Baby 6 mnd blijft hoesten (bronchitis?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sabrine1984, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn zoontje van 6 maanden hoest al ruim 2 maanden, eigenlijk sinds hij naar het kdv gaat. Op een gegeven moment zo erg dat hij z'n flessen niet meer leeg dronk en wat hij wel op dronk er uit hoestte. Afgelopen vrijdag naar het cb geweest en hij was ook minder goed gegroeid ten opzicht van de vorige keer. (hij weegt nu 7735gr en is 70 cm, dit zou betekenen dat hij maar 500gr is aangekomen in 1,5 maand tijd)
    Na veel langs gaan bij de ha, die ons alleen ventolin gaf, kregen we uiteindelijk een antibiotica kuur. Dit leek snel aan te slaan, op dag 6 begon hij toch meer met af en toe hoesten en nu een week na de anitbioticakuur zijn we weer terug bij af. Hij hoest weer net zo erg, en heeft vanmorgen weer een deel van z'n fles eruit gehoest.
    Afgelopen woensdag en vrijdag naar z'n longen laten luisteren en hij piepte niet, maar zaten wel vol slijm.
    Z'n bedje staat al schuin, ui onder z'n bedje, neus spray, luuf, douchen. Ik heb het allemaal al geprobeerd. Slapen is een drama voor hem, hij hoest zich continu wakker. Zo zielig :(
    Wie herkent dit? Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Allergie test vragen? Of toch een doorverwijzing naar de longarts?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb je niet nog een kuur gehad dan? Als een kuur niet aanslaat, zou je toch denken dat je er nog 1 kreeg?
    Heeft hij het verder benauwd?

Hier wel een piep en erg benauwd. Was astmatische bronchitis, dus vergde ook veel meds o.a. prednison. Maar dat is heel extreem.

Zou gewoon maandag weer gaan en zeggen dat je vindt dat hij teveel hoest. Hier is het overigens in 2 dagen omgeslagen de slechte kant op zeg maar.

Beterschap voor je zoontje!

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Helaas herkenbaar, alleen is het hier al 3 maanden aan de gang en gaan zijn flessen wel leeg, al is het het wel met pauzes tussendoor.. Afgelopen vrijdag een kuurtje AB gehad, en als die niet helpt moeten we terug komen en gaan ze verder kijken.
    Allergietest heeft op deze leeftijd meestal nog geen zin, is nog niet betrouwbaar..
    Maar als de AB kuur wel hielp, heeft hij blijkbaar toch een bacterie onder de leden, die net niet genoeg bestreden is, waardoor hij weer terug is gekomen? Misschien helpt een nieuwe, andere kuur beter?

4. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hey mijn zoontje heeft precies dezelfde klachten. Gelukkig wel een hele koordate ha, die niet te lang wil wachten met aanmodderen. Afgelopen vrijdag naar haar geweest en nu een andere puffer gekregen en een zwaardere variant van neusspray + verwijzing kinderarts. Komende week konden we al terecht en ik hoop dat ze weten wat het is, maar vooral hoe te behandelen. De nw puffer schijnt de lichaamsgroei te remmen en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten, dus hoop dat de ka snel met iets beters kan komen.

Succes en vraag je ha om verwijzing naar ziekenhuis.

P.s. moet eerlijk bekennen dat sinds de komst van de nw neusspray dat het stukken beter gaat, Slijm zit er nog steeds, maar heb het idee dat het ietsje afneemt. De nw puffer heeft een inwerkperiode van 1 -2 weken, dus kan nog niets zeggen of het aanslaat.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier overigens ook ventolin gehad en 2 soorten neusspray, hielp allemaal niet

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ik heb net een afspraak gemaakt bij de HAP. Ze willen toch weer even naar z'n longetjes luisteren. Ik ben benieuwd wat deze HA gaat zeggen.
    Ik heb ook niet het idee dat de ventolin iets voor hem doet. Hij ademt ook door z'n mondje ipv door z'n neus zag ik net. En hij had toch wat verhoging (37,8)
    De vervangende huisarts wilde hem ook een cortison puf geven, Maar mijn eigen ha heeft hem dus die AB kuur gegeven. Lekker tegenstrijdig allemaal ;) Ben benieuwd straks bij de HAP..

Deel Deze Pagina