Zoontje (7 jaar) slaapt niet voor 22:00..

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by annabel10, Feb 7, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Wij kregen veel beweging als advies. Dat werkte averechts. Mijn zoon voedt zich met prikkels tot hij overstroomd. Hij stuiterde zijn hele bed door. Een verzwaringsdeken heeft hem uiteindelijk wat rust gebracht. Bedtijd later hielp niet. Hij leest nu standaard nog zo een anderhalf uur in bed. Bij overgangen van vakantie naar schooltijden geven we een melatonine pilletje.

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,004
    3,665
    113
    Mijn oudste is net 8 en als baby hielt hij van laat naar bed en uitslapen. Vaak geprobeerd om hem eerder naar zn bed te doen maar dan werd hij wakker als ik naar bed ging en was hij tot diep in de nacht klaarwakker.

Heb het losgelaten want heb geen kind die om 19u erin ligt.

Wel probeer ik nu dat hij naar school moet en 3x per week voetbalt en vroege wedstrijden heeft dat hij er rond 21 in ligt.

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,314
    10,281
    113
    Die van ons speelt ook niet veel buiten of je moet mee doen.

Goed dat ze het gaan uitzoeken, heeft hier wel echt geholpen.

4. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Je schrijft dat hij niet graag zijn ogen dicht wil doen ,zit hier een angst achter?Mijn zoon heeft een tijdje gehad dat hij bang was dat hij zijn ogen niet meer open kon doen als hij ze dicht deed, hij probeerde met zijn ogen open te slapen.
    Is zijn bed nog goed, niet te klein, te zacht te warm?Als hij zo graag in het grote bed slaapt, gaat het dan om de ruimte of jullie aanwezigheid?

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Mijn kinderen hebben soms moeite met inslapen gehad en daarom is er bij ons een routine ontstaan dat ik ze elke avond even een paar minuten masseer. Heel vaak is het niet echt nodig maar soms merk ik dat ze er rustiger door worden. Als ze heel onrustig zijn dan ga ik soms een soort van meditatie doen en ga dan met zo'n heel meditatieachtige stem praten: je lijf voelt zwaar... je ademhaling wordt rustig...enz
    :roflmao:

6. annabel10

annabel10 Actief lid

Dec 28, 2010
    474
    54
    28
    Ja hier zit wel wat angst achter, wat precies kan ik nog niet achter komen. Zijn bed is prima, want als ik bij hem kom liggen dan valt hij wel in slaap(mits na 21:00 minimaal )

Bedankt voor je reactie

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,753
    113
    Female
    En kan hij in slaap vallen met zijn ogen open?

Als ik mijn ogen sluit, lig ik op het achterste van mijn ooglid te kijken en zie ik lichtflitsen en bewegende cirkels. Mss ervaart hij ook zoiets ?
    Ik hou mijn ogen dus open en het sluiten gebeurd dan niet bewust.

Share This Page