hongerige baby 11 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by marleentje26, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    #1 marleentje26, Apr 8, 2010
    Last edited: Apr 8, 2010
    Hoi,

Mijn zoontje is erg hongerig. Hij krijgt nu 5 flessen van 180 water + 6 schepjes nutrilon forte en 3 schepjes nutriton ivm spugen. Helaas haalt hij de 4 uur tussen de voedingen overdag niet. Voor de late avondvoeding moeten we hem altijd wakker maken. Hij ligt dan erg diep te slapen. Die krijgt hij rond 22.30 en word dan 's morgens tussen 07.00- 08.00 wakker. Dus dat haalt hij makkelijk. Maar overdag komt hij vaak om de 3 uur. Hij heeft dan echt honger. Begint te huilen en het is geen zuigbehoefte want hij is niet tevreden met een speen of mijn pink enz. Hij is pas tevreden als hij een fles krijgt en drinkt die ook meteen op. Dus echt honger.

Zijn er nog tips die ik kan toepassen? Misschien toch meer voeding per fles of naar 4 vollere flessen overstappen.

Zijn schema van vandaag:
    07.30 180 ml + 6 forte + 3 schepjes nutriton
    10.45 180 ml + 6 forte + 3 schepjes nutriton
    14.15 180 ml + 6 forte + 3 schepjes nutriton
    17.15 180 ml + 6 forte + 3 schepjes nutriton
    En dan de laatste fles vandaag zal rond 22.30 zijn ik moet hem dan wakker maken voor de fles.

Mijn zoontje is aanstaande zondag 11 weken. Hij was 25-03-2010 63 cm en woog 5750 gram dus zit nu boven de 6000 gram.

Alvast bedankt,

Marleentje26

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt beter nog even wachten met de ovegang naar 4 voedingen, dat kun je beter vanaf 4 maanden doen. Wel mag je aan ieder voeding een beetje extra water toevoegen, dan maak je het volume iets groter. Verder is het belangrijk dat je kindje 20 minuten over een flesje drinkt.
    Tussendoor een beetje rooibosthee geven is ook mogelijk.

Groeten eveline

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi Eveline,

Bedankt voor je antwoord. Maar meer water erbij werkt niet want dan spuugt hij de halve fles eruit omdat het veel te dun is. Dus zo een flesje water of rooibos thee gaat ook niet ivm te waterig. Dan verslikt hij zich meteen en spuugt.

Hij drinkt ook wel per fles 20 minuten dus daar ligt het niet aan.

Heb je verder nog tips? Anders ga ik toch over naar 4 flessen per dag van 210 ml water want hij heeft gewoon echt honger en dat vind ik ook zielig.

Groetjes Marleentje26

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je meer vocht toevoegt kun je iets meer Nutriton gebruiken. Andere tips heb ik helaas niet.

Groetjes eveline

Share This Page