Mijn zoon van 19 maanden was al even aan het oefenen, en vandaag is het hem gelukt. Hij is met de dikke winterslaapzak aan uit zijn ledikantje geklommen. Ik schrok me kapot van de knal, maar gelukkig heeft hij niks. Maar nu? Nu al over op peuterbedje? Zijn eigen bedje kan niet lager, spijlen er uit halen lijkt me ook niks eigenlijk. Hebben jullie de slaapzak aan gelaten in het peuterbed? Mijn zoon kan niet lopen met de zak aan. Kan hij dan wel terug komen in bed? Weer een nieuwe fase...
dit was voor mij precies de rede dat ik ook ben over gestapt naar een groot bed... wij hebben trouwens gewoon een 1persoons bed aangeschaft en het gaat prima. in eerste instantie hield ik haar de slaapzak aan, maar toen ze een keer uit haar bed was geklommen kon ze er idd niet meer in komen! dus nu slaapt ze zonder slaapzak en het gaat prima! ze komt eigenlijk nooit meer uit haar bed (zijn we wel consequent in geweest) en is er alleen de 2e nacht 1x uitgevallen, daarna nooit meer!
persoonlijk zou ik voor een eenpersoonsbed gaan. Zag net wel Junior bedverkleiner Life Time misschien is dat een idee? om groot bed nog beetje klein te houden? Mij lijkt het wel wat
Ik denk dat het wel de meest veilige oplossing is om naar een gewoon bed te gaan, als hij zich uit bed laat vallen. Misschien eens kijken hoe het gaat met een deken. Dan heb je niet het probleem met de slaapzak. Houd je er dan trouwens wel rekening mee om zijn slaapkamerdeur/traphekje dicht te doen voor als hij aan de wandel gaat 's nachts. Grappig trouwens de verschillen tussen kinderen. Mijn manneke loopt bijna sneller in slaapzak dan zonder, maar heeft totaal niet de neiging om uit zijn bed te willen klimmen. Hij heeft ook tot ruim 9 maanden in een wieg gelegen, klom ook totaal niet over de rand. (totdat hij een ooronsteking kreeg en echt niet wilde liggen)
De klink van zijn slaapkamer deur staat al een tijdje omhoog, en elke avond gaat het traphekje standaard dicht. Wat dat betreft ben ik dus niet zo bang. Ik ga op zoek naar een goed bedje denk ik maar!
Hier een meegroeibed voor de oudste. Via Marktplaats hoor. Nieuw matrasen gaan met die banaan. Of we voor de jongste ook een meegroei doen weet ik nog niet. Misschien zien we tegen die tijd wel iets anders leuks
zag toevallig vandaag dat ze bij LIDL zo'n soort rekje hebben voor 20 euro die je aan het bed vast kunt maken zodat ze er niet uit kunnen vallen. Makkelijk mee te nemen, dus ook voor op vakantie en uit logeren Ik zou ook wel even raar kijken ja
Het is tot nu toe goed gegaan, maar ik denk dat we nu heel snel over gaan op een ander bedje. Ik heb er wel een beetje moeite mee eerlijk gezegd, dan is hij dus echt al een grote jongen. Dank jullie wel voor de tips! Ik ga zo eens even kijken of er een ikea open is vandaag, kunnen we eens even zien wat er te koop is.
Wij hebben gisteren het "grote" bed in elkaar gezet. Onze kleine man hoeft er nog niet in, maar kan hij er vast aan wennen. Hij is een paar maand terug een keer uit zijn bedje gevallen, heeft het daarna nooit meer gedaan. Maar hij wordt bijna te groot voor zijn ledikant. Wij hebben het Kritter bedje van de Ikea gekocht (in het wit), met zo'n opstaande rand aan het hoofdeinde... Als hij er aan toe is kan hij het zelf aangeven...
wij hebben ook het kritter bedje van de ikea en mijn zoontje heeft er afgelopen nacht voor het eerst in geslapen en alles ging goed!
Hoe gaat dat dan? Ik wil binnenkort ook een groot bed voor mijn zoontje gaan halen, want in juli komt er een baby bij en die gaat dan in de babykamer. Klimmen ze er niet steeds uit? Gaan ze dan wel netjes slapen? En als ze eruit gaan, gaan ze dan ook weer in bed liggen?
Even een update; Vanmorgen hebben we zijn peuterbedje in elkaar gezet en vanmiddag is hij zonder mopperen lekker gaan slapen. Ik ben al 2x wezen kijken maar hij ligt heerlijk onder de deken. Slaapzak heb ik uit gelaten. Nu al 1,5uur stil...
Jas dat zal zeker schrikken zijn! Ik zou een groot/peuterbed gaan proberen met van die rekjes langs de zijkanten.