Zoontje 8mnd slaapt amper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Tips of ervaring gevraagd. Zoontje van 8mnd kunnen we niet wakker en tegenwoordig niet slapend weg leggen. Hij slaapt overdag dus NIKS (tenzij uiteindelijk een uurtje in mijn armen), op de opvang idem. S nachts beland hij bij ons in bed maar slaapt dan ook niet super. Hij heeft echt een slaaptekort, tis zo zielig. Hij is altijd moe en hangerig. Gecontroleerd laten wenen geprobeerd, heeft even gewerkt maar nu niet meer.. ook boeken zoals baby in droomritme helpen niet. Wij gaan er allemaal aan onderdoor

we overwegen een gentle sleepcoach in te schakelen. Iemand daar ervaring mee?

Heb ook een lulla doll besteld, mss dat dat ook wat kan helpen

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heb je zijn oortjes na laten kijken?
    Hier bij slaapdrama vaak oorontsteking, zou ik ff laten checken.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Het slechte slapen is wel herkenbaar, alleen mijn dochter heeft er gelukkig geen last van.

Ze heeft altijd slecht geslapen.
    Met 8 maanden sliep ze overdag 1x 30-45 min in de wandelwagen. 's avonds viel ze in mijn armen in slaap. Meestal rond 21.30 uur. Ik legde haar dan in haar bedje en dan sliep ze tot een uur of 2. Dan was ze wakker tot 4.00 uur en sliep dan tot 6.30 uur.
    Ze sliep toen een uur of 8/9 uur per 24 uur.
    Gelukkig heeft ze hier geen last van gehad. Het weinige slapen is iets wat bij haar hoort.

Vanaf 1,5 jaar gaat het wat beter. Ze kan nu zelf in slaap vallen, wel ligt ze nog lang wakker voor ze in slaap valt.
    Ik leg haar nu rond half 8 in bed, ze speelt dan tot ze in slaap valt. Soms is dat al om 20 uur maar vaker is het een uur of 21. Tot een paar weken geleden sliep ze dan tot 6.00 uur.

De laatste weken loopt ze weer wat meer te spoken 's nachts. Ik leg haar dan bij ons in bed en soms slaapt ze dan verder.

Overdag slaapt ze ongeveer 3x per week. De rest slaat ze over. Qua uren slaap zit ze op de 9/10 uur denk ik.

O ja, en sterkte want ik weet hoe vermoeiend het is al dat weinige geslaap van de kinderen :thumup:

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Idd eerst even oortjes en evt vervelende tanden die aan het zetten zijn maar nog niet doorkomen uitsluiten.

Je hebt in die periode niet een slaapzak of deken oid gebruikt met toevallig nog een labeltje er aan of iets van die grappen? Heb al eens gelezen dat iemand geloof ik een andere pyjama had en die kleine sliep ineens niet meer, bleek een labeltje te wezen. Vandaar de vraag :)

White noise? Geloof dat er zo'n schaap was maar of dat nou echt werkt geen idee. Er is ook zo'n projector die behoorlijk slaapverwekkend was.

Wij hebben een tijdje een hema Led nachtlampje op batterijen aan gehad, daarmee viel ze toen wel in slaap. Ding schakelde zichzelf weer uit. Paar maanden laten was t juist weer herrie toen die lamp uit ging. Dus lamp uitgelaten. Weet niet meer precies wanneer die periode van t lampje begon ik dacht ergens rond de 10 maanden maar kan ook eerder zijn geweest.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja we hebben bijna een abonnement bij de huisarts en oortjes zijn telkens oké

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Tandjes nog niks of iets in aantocht zie ik ook nog niet ...

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Vrienden van ons hebben een slaapcoach ingeschakeld toen hun zoontje twee was en ze dus ook al twee jaar s nachts amper sliepen en overdag was het al niet veel beter.
    Ze moesten hele lange vragenlijsten en dagschema's inleveren, na het lezen daarvan zei de slaapcoach dat ze dacht aan vergrote amandelen (had het kind dus niet eens gezien).
    Toen zijn ze naar de huisarts gegaan (voor de 1000e keer) en jaaaa hoor zulke grote neus- en keelamandelen dat ze er uit moesten. Door die grote amandelen heeft hij nooit lekker kunnen liggen en altijd het gevoel gehad te stikken als hij in bed lag. En geloof me ze zijn heel vaak bij de huisarts en kinderarts geweest en niemand die dacht aan de amandelen.

Helaas was zijn hele slaapritme zo verstoord dat het na het verwijderen van de amandelen nog niet lukte met slapen. Toen hebben ze een paar maand later de slaapcoach weer ingeschakeld en toen sliep hij binnen een paar dagen / nachten als een roosje.
    Ging echt heel liefdevol allemaal, het is hun heel erg meegevallen en hun kindje is er echt helemaal door opgeknapt.

Vero0504 en Rainbow88 vinden dit leuk.
  8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Fijn om te lezen!

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    We hebben vrijdag een intake gesprek met de coach, ben benieuwd ! Heb het vandaag ook op de crèche gemeld en daar willen ze er ook aan meewerken gelukkig.

Vandaag heeft hij er enkel 1u in de relax geslapen , in bed weer drama.

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Welke slaapcoach heb je ?
    Ik hoop dat het voor jullie ook de oplossing is. Heel veel succes alvast !

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Www.debabyslaapcoach.com

Bedankt !

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Als jullie overdag met hem gaan wandelen of een stukje in de auto rijden, slaat hij dan wel?

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier geen slaapproblemen maar ik sla m ff op voor t geval ik iemand tegenkom die daar wel tegenaan loopt.

Rainbow88 vindt dit leuk.
  14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij 8 maanden zit een een grote sprong waarbij veel kindjes moeite hebben met slapen.

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
  16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Maar hij zit al 8 maanden in een sprong dan :D

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Heel goed eigenlijk! De slaapcoach kwam bijna een week geleden op bezoek bij ons. Heeft veel tips gegeven, een slaapplan gemaakt op zijn maat. We zijn er zelf mee aan de slag gegaan, zonder begeleiding voorlopig. En het gaat beter dan gedacht! Enkel op dag 3 hadden we een dipje.

Maar hij valt nu vanzelf in slaap, doet 2 goede dutjes overdag, er bégint een beetje ritme in te komen, 's avonds is er niks drama meer. Wel nog 1, soms 2 nachtvoedingen maar dat vind ik niet erg. Hij slaapt nu altijd flink op zijn eigen kamertje en word vrolijk wakker.
    Wij zijn echt blij!

Ook op de crèche, waar hij voordien niks sliep, waren ze gisteren verbijsterd. Daar deed hij ook 2 goede dutjes.

En dit allemaal is gelukt met amper traantjes.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat fijn!!

Deel Deze Pagina