Zoontje 8 maanden slaapt geen nacht door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Iertje81, 5 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Vanaf dat hij geboren is slaapt ons zoontje al lastig; ook overdag. Nu vind ik dat lastig overdag slapen niet zo’n ramp, als hij ‘s nachts maar redelijk zou slapen maar dat doet hij dus niet. Per nacht wordt hij gewoon nog zo’n 3/4x wakker en ik moet zeggen; na 8 maanden breekt me dat met 32 uur werken en pittige baan best op...
    We zijn dit ook niet gewend. Dochter sliep met een maand al door (mazzeld denk ik ook) en tot op heden overdag ook nog 2/3 uur.
    We hebben met zoontje echt alles al geprobeerd. Melk (fv), papjes, vast voedsel, dunne kleren/slaapzak, dikke kleren/slaapzak, laten huilen, troosten, enz enz. Ik weet het niet meer!
    Het is ook niet dat hij elke keer een fles wil. Hij huilt ook weinig tot niet, maar hij begint gewoon te kletsen/brabbelen en te lachen in z’n bed. Houd je toch wakker hè. Ik heb al oordopjes in, maar dat houdt al het geluid buiten behalve dat van je kind.
    Hij gaat al soms uit logeren, soms slaap ik een nacht op zolder (of m’n man) zodat we bij kunnen komen of ik breng hem naar het kdv en neem zelf vrij.
    Ik weet het niet meer, behalve dan dat dit lastig vol te houden is. Ik weet het, het kan altijd erger maar was benieuwd of iemand dit herkent en de gouden tip heeft...
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ja ik herken het. Maar ik sta er ook anders in dan jij als ik het zo lees. Dat betekend niet dat ik het niet zwaar vind, zeker wel. En zijn dagen dat ik er helemaal doorheen zit. Maar ik accepteer dat dit normaal baby gedrag is. Natuurlijk zijn er baby's die doorslapen. Dan heb je gewoon geluk ;). Maar biologisch gezien is het voor een baby veel natuurlijker om 's nachts regelmatig wakker te worden en wat melk te drinken. Dit houdt de suikerspiegel ook op pijl .
    Onze oudste sliep door toen ze 4 jaar was, onze middelste sliep door rond de 18 maanden, onze jongste is nu 10 maanden en slaapt ook nog niet door. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe vaak ze wakker wordt. Ze slaapt bij mij en ik kijk niet op de klok.
     
    tasje, Marti, Prettykitty en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Is helaas normaal. Uitzingen. Ooit wordt t beter.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hier een van 2,5 die nog steeds geregeld speelkwartier houdt in dr bed, liedjes zingt midden in de nacht en even alle knuffels zegt dat ze niet moeten spelen maar SLAPUH! Steevast rond 2100-2200, 23:00, 01:00 en tussen 03:00-04:00, met pech komt daar 0530 bij. Ik luister met grote grijns naar een kind die t helemaal naar dr zin heeft in dr bedje en zich helemaal veilig voelt (anders was t wel een ander geluid). Hoef er niet heen of wat dan ook, ze gaat zelf weer liggen en slapen, dus ik geniet van de wel heel serieuze pogingen dr knuffies tot de orde te roepen en draai me gewoon weer om. Tuurlijk t breekt je nachten maar voor mij is t t mooiste geluid van de wereld. Gezemer en gejammer om niks, beetje dat dramaqueen gedrag, daar heb ik wel een allergie voor dat kan ik echt niet aanhoren.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier 1 van bijna 2 die ook nog niet doorslaapt. Nu hebben wij wel een heftig jaar achter de rug, maar voor ze ziek werd met 14 maanden sliep ze ook nog niet door en had ook moeite met zelf in slaap vallen.
    Helaas verander je er weinig aan, je kan het niet afdwingen.
    De oudste hebben we met 1,5 laten huilen, die was helemaal gewend aan een fles drinken en dan weer verder slapen dus toen hij rond die leeftijd weer 3x kwam s nachts zijn we daar cold turkey mee gestopt, maar dat is bij onze dochter de oplossing niet.
    Moet zeggen dat ze nu met regelmaat een nacht doorslaapt, maar echt nog niet de helft van de week.
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik vind het maar knap van jullie hoe jullie erin staan. Misschien moet ik het ook meer loslaten, want uiteindelijk heb ik mezelf ermee. Het is alleen zo jammer dat het me in m’n werk gaat belemmeren.
     
  7. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Helaas geen goede tips. Onze jongste, 19 maanden, slaapt als 19 maanden niet door. Van 20.00 tot 23.00 uur. Dan om 02.00/03.00 wakker en tussen 05.00/05.30 echt wakker. Mega fijn. NOT. Oudste is bijna 3 en die slaapt tussen de middag niet meer, dus dan even uitrusten gaat niet.
    Omdat t kan, ben ik nu even niet aan t werk. Ik trok het ook niet meer, de gebroken nachten en werken, functioneren etc. Dus moe ben ik nu wel, maar niet zo erg als eerst.

    Ooit word t beter zeggen ze. Tot die tijd ook goed voor jezelf zorgen en optijd aan de bel trekken als t niet meer gaat qua vermoeidheid etc.
     
  8. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Loslaten helpt wel - in de periodes dat het mij dwars zat kwam ik ook slechter in slaap daarna.
    Rond die leeftijd werd hij ook wel tot 4x per nacht wakker. Ging uiteindelijk naar 1 a 2 keer per nacht (toen ie 1 was ofzo?). Daarna tot ruim 2 a 2,5 nog 1x per nacht wakker geweest. Inmiddels slaapt ie als een roosje.
    Ik herken wel dat het intensief kan zijn. Werk nu ook 32 uur en heb de slechtste periode tijdens mijn master gehad.
     
  9. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Zoon begon vanaf 19 maanden nog maar 1x per nacht te drinken en sliep rond 22 maanden door.

    Dochter nu 20 maanden slaapt sinds een aantal dagen door en anders krijgt manlief haar meestal weer in slaap tot een maand geleden nog zeker 2 nachtvoedingen per nacht. (Denk dat buisjes en neusamandel operatie van 2 weken terug ook aan het doorslapen heeft geholpen) ik voel me eindelijk weer een beetje mens, al is ze soms nog om 5/6 uur wakker of valt ze savonds pas na 2 uur in slaap. Maar ja alles is een fase... de een wat vermoeiender dan de ander helaas.
     
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Klinkt misschien stom, maar loslaten heeft hier echt geholpen. En niet op de klok kijken.
     
    tasje, Prettykitty en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Zou mijn tip ook zijn, niet kijken naar de klok. Dat is zoooo deprimerend.


    Tegen de tijd dat ze puberen, krijg je ze met geen mogelijkheid meer uit bed in de ochtend dus er komen mooie tijden aan ;)
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Tegen de tijd dat hij een puber is a ik elke 2 uur naar zijn kamer en ga ik roepen; ‘wat gaan we doen?’, ‘ ik heb honger’, ‘wakker worden’ :roflmao:
     
    Champetter vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Hahaha oooo echt wel! Zo'n ouderwetse wekker zetten en verstoppen in hun slaapkamer die dan afgaat om 4:00 in de nacht gheghe
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar, maar geen tips. Dochter is pas op dertien maand beginnen doorslapen, zoontje sliep een eerste keer zes uur aan een stuk op vijftien maand. En ondertussen allebei fulltime werken. Slopend inderdaad, maar je wordt eraan gewoon. Aanvaarden, niet op de klok kijken, zelf vroeg naar bed, nachten wisselen met partner, en hopen dat het snel overgaat. Meer kan je niet doen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  15. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier een mannetje wat wisselend door slaapt. (22-6) meestal 2x per week dee hele nacht de andere nachten 1 a 2 voedingen en soms nog een paar x speen. Hij ligt inmiddels bij ons in bed dan hoef ik in elk geval mijn warme bed niet uit en dat scheelt wel in het vermoeidheidsgevoel. Maar het is zeker af en toe pittig maar ooit komt het vast goed. Hou ik mezelf maar voor.
     
  16. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Dat babbelen en lachen herinner ik mij nog wel van die periode.
    Ik liet mijn zoontje altijd gewoon met rust en na een uurtje a 1.5 sliep hij gewoon weer verder en hoefde ik mijn bed niet uit.
    Hij huilde overigens ook nooit, dus zag ook geen reden om naar hem toe te gaan dan.
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij mij gingen ze alle vier rond de 1,5 echt doorslapen.

    ‘S Nachts eruit voor een kus,knuffel, slok hoort er wel bij. Kinderen die echt naar beneden gaan, rondgereden moeten worden of ontroostbaar zijn dan spreek je echt van een slaap stoornis.
     
  18. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier ook herkenbaar, maar idd niet echt tips. Behalve idd accepteren en het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maken.
    Dochter van bijna 5 jaarkomt nagenoeg ook nog elke nacht, is gevoelig voor prikkels en heeft de bevestiging nodig dat we er zijn. Ik zorg nu dat ik drinken in de buurt heb staan, zodat ze vaak na een slokje en een knuffel weer verder slaapt. Werkt dat niet dan slaapt ze in ons bed verder. Haar vader er in de nacht heen sturen zorgt voor drama, ze wil echt mama hebben en dan is het hele huis dus wakker en zijn we zo weer een uur verder :confused:
    Zoontje van 11 maanden komt elke nacht eigenlijk nog wel voor een nachtfles, dus daarvan zorg ik ook dat ik de spullen op mijn nachtkastje klaar heb staan (thermoskan, poeder en fles), zodat ik iig niet naar beneden hoef.
    Ik probeer idd zo min mogelijk op de klok te kijken en ook niet mijn telefoon te pakken, want dan gaat het inslapen weer moeilijk.
    Wat hier wel helpt is op mijn vrije dagen als dochter op school is (ik werk 3 dagen) met mijn zoontje in de middag mee te slapen, dat geeft me altijd wel weer even hernieuwde energie. En in het weekend hebben we het zo verdeeld dat beide één dag kan uitslapen en dan kan ik echt wel tot een uurtje of 11 blijven liggen, heerlijk.
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ohh echt wel :roflmao:

    En wat betreft je werk. Dat herken ik helaas ook. Ik (en mijn werkgever ook) merk dat ik sneller fouten maak. Ik baal er echt ook echt van. En eerder naar bed gaan gaat juist niet omdat ik avonden werk.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als hij een puber is zou ik juist extreem gaan genieten van je nachtrust ipv op staan om hem wakker te maken ;)

    Hier sliepen ze in principe door met 1 jaar, maar nog zeer regelmatig wordt er eentje wakker met dorst (en dan vullen ze wel zelf hun beker, maar rammen onderweg alle lampen aan bv, zelf met gaan plassen), of een nachtmerrie, of de deken ligt gedraaid etc etc. Ik heb eigenlijk zelden een nacht waarin ik niet wakker wordt door een van de twee...
     

Deel Deze Pagina