Baby al achterop

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Melief, Feb 20, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

helaas is het op mijn fiets niet mogelijk om een fietsstoeltje voorop te plaatsen ivm transport rek met accu eronder. De fiets moet dan zoveel aangepast worden en het stoeltje komt zo hoog dat ik er bijna niet overheen kan kijken.
    De enige optie is eigenlijk achterop, en daar baal ik wel van maar het is niet anders. Iemand hier ervaring mee? Ik heb nu een yepp stoeltje of is er nog een betere? Mijn zoontje is nu 10 maanden en het gaat om korte ritjes (kdv, zus uit school halen enzo)

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Het achterstoeltje van Yepp heeft een hoge achterkant wat ik juist fijner vind dan een voorzitje! Hier zit de kleine van net een jaar ook achterop. Ja je hebt dan wel wat minder contact op dat moment dan met een voorzitje....

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Waarom is achterop een probleem? In België rijden bijna alle kinderen achterop. Voor wordt hier net afgeraden

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ja hoor dat mag gewoon.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Achter vond ik veel fijner, ivm hoge rugsteun en mijn eigen buik-/beenruimte plus zicht.

6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Volgens mijn fietsenmaker zijn voorstoeltjes vooral om de fabrikant/verkoper geld op te leveren :p. Zodra kinderen zo goed zelfstandig tot zit kunnen komen dat ze op de fiets mogen kunnen ze direct achterop. Ouders vinden voorop vaak gezelliger dus kiezen daar voor om zo dus twee keer een stoeltje aan te schaffen.

owly likes this.
  7. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Mijn oudste heeft nooit voorop gezeten, doodeng vond ik dat, een stoeltje aan je stuur. Tweede en derde moesten wel voorop maar ik fietste daardoor erg weinig. Dus lekker achterop

8. Melief

Melief Niet meer actief

Fijn om te lezen! Mijn zoontje gaat al langere tijd uit zichzelf zitten dus dat is geen probleem!
    Voorop is idd gezellig maar als het niet anders is, en het gaat om kleine stukjes.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,945
    14,996
    113
    Mazzelaar, die van ons ontdekte t zitten pas toen ze door dr box heen liep en mama t een keer zat was om dr neer te leggen als dr knieeën moe werden. :) Toen had ze t ineens wel door dat zitten ook een optie was.

Achterop kleine stukjes kan wel hoor maar ik vond t onwijs schudden en stuiteren, dus wees beetje critisch over je ondergrond en t stoeltje wat je kiest.

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Mijn man bracht onze dochter altijd naar de crèche en haalde haar ook op. Vanaf dat ze kon zitten (8 maanden ) heeft ze bij hem achterop gezeten in de yepp. Fijne stoel, met vijfpuntsgordel; dat is erg handig als ze nog zo klein zijn.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,945
    14,996
    113
    Urban iki heeft trouwens ook 5 punts gordel, vond dat met houdini hier ook wel zo handig. Achterzitje heeft wel meegeleverd cijferslotje (stelt niet heel veel voor) voorzitje van hun gek genoeg weer niet.

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,296
    10,265
    113
    Onze knul zat met net 1 ook achterop de fiets. Heb nooit een stoeltje voor gehad. Ik ben maar klein en kon dan met geen mogelijkheid op de fiets komen. De fietsenmaker raden mij ook af omdat onze knul groot was voor zijn leeftijd en ik er anders niet lang overheen kon kijken.

Hij vond het prachtig achter op de fiets, lekker doen.

Share This Page