Ik zou 'm gewoon bij jou laten slapen, zo kan hij lekker slapen en jullie ook. Het zal wel overgaan als hij wat ouder is. Gewoon geen probleem van maken. Hij houdt gewoon te veel van zijn mama
mijn zoontje sliep vanaf zijn geboorte bij mij. Ik had een cosleeper maar hij wilde gewoon bij mij in bed tegen me aan. Ik deed de deken om mij heen en legde hem op de deken. Mijn man en ik hebben aparte dekens. Mijn zoontje sliep dan op mijn arm en ik op het kussen. Toen hij een maand of 7 a 8 was ging hij steeds beter slapen en toen heb ik af en toe geprobeerd in zijn eigen bed en dat ging dan ook gewoon goed dus vanaf toen slaapt ie in zijn eigen bed. Af en toe slapen mijn kids nog bij mij in bed, als ze willen of als ze s nacht wakker worden. Ik heb er niet zo een moeite mee als ze maar gaan slapen. Bang dat ik er op ga liggen ben ik niet zo.
Ik zou er helemaal geen probleem van maken hoor! Hij is nog zo klein. Ons zoontje wordt af en toe midden in de nacht huilend wakker en dan krijg ik hem ook niet meer in slaap in zijn eigen bedje,dan neem ik hem lekker bij ons en slapen we alledrie lekker verder. Ik zag laatst bij,ik geloof de trekpleister, een soort van hekje wat je aan jou eigen bed kunt vastmaken, dit voorkomt dat je kindje uit bed kan vallen. Zag er erg handig uit!
Het heet trouwens een veiligheidsrek, is van bambino en staat in de webshop van trekpleister voor 18 euro. Misschien een idee?
Ook onze jongste slaapt bij ons in bed. Ik heb zijn ledikant tegen mijn bed aanstaan en hij slaapt tussen mij en zijn ledikantje in. In een dunne slaapzak en onder zijn eigen dekentje. Mijn eigen kussen heb ik in de lengte liggen, zodat hij meer ruimte heeft voor zijn hoofdje. Ik leg hem rond 19.30 uur in zijn eigen bedje. Rond 24.00 uur wil hij bij me drinken en vanaf die tijd slaapt hij verder in ons bed. Hij kruipt intussen ook, maar als hij wakker wordt merk ik dat altijd meteen. Hij is trouwens tot nu ook ook helemaal niet geïnteresseerd in uit bed kruipen. Met mama's haar en gezicht spelen is veel leuker, haha! De verbazing van mensen blijft hoor. Hoe vaak ik al de vraag heb gekregen of hij nu eindelijk al in zijn eigen bedje slaapt *zucht* Nee, gelukkig niet, haha!
Ja, dat veiligheidsrek ziet er wel grappig uit. Alleen het is voor bedden tot 1,80 en die van ons is 2,20. Maar misschien voor de toekomst wel een idee. We hebben de co-sleeper trouwens gemaakt! Van een ikea-bedje (was maar 50 euro ). Of erin geslapen wordt is een 2de kwestie... maar nu is in iedergeval 1 kant afgeschermd. Dan kan mijn zoontje aan 1 kant, ik in het midden en mijn vriend aan de andere kant. Ja, het verbaast mij eigenlijk hoe weinig mensen samen met hun kinderen in 1 bed slapen. Als je je erin verdiept is het, zeker als je kindje zo moeilijk slaapt als die van mij, zo ontzettend logisch...
Ons oudste zoontje sliep tot zijn21 maanden tussen ons in. Hij was echt bang een bedje. Toen hij zijn bedje nog maar zag was het paniek, krijsen, huilen, overstuur raken ect. Niet alleen hier thuis maar ook bij mijn moeder en schoonmoeder. Overdag sliep hij in zijn park en 's avonds tussen ons in. Wel ging ik elke dag met hem naar zijn kamertje om hem aan zijn bedje te laten wennen maar niks hielp. Tot op het moment dat mijn moeder hem een bumba knuffel gekocht had. Nu moet je weten dat mijn zoontje een echte bumba fan is. Diezelfde avond ging ik zoals elke avond dat hij ging slapen eerst naar zijn kamertje en hij gaf geen kick, dus ik een paar stapjes dichter bij zijn bedje en nog steeds niks, toen zette ik hem er in en hij ging gewoon liggen en heeft die nacht heel de nacht doorgeslapen in zijn eigen bedje. Er lagen knuffels genoeg in zijn bedje maar het was precies niet 'de' knuffel die hij nodig had. Mijn mening is dat als hij er klaar voor is zal hij het wel aangeven. Ik doe alles op het tempo van mijn kinderen en niet op het tempo van wat anderen verwachten. Ik kan ook niet aanhoren dat mijn kinderen overstuur raken en liggen huilen om iets waar ze bang voor zijn. Alhoewel het als koppel heel zwaar is om met een kind tussen jullie te slapen raad ik het toch aan om naar je kind te kijken en hem nog even lekker bij jullie te nemen. En zoals je ziet heb je nog wel eens privé momentjes hoor want ben ondertussen bevallen van een tweede zoontje die trouwens wel zonder problemen in zijn eigen bedje slaapt.
Hier ook een paar maanden gedaan. Het veiligste is een co-sleeper, omdat je kindje dan een afgeschermd eigen stukje heeft. Was hier geen optie geweest, mijn zoontje krulde altijd helemaal tegen me aan (evt aan de borst) en had echt mamahonger. Je kunt je kindje het beste aan jouw kant leggen, vrouwen rollen minder snel op hun kindje dan mannen. En geen alcohol etc. Kijk ook eens op het forum van dragen-en-voeden, daar zijn héél veel ouders die samenslapen. hier was het van de een op de andere dag voorbij, nu wil hij niet meer bij ons slapen behalve als hij ziek is (en stiekum mis ik he wel )