Klopt dit zo wel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Marijcha, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Onze dochter is nu ruim 2 weken, en vanuit de kraamweek zijn wij geleidelijk op gaan hogen en volgens de kraamhulp zouden we nu op 120 cc zitten.

Nu geven wij haar ook 120 cc maar de ene keer drinkt ze het leeg tot 110, dan weer tot 80 en vanmorgen maar 60.
    Zou het misschien kunnen dat het toch te veel is? Ze komt overdag ook wel elke 3 uur ongeacht hoeveel ze drinkt.

Ik vroeg mij af of het dan misschien beter is om terug te gaan naar 90 cc met 3 scheppen en dan niets eruit halen. Zo is het misschien iets minder waardoor het beter verdeeld is?

Gisterenavond na de fles van 20.00 uur viel ze als een blok in slaap. toen werd ze dus weer niet wakker na 3 uur maar moesten we haar echt wakker maken voor de laatste fles. Ik vond dit eigenlijk gewoon zielig omdat ze zo diep in slaap was.
    Zou het kunnen dat we haar na deze fles (20.00uur) langer laten slapen tot ze zelf komt? (niet langer dan 5 uur laten we er zoiezo tussen) En dan de laatste fles overslaan, dan komt ze weer 1 x in de nacht en dan in de ochtend vroeg?

Pff, vind het best lastig! Het is onze eerste dus ben ook een beetje onzeker of we haar niet teveel voeden..

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hoi Marijcha,

Goed dat je dit even navraagt. De hoeveelheid voeding die je je dochter per fles geeft, is prima. Het is helemaal niet erg als ze niet haar hele fles leeg drinkt, kindjes kunnen heel goed zelf aangeven wanneer ze voldoende gedronken hebben, daar mag je je dochter dan ook precies in volgen.
    Wel wil ik je het advies geven om niet meer iedere 3 uur, maar iedere 4 uur te gaan voeden. Een kindje heeft op deze leeftijd namelijk aan 6 flessen van 120cc per dag zeker voldoende. Komt je dochter na 3 uur voor een voeding, probeer de tijd tot de volgende fles dan te rekken, bijvoorbeeld met een speen of een paar slokjes water. Je zult zien dat je dochter al snel gewend zal raken aan deze nieuwe regelmaat, en dan ze haar flessen beter leeg zal drinken.

3. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Bedankt voor je reactie!

Ze heeft net weer een flesje op van 100 cc. We gaan het proberen om te rekken :)

Deel Deze Pagina