Hoi ! Ik heb een meisje van 5 maandjes oud. Een stevige tante die nog slaapt in de Puckababy mini (past ze nog heel goed in en draait nog niet, moet wel gaan afbouwen ) Maar nu is het op haar kamertje in de nacht 18/19 graden. Wat zouden jullie dan aan doen. Ik had een rompertje met lange mouwen en een katoenen broekje. Een lakentje en een dekentje, maar elke keer wringt ze zichzelf daar onderuit en ligt bovenin het bedje met het gevolg dat ze het, denk ik, niet erg warm heeft aangezien de mini heel dun is. Wat zouden jullie aantrekken. Gewoon een rompertje en een pyama ? Ook krijgt ze nog een avondvoeding van 23:00 maar wordt echt steeds rond 5 uur half 6 wakker waardoor je vaak in de ochtend een beetje met voedingen loopt te rommelen. Mijn dochter is echt een flinke dame dus eigenlijk zou ze best zonder kunnen. denk ik .....heb het weleens geprobeerd en de ene keer gaat het goed maar vaak wordt ze dan wakker om 02:15...beetje vroeg vind ik. Ik hoor ook weleens dat je ze, doordat je ze de avondfles geeft, uit een slaap'ritme'haalt en dat ze dan idd weer vroeger kunnen komen ? Heel verhaal maar ik zou graag wat tips willen ontvangen. Thanks !! Oh ja met afbouwen zat ik te denken om de Puckababy Newborn teddy te gebruiken. Wat warmer en er zitten ook armpjes aan zodat ze niet zi gaat "klapperen" met haar armpjes...iemand ervaringen ??
Ik zou haar bij die temperatuur een romper en pyjama met lange mouwen en broekje aandoen in de mini. Wij zijn met ruim 5 maanden ook gaan afbouwen maar hebben haar direct in de vier seizoenen bag van puckababy gelegd. Ik vond het zonde om de New Born te kopen want dat had niet lang gepast. De bag ging hier prima en ons meisje is niet eens een klein Boeddhaatje Ze ligt nu trouwens in de herfstversie (teddy). Heeeeeerlijk Trouwens, wij zijn met 5 maanden ook gestopt met de avondfles. Zomaar een keer geprobeerd wat er zou gebeuren als we haar niet wakker maken. Madame sliep meteen door tot de volgende ochtend kwart over zeven!
Mijn zoontje slaapt nog in de puckababy piep en heeft een romper zonder mouwen aan een een pyjama. Daarover nog lakentje en s nachts ook een dekentje. Lastig wb die avond fles... kan ik je niet zo in adviseren. Hier krijgt hij de laatste voeding rond 19 uur, dan slaapt hij tot een uur of 2 / 3 meestal met soms een uitschieter naar 1 uur of 4 uur. Hem wakker maken rond 23 uur heeft weinig zin, drinkt weinig of niks en komt dan toch midden in de nacht, dus idd haal ik hem dan uit zn slaapritme.
Ons meisje ligt in de piep (10 weekjes oud) maar zij trapt telkens de lakentjes van haar af... Ook heel fijn! Ze draagt nu een romper met korte mouw of spaghettibandje en dan een truitje lange mouw en broekje. Bij ons is het wel ietsjes warmer boven.