeds na een uur weer uit het bedje halen ben je snel zat. Handig dat er dus stoeltjes zijn die passen, wel jammer dat je een nieuwe moest kopen maarja...

18. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi mcm78,

Mag ik vragen welk stoeltje het is geworden??

Ik ga binnenkort ook vliegen met mijn jongste zoontje.

Groetjes,
    Jem

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Wij zijn in mei met onze 2 zoontje naar het buitenland geweest (5,5 uur vliegen) en er mocht geen maxicose mee het vliegtuig in! Werd verteld dat de baby altijd op schoot moet!!!!
    Wij vlogen dan wel niet met klm...
    Ons jongste zoontje was toen 7 mnd.

20. Jem

Jem Actief lid

Sep 7, 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Had je wel volle tickets betaald voor je kinderen dan? Een maxi cosi plaats je natuurlijk op een stoel, dat heeft er misschien ook mee te maken?

Wij hebben een jaar geleden met Daniel gevlogen, die toen bijna 1,5 was en voor hem hebben we een volle ticket betaald en een maxicose SPS autostoel meegenomen het vliegtuig in. Deze paste precies in de stoel. Maar dat ding moesten we wel inchecken, echt loodzwaar! We hebben hem provisorisch met touw aan de buggy gehangen tot aan het vliegtuig (buggy bij de stewardessen afgegeven), maar wieltjes onder een stoel zijn ook wel erg handig...

Als ik nu ga alleen met Anthony, neem ik denk ik geen kinderwagen mee, alleen een draagzak... maar ik twijfel nog wel, want hij is nu al best zwaar en dan zeker! Anders koop ik daar wel wat................. goedkoop babykarretje ofzo.

Groetjes,
    Jem

Share This Page