Zoontje accepteert Friso pep niet...

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Tara26, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Ik wil bij mijn zoontje van 13 weken testen of hij het beter doet op voeding voor KMA omdat hij aan een aantal symptomen voldoet en ik zelf ook bekend ben met meerdere allergieën.

Nou heb ik hem Friso pep gegeven omdat hij sowieso al Friso kreeg en ik dacht dat de overgang dan makkelijker zou gaan alhoewel ik niet weet of dat voor de Friso pep ook geldt qua basissamenstelling :)

Maar hij wilt het niet, hij spuugt het uit en duwt de fles uit z'n mond en drinkt gewoon niet meer ;)
    Is het dan verstandig om Nutrilon Pepti te proberen?

Ik kan niet de Friso pep blijven proberen want dan krijgt hij niks binnen en moet ik toch weer de gewone Friso geven ;)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Tara,

Dat is lastig he, overstappen naar een voeding voor de behandeling van koemelkallergie! Wat je beschrijft is het wennen aan de smaak van de voeding. Dat is erg normaal en zal bij de Nutrilon Pepti hetzelfde zijn.

Je zou de Friso voeding die je eerst gebruikte tijdelijk even mogen mengen met de FrisoPep, zodat je zoontje aan de smaak kan wennen. Dat kan soms wel even duren, maar komt echt altijd goed! Het liefst zo snel mogelijk over naar de FrisoPep, maar mocht het zo beter gaan dan kan je het per schepje afbouwen. Dan krijgt Tygo toch zijn voeding binnen en gaat het wennen geleidelijker.

Succes en als je meer vragen hebt laat het maar weten!

Groetjes Linda

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Ik heb het geprobeerd en het werkt :D

Zijn fles om kwart voor 11 heb ik 3 standaard en 2 pep gedaan, en de fles van net 2 standaard en 3 pep en het ging op :)
    Dus op dit tempo zit hij morgen volledig op de Friso pep.

Bedankt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Graag gedaan en fijn dat het goed gaat!

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    #5 Tara26, May 18, 2011
    Last edited: May 18, 2011
    Hij krijgt nu volledig Friso pep en op zich gaat dat goed.
    Hij drinkt wel wat moeizamer omdat hij nog moet wennen aan de smaak denk ik en dus drinkt hij nu maar 130 cc van de 150/5...
    Ik ben dus maar weer terug gegaan naar 6 flessen van 120/4 ipv 5 want hij heeft nu ook wel eerder weer honger.

Dit is allemaal geen probleem :)

Alleen lijkt hij nu heel veel kramp te hebben direct na de voeding (normaal pas 1 á 2 uur erna) en drinkt hij heel onrustig ineens :(
    Is dit toeval of komt dit vaker voor bij friso pep? Hoort dit bij het wennen?

Update 14.46 uur

Hij heeft zojuist 2 spuitluiers gehad en dat terwijl hij al weken niet kon poepen, dus dat lijkt me een goed teken toch?
    En dat zal veel schelen qua krampen bij hem denk ik....

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is vervelend dat je zoontje nu wat meer last heeft van krampjes en onrustig drinkt. Dit is niet de bedoeling. Wanneer er wat in de voeding verandert moeten de darmen hier even aan wennen, dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren voordat de darmen hier helemaal aan gewend zijn. Tijdelijk kan je zoontje dan ook wat meer last hebben van krampjes. Dit zou wel snel beter moeten gaan.
    Hoe gaat het drinken? Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat kan je zoontje ook wat meer last krijgen van krampjes. Je kan dan een speentje met een kleiner gaatje proberen.
    Dunnere ontlasting kan inderdaad geen kwaad. (kan ook groen van kleur zijn en wat meer gaan ruiken, ook dit is normaal) Zolang het maar niet de luier uitloopt en je kindje ook nog gewoon plasluiers heeft.
    Groetjes Angelique

7. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Hij krijgt het nu zo'n 5 dagen en de krampen zijn minder aan het worden, hij drinkt al wat rustiger en hij poept nu 3 á 4 keer per dag helemaal zelf. (terwijl hij hiervoor wekenlang niet kon poepen)

Wel is zijn ontlasting nog heel dun, het was idd eerst groen maar nu wordt het geliger. Blijft zijn ontlasting zo of wordt dat nog harder? en het ruikt echt vreselijk hahaha :D

8. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Nog een vraagje:
    Hij heeft 5 á 6 poepluiers per dag :$ heb ff geteld ;)

Wordt dat ooit minder?
    Hij wordt nu s' ochtends steeds vroeger wakker doordat hij een poepluier heeft terwijl hij altijd heerlijk lang doorsliep...

9. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Tara,

De ontlasting kan iets dunner blijven dan dat je gewend bent, meestal blijft het ook groen grijs van kleur (en het stinkt inderdaad, dus dat klopt :)) 5 a 6 poepluiers per dag is wel wat veel, meer wacht het maar even af. Waarschijnlijk moet Tygo nog even wennen aan deze voeding en gaat het na een week of 2 al veel beter.

Groetjes Linda

Share This Page