Hoi allemaal, Mijn zoontje is nu 5,5 maand en is sinds een week enorm aan het rommelen met zijn slaapjes. Uit ervaring weet ik inmiddels dat dat samenhangt met toe zijn aan een volgende stap in zijn voedingsschema. Het ging namelijk precies hetzelfde toen hij toe was aan 4 ipv 5 flessen (met 3,5 maand, sliep toen al twee weken slecht en na het laten vallen van een fles sliep hij gelijk weer super). Idem dito toen hij toe was aan bijvoeding. Nu slaapt hij dus alweer ruim een week waardeloos: wordt 's nachts tig keer wakker en gaat overdag ook steeds slechter slapen. Honger is het niet volgens mij... Extra fles 's nachts heb ik namelijk al geprobeerd, grotere flessen ook, maar dat maakt allemaal niets uit, hij slaapt nog net zo slecht. Het punt is dus niet dat ik niet weet wat er aan scheelt, maar ik vraag me wel af wat ik ermee moet. De volgende stap is namelijk brood en/of pap eten, maar dat mag hij pas vanaf 6 maanden! Wat nu? Nog een paar weken volhouden en het slechte slapen voor lief nemen, of toch maar iets veranderen in zijn eetschema? Zijn schema is nu als volgt: 07.30 uur: fles 180/6 09.15 uur: 200 gram fruit (vers) met water of diksap 12.00 uur: fles 180/6 15.30 uur: 200 gram groente/aardappel (vers) + fles 90/3 19.30 uur: fles 210/7 met rijstebloem Ik heb al geprobeerd wat er gebeurt als ik een stapje terugdoe (dus om 15.00 een fles van 180/6 en rond 17.00 de groentehap), maar ook dat maakt geen verschil. Tandjes kan het ook al niet zijn, niets wijst erop dat die er aan zitten te komen. Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Pfff hier precies zo dus ik lees mee... mijn zoontje zit nu op 3 flesvoedingen en 1 keer fruit en 1 keer groente/aardappels/vlees maar ik krijg die 3 voedingen er amper meer in
geef je al opvolgmelk? als je kindje op 3 flessen zit, mag je over. dat verzadigd meer, misschien dat daar het probleem zit. als je nu nog nr1 geeft, haalt je zoontje niet meer genoeg uit 3 flessen.
@ mamavanukkie: hmm, misschien zit daar dan het probleem... Maar dan zou het toch verschil gemaakt moeten hebben toen ik een stap terug deed, dus terug naar 4 flessen + fruit+ groente? Ik ben nu bezig aan het laatste pak nr. 1, ik denk dat die volgende week wel op is. Daarna gaan we over op nr. 2. @ LovelyDK: wat zijn die mannekes van ons toch altijd aan het klooien he, zowel met eten als met slapen...
het enige wat je verder zou kunnen veranderen is rond 15.00 een tussendoortje, zoals liga met drinken en dan rond 17.00 avondeten. je zou al opvolgmelk kunnen kopen en al als laatste fles gaan geven. misschien dat het al wat helpt.
oohh jewelizz echt he.... k heeft vandaag nog maar 2 flesjes met veel moeite op dus ga hem zo wakker maken voor nog een flesje... hij krijgt al opvolgmelk..
Even een update... In overleg met het cb ben ik gisteren begonnen met een nieuw schema en sindsdien slaapt Bas weer als een roosje! Stiekem vind ik het wel fijn dat ik goed had aangevoeld waar het probleem lag Zijn schema ziet er nu zo uit: 07.00 uur: 200 cc pyamapapje van Nestlé (van een bordje) 08.30 uur: slapen tot 10.45 uur 11.00 uur: 200 gram fruit met wat diksap 12.30 uur: fles 180/6 (nog met voeding nr. 1 tot die op is) 13.00 uur: slapen tot 15.15 uur 15.30 uur: stukjes brood om te wennen, hierna een beetje diksap 17.15 uur: 200 gram groente/aardappels/beetje boter 18.00 uur: slapen tot 18.45 uur 19.30 uur: fles 180/6 (nog met voeding nr. 1) met drie schepjes rijstebloem 20.15 uur: slapen tot de volgende ochtend Bas is weer in een opperbest humeur en ik ook, nu ik weer aan mijn nachtrust toekom Het brood krijgt hij sinds gisteren en was in eerste instantie om te proberen, maar hij eet er zo goed van (vandaag maar liefst driekwart van een boterham) dat ik het binnenkort als lunch kan gaan aanbieden. Dit wil ik echter pas gaan doen als hij volledig op de opvolgmelk over is, ik ga dan rond 15.30 uur een tussendoortje geven (rijstwafeltje o.i.d.). Ik = blij