Hekel aan op de rug liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lalaatje90, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Wie van jullie kindjes heeft ook zo'n hekel aan op de rug liggen?
    Verschonen, kleren aantrekken, op de rug met babyzwemmen... hij begint meteen te krijsen en afleiding werkt ook niet.
    Ik heb zo vaak z'n oortjes laten nakijken, daar ligt het niet aan. Misschien heeft het wel met evenwichtstoornis te maken, wat de badjuf ook al zei, ze leren nu alles van andere hoogte en als ze dan moeten liggen gaat het mis.
    Soms valt het wel mee en kan ie wel gewoon op het aankleedkussen blijven liggen en ligt ie te brabbelen.
    En de slaapzak aan doen vind ie ook niet leuk, maar als hij die niet aanheeft ligt ie binnen no-time boven de dekens haha...

Het zal ooit wel over gaan, maar was benieuwd wie het meer ervaart.

Oh ja, hij is nu 13,5 maand. ;)

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Heeft hij het altijd al gehad of pas sinds kort?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier 1! :D Buikslapertje en sinds ze met 3 maanden van rug naar buik kan rollen, ligt ze altijd op de buik te spelen. Aankleden, verschonen is nu een heeeeele grote uitdaging. :)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Op het verschoonkussen ligt ze ook niet graag!

In bed leg ik haar altijd neer op de rug, zo valt ze meestal ook in slaap.. En dan rolt ze op haar zij, buik, terug op de rug.. Ze slaapt eigenlijk in alle posities graag

5. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje die er een hekel aan heeft. Die begint al te gillen zodra ik met hem richting de commode loop. Ik denk persoonlijk niet dat het een stoornis is, maar gewoon een voorkeur. Hij slaapt ook op zijn buik (en kont omhoog :p ) en tijdens het omkleden laat ik hem vaak ook staan of zitten, dan klaagt hij niet!

6. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Vanaf de geboorte heeft ie eigenlijk al een hekel aan aankleden etc.
    Inderdaad sinds dat hij kan omrollen naar de buik heeft ie gewoon een hekel aan op de rug liggen. Als ik hem naar bed breng leg ik m altijd op z'n zij, want als ik hem op de rug neerleg dan draait ie automatisch toch weer op de buik.
    Als we hem kleren aantrekken of pyjama etc., dan wil ie ook altijd staan. Meestal 's ochtends uit bed blijft ie wel liggen op het aankleedkussen. Zal dan ook wel een voorkeur zijn. Voor de rest is ie eigenlijk altijd vrolijk.
    We hadden 's avonds ook altijd zo'n strijd met naar bed gaan, omdat ie dan moest liggen, maar gelukkig gaat dat nu al beter.
    Met heel veel dingen is het makkelijker als ie ligt, maar daar denkt hij anders over �hahahahaha

7. Veera

Veera Niet meer actief

Echt precies dit
    Op verschoningskussen draait ze zich ook altijd om, in haar blote kont :D

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heeft er 1 misschien 2 weken op de rug geslapen en toen was deze mama er klaar mee.

Ik zeg. Bezoekje aan de osteopaat

9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Waarom leg je hem dan niet gewoon op zijn buik als hij dan lekkerder slaapt?

Deel Deze Pagina