Omdat je het altijd moet doen als je laat zien dat je het kan Het is ook aangeleerd gedrag, als jij altijd iets voor haar doet dan zijn er kindjes die gewoon wat "lui" (= een groot woord maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel) aangelegd zijn en dat echt niet van je gaan overnemen. Of kindjes met hele andere prioriteiten. Die moet je echt stimuleren om het thuis ook te doen. Hoe je er achter komt? Ja soms gewoon dingen proberen, je ziet vanzelf of het wel of niet lukt. En als je luid protest krijgt betekent dat heel vaak dat ze het wel kunnen maar er geen zin in hebben(althans, dat is mijn ervaring). Zijn hele kamer alleen op ruimen lukt hem ook niet hoor, maar als ik het structureer wel(eerst de blokken dan weer beneden komen, dan de autos dan weer beneden komen, dan de donald duckjes en weer beneden komen. Elke keer dan hij beneden is krijgt hij pas de volgende opdracht en we lassen ook pauzes in tussendoor..). Maar als hij er geen zin in heeft gebruikt hij wat hij volwassenen hoort zeggen Dus, ow mijn hoofd zit echt helemaal vol en vervolgens, ik moet echt tv kijken whahahaa