Thanks voor jullie berichten zo te lezen is mijn mannetje dus helemaal niet laat!! Het heeft ook geen haast hoor voor mij vroeg het me alleen af
Nee joh! Hier als je haar neer zet valt ze niet om maar zelf gaan zitten snapt ze niet. ze tijgert sinds een week of 3 maar kruipen, nee. staan doet ze al een tijdje maar alleen aan je handen, dus ze trekt zich nergens aan op (afgezien van aam je handen). overigens heeft ze ook nog geen tanden (maaaaaar, ze kan al wel 2 maanden klappen en zwaaien )
Dl tijgerde met 7 maanden, maar kroop pas net na het jaar! Zelfstandig gaan zitten deed ze ook pas toen ze kroop, dus ook pas net na het jaar. Blijven zitten als je ze neerzette kon ze met 7 maanden. Rechttrekken kon ze met 10 maanden en loopt nu aan meubelen, 1 of 2 handen en aan haar lopertje. Alleen stappen zit er nog niet in . Alleen gaan rechtstaan doet ze ook nog niet. Ze kan wel alleen staan als je ze rechtzet, maar ze is nog te onzeker en valt al snel terug op haar poep. Dus hier ook niet zo een snelle dame, maar vind het al snel genoeg gaan. Lekker genieten van die babytijd .
Zoontje ging met 10/11 maanden zelfstandig zitten en kruipen, met 13 maanden staan en met 18 maanden liep ie los...niet snel nee maar ook niet laat. En weet je, hij is nu bijna drie en niemand die het daar nog over heeft Probeer je er niet teveel mee bezig te houden, ieder kind ontwikkeld zich in z'n eigen tempo en volgorde en uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde.
Mijn zoontje is ruim 7,5 maand en kan al deze dingen ook nog niet. Zitten? Hij vindt het wel leuk om zo te spelen, maar kan nog geen paar seconde zelf zitten zonder om te vallen. Kruipen? Hij begint nu net een klein beetje te schuiven op zijn buik, samen met rollen, maar dat is nog lang niet gecontroleerd en laatstaan dat het kruipen heet. Staan? Ook dat is nog niet aan bod. Ik heb me geen moment druk gemaakt dat hij dit nog niet kan. Ik heb ook niet het gevoel dat hij laat is, als ik naar andere kindjes op de opvang kijk.
Ik dacht dat de mijne laat was zij kan nu pas zelfstandig zitten. Voor de rest kan ze al vanaf 5 maanden kruipen en vanaf 6 maanden staan.
Mijn oudste was ook niet heel vlot (met lopen weer wel) 9 maanden rollen 10 maanden tijgeren 11 maanden kruipen en optrekken 12 maanden zelf gaan zitten en rond de tafel stappen 13 maanden volledig los stevig lopen O als ik een tip mag geven, zet hem niet zelf op zn billetjes neer. Dat is heel slecht voor het rugje en nekje enz. Gewoon op buik of rug neerleggen en hem vanuit daar zelf in zitstand laten komen.
Hier tijgerden de dames wel vanaf een maand of 7 maar zelf komen zitten vanuit lig pas na 10 mnd en lopen met 16 maanden jongste met 14 maanden (gecorrigeerd vanaf de uitgerekende datum)
Mijn dochter is een paar dagen ouder dan je zoontje maar die kan dat ook allemaal niet, kan zich pas net van der buik naar der rug rollen maar nog niet terug. En als ik haar neerzet dan kan ze elk moment omkiepen al zit ze op schoot en in de wipstoel best goed. Vorige week op het cb geweest en Daniëlla liet zien wat ze allemaal al kon, omdraaien en voetjes in de mond en vooral naar iedereen lachen, kleine uitslover en daar vonden ze juist dat ze zich erg goed ontwikkeld.
Oudste ging met 11 maand tijgeren, 13 maand staan en liep met 18 maand los Jongste ging met 7 maand tijgeren, 10 maand staan en langslopen en 19 maanden liep ze los Zegt allemaal niks dus.
Zelfstandig gaan zitten hier met 10 mnd geloof ik, kruipen met 11 mnd (tijgeren al langer) en staan met 11,5 mnd. De oudste heeft nooit gekropen trouwens of getijgerd, die schoof op haar billen.
Klinkt misschien een beetje raar maar geniet maar lekker van het baby zijn van je kleintje.. Bij mijn zoontje was dat er al heel snel af (beetje te snel voor mijn gevoel ). Met 5 maanden tijgerde hij door de kamer, niet veel later gevolgd door echt kruipen. Zitten, zichzelf optrekken aan alles en langs de banken etc lopen met 7-8 maanden.. met 9 maanden begon hij kleine stapjes te zetten zonder zich vast te houden en met 10 maanden liep hij echt. Hij is ook nog eens klein van stuk dus als je hem nu rond ziet lopen ziet het er zelfs een beetje vreemd uit Twee vriendinnen hebben allebei een kindje dat even oud is als mijn zoontje.. en die beginnen nu net met kruipen.. om maar aan te geven dat elk kind dingen op zijn eigen tempo doet.