Iemand enig idee of berg veroorzaakt kan worden door zwitsal shampoo? Nadat ik dr haren ermee heb gewassen is het me opgevallen! Nu heb ik anti bergpads gekocht maar op de gebruiksaanwijzing staat dat je het een nacht moet laten intrekken en daarna moet uitspoelen met babyshampoo... terwijl ik juist het idee had dat het van de zwitsal kwam?! Iemand ervaring mee? Bij mn zoontje deed ik trouwens gewoon met baby olie en met een ansichtkaart "schrapen" maar die was een stukje ouder. Vind het nu maar een akelig idee met die fontanelletjes
Ik weet het niet, ik heb tot nu toe maar een keer of 5 het haar van mijn dochter met shampoo gewassen (terwijl ze vanaf d'r geboorte een bos haar heeft). Ze had wel berg. 1x heb ik dat met olie geprobeerd, maar dat een vies gedoe is dat. Daarna besloten om het te laten zitten en nu is het bijna weg.
Vlgs mij kan dat heel lang duren als je er niks aan doet. Mn zoontje was wel een maand of 10 toen ik met een ansichtkaart en baby olie aan de slag ging omdat ik het een vies gezicht vond worden?.
Of het er door komt durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij kan het wel erger worden, helemaal als je het niet goed genoeg uitspoelt. Logisch natuurlijk, die zeepresten blijven dan gewoon achter. Dochter heeft er ook best wel veel berg. We hebben de haarlotion en gel van Zwitsal even weggelegd en gebruiken nu alleen nog maar de haarlotion van Zarqa. Haartjes wassen met shampoo doe ik nu nog maar heel sporadisch, vooralsnog met Zwitsal, maar eigenlijk wil ik graag ook de shampoo van Zarqa. Uitspoelen doe ik in elk geval enorm grondig, het werd namelijk ook steeds erger hier! We gaan ook even niet meer in bad met badschuim ofzo, dat blijft ook achter in d'r haartjes en na een badje spoelen we haar haartjes nooit uit. (voor nu niet erg, ze ligt toch min of meer klem in het badje ) Met olie en een ansichtkaart was dikke ellende. Ze heeft best wel veel haartjes, ik met m'n stomme kop alles ingesmeerd met olie... het arme kind heeft 4 dagen met een vette bos haar gezeten Uiteindelijk is er wel iets af gegaan, maar dan vooral op de haargrens bij het voorhoofd, daar kon ik ook echt een beetje schrapen. Tussen de haartjes is geen doen, ik kom er gewoon niet bij en echt stil zitten kan ze ook niet.
Ik heb kindjes met kale bolletjes dus dat probleem heb ik niet, haha! Maar ja, des te smeriger ziet die berg eruit, juist omdat je het zo goed ziet zitten. Dat zarqa spul ken ik niet, is dat parfumvrij? Denk toch echt dat het van de zwistal komt. Haar wangetjes zijn ook gortdroog als ik dat in dr badje heb gedaan. En nee, dr haartjes spoel ik daarna niet uit dus dat blijft gewoon op dr hoodfje zitten. Heb het vannacht vlgs de gebruiksaanwijzing van die pads haar haartjes doordrenkt met dat spul ( Stinkt!!) en vanmorgen gewoon met ene natte washand eraf gepoetst, zonder shampoo dus. En verrek... tis bijna weg!! Echt wel stukken minder! Vannacht nog maar eens doen. Ze heeft het ook een beetje tussen dr wenkbrouwtjes maar vind het zo wat om daar te doordrenken...
met een borsteltje draaiende bewegingen maken werkt hier wel goed. Dan komt het wat los en kam ik het met een kammetje uit de haren.
Die bos haar is fantastisch, maar in combinatie met de berg werkt het wat minder. Wat dat betreft had ik hier ook wel een kaal bolletje willen hebben Zarqa is parfumvrij ja; Baby Hairlotion Toegegeven: Zwitsal ruikt véééél lekkerder Ik moet zeggen, sinds we dat gebruiken en de Zwitsal laten staan, nauwelijks meer wassen met shampoo en geen zeep meer in bad gebruiken het echt minder is geworden. Vandaag liet er zelfs wat los, ik kon het zo met een kammetje eruit halen. Het is ook veel minder dik. Je zou misschien wat vaseline tussen de wenkbrauwtjes kunnen doen? Werkt het zelfde als olie, maar het loopt tenminste niet door. Kan je mooi een nacht laten intrekken en de volgende dag zachtjes proberen weg te wrijven.
Wassen kan sowieso zorgen voor een droge hoofdhuid, en daarmee meer berg.. Ik gebruikte ook van die baby-pads, of zonnebloemolie. Een uurtje in laten trekken. Daarna wel haren wassen. Maar dat max eens per week. De rest van de week alleen met water (tenzij vies, maar dat gebeurd niet zoveel met een mini-baby)..
Ja, ben zo verslingerd aan die heerlijke zwitsal geur... maar echt babyvriendelijk is het niet!! het droogt gigantisch uit... En dan doe ik dr echt maar eens in de week in bad en verder dagelijks net alleen een washand en wat zwitsal schuim in een wasbakje. Haartjes dus ook maar eens per week... Nou ja, ze heeft eigenlijk geen haar dus, beter gezegd: hoofdje wassen maar eens per week ook. Maar ik snuffel er zo graag aan haha! Voortaan maar iets minder geparfumeerd spul kopen... Ik ga het vannacht maar herhalen en voor dr wenkbrouwtjes de vaseline, goeie tip!!
Hey!! hier ook last van gehad en ik had eerst de pads van Etos maar wat stinken die dingen zeg (naar natte hond!) ik deed zijn haar niet wassen en na het badje lekker met baby olie inborstelen en lekker laten zitten en wonder boven wonder was het na 2 weken weg en is het niet meer terug gekomen
Ik heb ook de pads van etos, heeft hier aardig gewerkt!! Ik laat het nu maar even rusten ( stinkt ook te erg inderdaad!) en zo min mogelijk wassen!
kwam even meelezen, mijn dochter heeft ook een beetje berg op haar hoofdje maar ik doe er eigenlijk niks aan, volgens het CB hoeft dat ook niet..?
Misschien gaat t ook wel vanzelf over hoor, maar mn meisje heeft al zo weinig haar dus het ziet er echt een beetje ranzig uit vandaar dat mamma er niet vanaf kan blijven!
ik heb op het moment dat de berg het ergst was wel vaker met een kammetje zachtjes de schilfers gekamd. Het worden door het kammen wel kleinere schilfers dus het is niet meer zo'n zichtbare plak op zijn hoofd. zeker als het kindje wat haartjes heeft lijkt het minder op te vallen (bij Collin iig, maar die is hoogblond, dus dat zal ook meespelen) ik heb wel het idee dat hij er sneller vanaf was als wanneer ik er niks aan gedaan had. Olie of pads oid heb ik nooit gebruikt ervoor
Berg kwam hier duidelijk van de Zwitsal. De berg is nu al een paar maanden weg maar heb t laatst weer gebruikt en toe kreeg onze kleine man gelijk weer een paar plekjes... Tip: Zarqa shampoo en haar lotion. Onze zoon had het echt heel erg. In een week 2keer zn haar gewassen en 2x per dag zn hoofdhuidje ingesmeerd met de lotion. Geen gedoe met een ansichtkaart verder. Na een week was echt lles weg. Ik gebruik t nu nog en vind t eigenlijk best lekker ruiken
Zie? ik dacht dus ook dat t van de zwitsal kwam want ontdekte het de dag nadat ik het gebruikt had! Die Zarqa shampoo is dat speciaal tegen de berg of is het gewoon hypoallergene/ parfumvrije shampoo/lotion?
Van de Zarqa lotion weet ik dat het berg verwijderd en voorkomt... dat staat er op namelijk Edit: het staat er een beetje stom, maar goed... jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel (zit stiekem op m'n werk te forummenn, dat krijg je er van he )
FOEI! Maar niks stom hoor, ik ken dat hele spul niet dus ik dacht dat het gewoon een merk shampoo was! Ik zal eens kijken als ik weer bij de Etos ben. Want vanmorgen zag ik dat er alweer een hele plakaat zichtbaar was , die pads werken schijnbaar maar eventjes? En voorkomt niks dus...
Onze dochter heeft ook berg en een bos met haar. Ik gebruik regelmatig haarlotion van Zarqa maar doet erg weinig hier. Het zorgt er alleen voor dat het haar niet alle kanten op staat. Ik laat het maar met rust. Je ziet het gelukkig niet. Ik tref regelmatig een schilfertje aan wat ik er zo uit kan kammen. Verder wassen we het haar hier bijna niet en spoelen we het goed uit met schoon water (dus geen water met badschuim).