Wanneer gaat de pijn weg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mirjam2112, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hallo,

onze zoon is nu 6 dagen oud. Ik voed op verzoek en dat is vaak elk uur!! Gelukkig laat hij er 's nachts langer tussen maar ik begin behoorlijk uitgeput te raken.
    Als ik hem aanleg ga ik door de grond van de pijn, na ongeveer 10 seconden ebt dit weg maar het blijft licht pijn doen, zeker als hij 20 min drinkt en daarin vaak loslaat (met tepel in de mond z'n hoofd naar achteren)
    hoort deze pijn? En wordt dat minder?
    Ook heb ik last van kloven dus gebruik soms tepelhoedjes, kan dit kwaad voor de productie?
    Hij heeft vandaag gedronken om
    0400
    0800
    1030
    1330 (waren naar het ziekenhuis dus hij werd stil in de auto)
    1600
    1730
    1830
    2000
    2100
    2200
    en nog wil hij meer. Ik laat hem 15-20 min per borst drinken.
    Doe ik iets verkeerd of is hij gewoon een hongerlap?

Sorry het zijn wat meer vragen geworden.

Bedankt alvast.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Mirjam,
    Dat je tepels zo veel pijn doen is niet ok. Natuurlijk zijn sommige tepels erg gevoelig van zichzelf maar toch moet je erg proberen ze heel te houden.
    Door je baby heel diep in de borst aan te leggen verklein je de kans op pijn. Ook helpt het als je de baby probeert met zijn kin in de borst te duwen in plaats van met zijn neus.
    Als het pijnlijk blijft adviseer ik je om een lactatiekundige te vragen om eens mee te kijken.
    Meestal is het toch ee aanlegprobleem.

Met een tepelhoedje voeden kan op zich geen kwaad. wat je goed moet observeren is pof de baby genoeg voeding krijgt. Dat zie je door de natte luiers, regelmatig ontlasting , zijn gewicht en of hij tevreden is na de voedingen.

het lijkt me dat hij wat grotere voedingen zou kunnen drinken zodat hij ook iets langer slaapt daarna. Met zijn ritme is voor hem niets mis, maar kan voor jou wel erg belastend zijn en dat telt evengoed mee.

Succes!
    Linda

Deel Deze Pagina