Mijn 3 weken oude zoontje is overdag de hele dag wakker en heeft 's nachts ook moeite met slapen. Doordat hij zo beweeglijk is met zn handjes lijkt hij zichzelf wakker te houdem. Sinds gisteren ben ik begonnen met het inbakeren met een inbakerdoek van pacco. Gelijk al sliep hij veel langer dan anders (moest wel eerst even erg hard huilen maar dit schijnt erbij te horen...) Nou zag ik vanochtend dat hij zn armpjes toch nog wat losser kan krijgen in de doek en dat hij ze als hij wakker heeft gebogen heeft. Hierdoor had hij kleine schuurplekjes op zn armpjes. Wie heeft nog meer ervaring met het inbakeren? Is het normaal dat een kindje wel wat los kan komen? Of baker ik hem verkeerd in? Verder vroeg ik mij af hoe jullie het doen als jullie bij mensen op bezoek gaan. Bakeren jullie je kindje daar dan ook in of dan maar een keertje niet?
bij ons gebeurde het ook wel eens dat de armpjes los kwammen, vooral toen ze wat ouder werd. Bij mij hielp het wel om de armpjes goed tegen de zijkant van haar lijfje te houden als ik haar inbakerde, en dan de doek goed strak (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Wij bakerde altijd in dus ook als we op bezoek gingen bij een ander. Juist dan kan je kind het nodig hebben. Onze dochter werd juist onrustiger door de prikkels
haihai, hier hetzelfde verhaal. wij zijn sinds een week bezig. haar armpjes krijgt ze inderdaad ook wel eens omhoog. Ook wij nemen het gewoon mee op bezoek, bedtijd is bedtijd. Mijn dochter was ook de hele dag wakker. Nu eigenlijk nog steeds op een paar hazenslaapjes in bed na. Ze huilt ook heel veel. Hoe lang laat jij je kindje huilen? Groetjes Dina
Ik heb mijn dochtertje ook altijd in de bakerdoek laten slapen, ook als we op bezoek gingen. Maar op bezoek gaan hebben we juist weinig gedaan om rust voor haar te creeren. En in de wandelwagen lag ze ook zonder Pacco. En bij mij gebeurde het ook geregeld dat haar armpjes op haar borst gevouwen waren. Wij hebben niet gemerkt dat ze hier last van heeft gehad. Dus ik ben van mening dat het niet uitmaakt als dit gebeurd. Verder was ik erg tevreden over de pacco!!
Hier gebeurde het ook regelmatig dat mijn zoontje iets was los kwam met zijn armen, alleen scheurplekken komen mij niet bekend voor. Om het meest optimale resultaat te halen uit het inbakeren moet je bij elk slaapje inbakeren, dus ook als je op bezoek gaat.
Bedankt voor alle snelle reacties! @Dina: Als ik mijn zoontje in de pacco heb ingebakerd laat ik hem meestal zo'n 15 min huilen. Wel ga ik tussendoor even kijken of er echt niets aan de hand is. Meestal word hij al rustig als hij ziet dat ik er ben. Dit is voor mij een teken dat er niets aan de hand is. Na een tijdje huilen valt hij vaak vanzelf in slaap. Soms begint hij na 10 min ook nog weer even te huilen maar houd dit na even ook weer op en valt hij uiteindelijk wel in slaap. Nu ingebakerd slaapt hij vaak wel minstens een uur (of langer). Naja ik baker hem nu pas 2 dagen in dus ik ben benieuwd of zich dit zo doorzet. Jouwn kindje blijft ook ingebakerd huilen en niet slapen? Misschien is er dan toch wat anders aan de hand? Mijn wijkverpleegkundige adviseerde dat als het inbakeren niet helpt het misschien een idee is om langs de osteopaat te gaan. Misschien dat je kindje met de bevalling last heeft gekregen van haar nekje oid? Heel veel succes gewenst! Voordat ik hem inbakerde deed hij ook alleen maar hazenslaapjes of was hij gewoon de hele dag wakker. Ik heb toen ook wel een paar keer geprobeerd hem een tijdje te laten huilen maar dan kon hij gewoon door blijven gaan met huilen tot zn volgende voeding!
Ik heb vanaf ca 7 weken tot 4 maanden ingebakerd met de pacco doeken. ook mijn zoontje huilde altijd even voordat hij in slaap viel. Vaak maar max 5 minuten. Leek op protsteren ofzo, maar uiteindelijk gaf hij zich er aan over. En nu nog pruttelt ie vaak even voor het slapen gaan. hier heeft de pacco heel erg goed geholpen! We hebben het consequent met elk slaapje gedaan. Ook op bezoek. Hierdoor ontstond voor hem voorspelbaar heid en een duidelijk ritme en mijn zoontje heeft daar heel veel baat bij gehad! Ook hij had weleens zn armpjes los gewriemeld. Wrs dan niet strak genoeg met klittenband gedaan? Mijns inziens kon dat niet veel kwaad, zolang de buitendoek maar als een soort omheining om hem heen zat zodat hij niet kon gaan maaien. Hij had alleen nooit schuurplekken? Misschien heeft jouw kindje zich geschuurd aan het klittenband op een of andere manier? Verder wil ik je nog vertellen dat het bij mijn zoontje de eerste 3 dagen super ging en hierna kreeg hij een soort terugslag. Vlgs het boekje van Ria blom (vlgs mij heet het rust en regelmaat en inbakeren of zoiets) is dit heel gebruikelijk en denk je: o nee, het zal toch wel helpen, maar blijkbaar zijn ze ineens zo uitgerust dat ze gaan protesteren tegen de nieuwe situatie en hebben ze 1 of 2 dagen weer een huildag. Gewoon doorzetten dus!! succes!
Als je inbakert moet je dat consequent doen: bij de eerste vermoeidheidstekenen en bij ieder slaapje; ook overdag en op bezoek. Ik denk dat je te los inbakert vanwege schuurplekken () en 15 minuten huilen, dat vind ik persoonlijk te lang. Dan moet de doek echt strakker! Ik ken de Pacco-doek niet, heb ingebakerd met Snug 'n Tug en losse doeken. Echt goed strak; dus armpjes langs het lijfje. Zat hij te los, dan ging hij ook brullen. Paar minuutjes pruttelen deed hij wel. Succes ermee!
haihai, ja ik heb vandaag ria blom gesproken. zij denkt ook dat er iets anders is. we lopen al bij de kinderarts vanaf week 2. ze heeft medicijnen tegen maagzuur, osteopaat zijn we al geweest in de derde week, maar we gaan weer terug. Ik weet het ook echt niet meer... zo frustrerend. Bij de oppasouder heeft ze vandaag ineens 3 uur achter elkaar geslapen!! WAUW dat doet ze thuis dus niet. echt bizar. inbakeren was onze laatste hoop. ze stempelen haar al als huilbaby. maar goed...een huilbaby huilt niet voor niets. ze heeft aangepaste voeding tegen darmkrampjes en koemelkallergie. Dus ja... het is ons een raadsel. Ik hoop dat de osteopaat gewoon gaat werken en zij een stuk rustiger gaat worden. xx
Osteopatie werkt niet van de een op andere dag. Hier 3x geweest met tussenpozen van 3 weken. De osteopaat zet simpel gezegd de dingen in het lijfje weer op z'n plek, dat heeft tijd nodig. Hier ook een kindje met reflux. Als ze ingebakerd slapen liggen ze op de rug, als ze dan last hebben van zuur, loopt dan makkelijker terug i hun keel, maar ja; ingebakerde baby's mogen niet op hun buik of zij slapen. Dus kan je het bedje verhogen: niet het matras, maar de pootjes met een plankje of twee evendikke boeken oid. Hoeft maar een paar centimeter te zijn. Mijn zoontje heeft heel wat afgehuild, maar met de term huilbaby kan ik niks. Dacht ook niet dat Blom die term gebruikt. Als een baby huilt, dan is er wat; kan iets simpels zijn als honger, kou, vieze luier of iets vervelenders als pijn. Omdat ons zoontje maar bleef huilen zijn we naar de osteopaat gegaan (cb had er niks mee) en ja hoor; hij had een beknelde nekwervel. Pas later kreeg hij reflux. Nu is hij overigens overal vanaf hoor en hij slaapt heel goed en huilt nauwelijks!
Je hebt helemaal gelijk. We gek van onze eerste osteopaat trouwens! Want hij liet ons de week erop gewoon komen en geen 3 weken ertussen. Maar we gaan weer terug, nu naar een andere. Het bed had ik hoger staan, maar madametje beweegt behoorlijk. Ze lag laatst onderin haar bed helemaal schuin haha We gaat het zien. ik heb Blom gesproken. Zij adviseert ook om nog een keer heen te gaan. En idd huilbabys is een loze term. Er is gewoon wat. Kinderen huilen niet voor niets...
hier ook een wanhopige mama....ook de pacco....doet t snachts uper maar overdag hebben we ook ded hele dag een huilende baby....morgen komt de fysiotherapeut bij ons en ga ik naar de ha....ons meisje heeft al nutriton door dr voeding voor het spugen.... ik heb t lang kunnen negeren en dacht het zijn periodes maar trek t nu niet meer kvindt t zo erg om de kleine zo overstuur te zien er moet gewoon wat zijn... succes allemaal
@Dina: succes bij de nieuwe osteo! Ik had een heel fijne man die met zijn supergrote handen superzacht was voor ons baby'tje! Je moet het maar net treffen. Hij doet trouwens alleen baby's. @Sjaantje: baker je overdag wel in, dat is me niet helemaal duidelijk. Je kan het beste ieder slaapje inbakeren hoor!
@zogelukkig ja kheb ze een tijd lang overdag ook ingebakert maar daar werdt ze heel driftig van....net ook weer op advies van de fysio alleen de nachten in bakeren....ze moet leren te ontspannen overdags dus heb nu oefeningen gekregen.... vamiddag even naar de dokter om het spugen nog eventjes na te laten kijken.... maar idd het is beter ieder slaapjes in te bakeren ik weet het!!! groetjes
Inbakeren is een hulpmiddel voor onrustige en/of prikkelbare baby's. Het is een systeem dat vaak gehanteerd wordt icm het bieden van rust en regelmaat. Onrustige en prikkelbare baby's hebben daar baat bij; dat het rustig wordt in hun lijfje en hoofdje. De ene keer wel inbakeren en de andere keer niet zorgt voor onrust. Bovendien wennen ze er zo nooit aan. Een dag-/nachtritme hebben jonge baby's nog niet; slapen doen ze vrijwel de hele dag. ontspanningsoefeningen zijn uiteraard prima om te doen, maar die doe je als ze wakker is. Als ze gaat slapen kan je voor de rust dus het beste inbakeren. Inbakeren geeft juist die ontspanning die ze nodig hebben om rustig, lang en diep te slapen! (Vind het overigens een heel vreemd advies van die fysio. Ria Blom heeft een handig boekje geschreven over inbakeren, Google maar eens!).
dolgelukkig thanks meis voor je advies ik moet zeggen dat ik t ook wel moeilijk vindt om een ritme te zoeken bv ga je wandelen.....kom je thuis is ze wakker moet je ze dan alsnog in de doek doen en in bed leggen?? en tja de fysio tis zo moeilijk al die adviesen...... ben net bij de dokter geweest kom ik terug ze ligt weer te huilen in bed zal ik dr dan toch maar weer in de pacco leggen?? tis wat he 1ste keer mama hartstikke onzeker en dan ook nog eens een huilend beebje....hihi
Hey sjaantje, ik herken het helemaal. Moeilijk he om soms te weten wat nou goed is?! Hier gaat het nog steeds wisselend. De ene keer slaapt mn zoontje wel goed in de doek en de andere keer is hij na 3 kwartier of soms nog wel eerder alweer wakker. Ben benieuwd of dit ligt aan gewenning aan het slapen in de doek of dat er wat anders aan de hand is?