Ivm vermoeden op reflux begonnen met Nutriton. Onze dochter huilde veel tijdens en nog zeker anderhalf uur na de fles. Gaf ook veel voeding terug. Op advies van kinderarts eerst begonnen met nitriton. Ook recept gekregen voor maagzuurremmer. Gisteren ging het fantastisch met de nutriton. Ik dacht, nu zijn we er, maar helaas vandaag heel veel huilen door krampen. Ook erg dunne ontlasting. Ik begrijp dat een kindje moet wennen, maar is dat dan zo heftig? En hoelang duurt dat ongeveer...iemand ervaring?
Zoon kreeg hier gigantisch last van krampjes van Nutriton, toen zijn we de jbp van Kruidvat eigen merk gaan geven en nergens last meer van. Later nog eens Nutriton opnieuw geprobeerd, weer zelfde verhaal. Dus elk kindje reageert weer anders hierop. Mocht je na een paar dagen nog het idee hebben dat je dochter last heeft van dr buik, probeer eens een paar dagen een ander merk en kijk hoe dat gaat. Dan kan je in ieder geval uitsluiten of Nutriton voor meer last zorgt of niet. Hier was overigens uiteindelijk de ranitidine hetgeen wat zorgde voor minder klachten van de (verborgen) reflux, het indikken heeft nooit veel uitgemaakt, maar zoon gaf dus ook niet veel voeding terug.
Pure jbpm gaan kopen. Dat scheelde een hoop krampen hier. Je hebt ook nog eens veel minder nodig omdat er niet 70% vulmiddel bij zit.
Het is voor mij allemaal nog helemaal nieuw. Bij de oudste twee nooit hoeven gebruiken. We gaan het nog maar even een paar dagen aankijken en dan evt op iets anders overstappen. De pure vorm spreekt me ook wel aan.
Ik zou echt de pure vorm geven, van Tammi. Ik gaf ook Nutriton en enorme krampen, met de pure had ze nergens last van
Pure jbpm kun je online of in een reform winkel kopen. Van jbpm is niet medisch bewezen dat het helpt. Soms lijkt het wel te helpen. Ven je ook geinformeerd over de leefregels van reflux? En volg je die op? Want die toepassen is de eerste stap bij vermoeden van reflux.
Onze zoon heeft ook ernstig reflux. Nutriton is hier een ramp, ook de pure jbpm is een hel... ik noem het de johannesbroodpithel Krampen, onrustig huilen, ben er mee gestopt en hij is weer vrolijk! hij krijgt wel medicijnen nu tegen de reflux en pepti ivm koemelk allergie.
even buiten de voeding om kan het ook helpen je kleintje rechtop in een draagdoek te dragen. Daardoor minder kans op terugstroom van haar voeding. Net als wat onder het hoofdeind van het bedje zetten om het iets te verhogen. Ik had een balkje van 10CM onder het hoofdeind van het bedje van mijn zoontje en dat leek behoorlijk te helpen. Sterkte.