Hoi, Onze dochter van 14 maanden wordt de laatste tijd 's nachts weer wakker. Ze lijkt dan honger te hebben. We wachten altijd 30 minuten maar dan maken we ee fles van 150 cc met 1 schep melk (bijna water dus). Ze drinkt alles op en slaapt weer verder. Is het zo dat kinderen rond deze leeftijd weer hongeriger worden en het dus nodig hebben? Het is geen gewenning want ze kan ook nachten slapen zonder wakker te worden.
Hier hetzelfde verhaal... maar honger is het hier niet want eten wil ze niet (geef al sinds ze 9 mnd is geen flessen meer). Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet, ik wil haar niet laten huilen maar het enige wat hier helpt is uit bed nemen en troosten, maar daarna brult en krijst ze alles bij elkaar omdat ze niet meer in haar eigen bed wil.... Ze wil dan spelen, bij ons in bed, naar beneden, noem maar op. Als ik haar neerleg staat ze binnen no time recht en schreeuwt alles bij elkaar. Vannacht dat ik dat het misschien tandjes waren en heb maar een paracetamol gegeven, toen werd ze rustig maar ik kan toch niet elke nacht een zetpil geven?? Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen dus lees even mee
Hey, dat klinkt herkenbaar alleen was onze dreumes 15 maanden! Schreeuwde ineens heel de boel bij elkaar elke nacht en werd alleen stil van een fles, en dat terwijl hij normaal een hele goede slaper is. Uiteindelijk voor onze eigen rust gekozen (zeker gezien de baby) hebben we hem maar gewoon elke nacht een papfles gegeven en dan sliep hij in ieder geval nog 2 uurtjes...heeft een week geduurd en toen was het over....hij is trouwens wel slechter gaan eten sinds hij 14 maanden was en was veel ziek geweest misschien een inhaalslag geweest? Groetjes Lysanne
onze zoon heeft het ook, word of snachts rond 3 uur wakker, of savonds tussen half 11 en 11, het is niet van de honger, wij hebben het idee dat het verlatingsangst is, dat hij even wil weten of papa en mama wel komen wanneer hij huilt, even knuffelen, speentje en hij gaat weer slapen.
Mmmh, voor ons gelukkig niet herkenbaar en onze dochter is ook 14 maanden oud. (Misschien komt het nog... je weet natuurlijk nooit...), maar tot nu toe slaapt ons meisje elke nacht erg goed. Heel af en toe plots wat huilen enkele minuutjes, maar dat lijkt meer een nachtmerrie. Ik moet wel zeggen dat ik van veel ouders hoor dat de kinderen rond 7 á 8 uur naar bed gaan en daarna blijven liggen tot 7 uur in de ochtend. Wij hebben dat wel geprobeerd, maar hebben gemerkt dat het voor ons meisje beter werkt om toch rond 22:00 nog een laatste flesje te geven. Ze eet dus rond 18:00 gewoon avondeten en gaat dan om 20:00 naar bed. Om 22:00 halen we haar even kort uit bedje voor een flesje (180ml) en dat drinkt ze dan half slapend op. Meteen terug het bedje in... meestal hangt ze onderweg naar haar bedje alweer helemaal te snurken Werkt perfect... slaapt elke nacht gewoon lekker door en wordt tegen half acht rustig wakker voor het ontbijt. Misschien een tip voor kinderen die ineens weer 's nachts wakkeer worden ? Soort preventieve ,aatregel, zeg maar
@WenT, misschien is dat wel een goede oplossing. Het rare is dat ze tussen de huilnachten door ook wel nachten wél goed slaapt en we niks horen van 20-8u... En daarbij heb ik geen flessen meer in gebruik sinds ze 9 maanden is dus om daar nu weer mee te beginnen... ik zal je tip wel in gedachten houden in ieder geval, bedankt!
Ik denk ook dat het een soort verlatingsangst is. Dat krijgen ze vaak rond deze tijd. Mijn zoon is even oud en hij heeft het ook gehad (en het zal ongetwijfeld nog wel eens gebeuren). Wij laten hem niet huilen, want hoe langer we hem laten huilen, hoe moeilijker het wordt om hem rustig te krijgen. Ik haal hem dan uit bed en ik loop een beetje met hem rond in zijn kamertje (zo min mogelijk licht aan doen). Heel rustig tegen hem praten/fluisteren, en speentje erbij. Op een gegeven moment voel ik aan zijn lichaam dat hij weer slaperig wordt, en dan kan ik hem zo terug in bed leggen. Ik laat tegenwoordig ook altijd het badkamerlicht branden 's nachts.. ik heb het idee dat dat hier ook werkt.