Zwemdiploma A voldoende?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nu met het afzwemmen voor A in de nabije toekomst, zei mijn zoon vandaag heel duidelijk dat hij ook voor B en C wil gaan. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Als hij het graag wil dan mag het natuurlijk ook wel maar is het echt nodig, vraag ik me af? Mijn man vindt A sowieso al voldoende...

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    volgens mij is A en B de norm wat ieder kind moet hebben, heb ook nog nooit in de buurt gehoord dat een kind geen B heeft, dit behaal je meestal vrij vlot na A en bij ons in de buurt verkopen de zwembad ook eigenlijk alleen maar combipakketten, maar C.... dat is niet nodig, dat is omdat je kind het leuk vind... maar ik zou B wel doen

3. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik heb alleen A en altijd spijt van gehad. Ik kan niet super goed zwemmen (in mijn tijd hoefde je met A ook nog een stuk minder te doen dan nu) en ben ik snel bang. Ik wou dat mijn ouders hadden gezegd dat ik voor B en eventueel C moest gaan.

Mijn nichtje is binnen een jaar afgezwommen voor A, B en C en ze is net 6 jaar! Waarom zou je het niet doen? Het is alleen maar veiliger en als je kind het nou ook nog eens wil dan zie ik helemaal geen reden om het niet te doen!

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb alleen A

Ik vond les zwemmen verschrikkelijk!

Kan me prima redden met a.

Mijn dochter zal A wel moeten doen maar als ze niet wil hoeft ze niet verder.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik kan overigens prima zwemmen en ben ook niet bang :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    A & B vind ik nodig. Alleen A is niet voldoende, in mijn ogen kun je dan nog niet goed genoeg zwemmen. B wordt meestal heel snel na A gehaald, soms is het een kwestie van weken. Dus waarom zou je dat niet doen?

Hier is het de gewoonte om een combinatiepakket ABC te kopen. Het is goedkoper dan losse lessen. Hier ben je niet gebonden aan een vast aantal lessen en je mag ook zelf weten of je één of twee keer in de week zwemles neemt, ondertussen mag je switchen.

Onze meid is nu met A bezig, ik denk dat ze het voor de zomervakantie wel heeft. B gaan we zeker nog doen, C zien we dan wel.

7. tuc

tuc Niet meer actief

A en B moet van ons, daarna alleen als ze zelf wil.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat leer je eigenlijk precies bij B?

Wat ik al zei ik heb A en nooit problemen mee gehad ofzo.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    onze oudste is nu ruim een jaar bezig en begint het een beetje zat te worden.
    vriendinnetjes hadden na A snel B. Het is vooral meer meters maken begreep ik en ze moeten duiken.
    Dat leert ze nu ook al dus ik zie met B niet heel veel toegevoegde waarde .
    Vroeger was A een stuk simpeler. dat ze onder water leert zwemmen en door het gat vindt ik het belangrijkst en dat moeten ze met A nu ook

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

A > acceptabel
    B > bekwaam
    C > competent

A stelt veel meer voor dan vroeger (toen was A echt onvoldoende... zwemmen in een zwembad is niet de norm)
    A en B is dus zeker aan te raden.

11. tuc

tuc Niet meer actief

ja heb het idee dat mijn dochter als ze straks A heeft net zoveel kan als ik met mn A en B.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier over 2 weken voor A, en dan 4 weken later voor B.
    Dus dat is een kleine moeite voor ons.
    En op schoolzwemmen zal hij C halen. En reddingszwemmen 1, 2, 3, etc.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als hij het leuk vind zou ik zeker doorgaan voor B en als hij daarna ook nog zijn C wil halen dan is dat ook goed. Waarom niet toch?
    Ik ken 2 jongens die echt met pijn en moeite en een hoop tegenzin hun A hebben gehaald, dan is het daarna gewoon klaar. Ze vinden zwemmen beide erg leuk en kunnen zich ook echt prima redden in het water, maar het lessen ging gewoon niet (zitten ook wel medische redenen achter). Dan zou ik niet dwingen om ook door te gaan voor B.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    À moet, b alleen als hij gemotiveerd zou zijn. (Wel wenselijk)
    Ik zelf heb alleen a en red me prima!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Schoolzwemmen is er toch niet meer?

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ga toch wel in de eerste plaats voor ABC. Als ze echt niet wil, dan wel minimaal A+B.
    B is/was toch (oa) 7 meter onder water, volgens mij hoeft dat nu bij A ook nog niet hoor.. (wel door t gat, maar die zit bij A toch niet op 7m)
    Tegenwoordig moeten ze voor A wel meer kunnen dan vroeger, maar ook weer niet enorm veel meer toch? Alleen een beetje beginnende borstcrawl.
    Athina kan dat vast wel goed vertellen..?! :)

Ik heb zelf AB (en C lessen op school, maar daar haalde niemand zn diploma mee). En vindt t wel jammer dat ik zelf nooit goed borstcrawl heb geleerd.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bij mijn dochter op school is er nog wel schoolzwemmen in groep 4. Maar op veel scholen niet meer en weet ook niet of het hier nog lang aanblijft.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier in groep 3 en 4 schoolzwemmen.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Hier het zelfde..

20. Storm

Storm Niet meer actief

Diploma A
    De eisen voor de diploma's.

Ik denk dat je met A prima volstaat tegenwoordig. Ik zelf pleit wel voor een compleet ABC, maar alleen als de kids er lol aan hebben.

Deel Deze Pagina