Dat er een vriendinnetje van je dochter is komen spelen en dat je niet kan wachten tot ze weer opgehaald wordt?? Tjongetjonge..... Hier is nu een meisje te spelen, vloeken tieren en vanaf het moment dat ze binnen is, is ze alleen maar aan het zeuren om een snoepje. Ze is de katten aan het pesten? Gelukkig slaan ze terug, hihi...... Ik kan er wat van zeggen, maar ze blijft druk doen en schreeuwen en doen. Nog 2 uurtjes voor ze opgehaald wordt!
Ik had haar moeder gebeld. Als ze niet wil luisteren, dan was wat mij betreft het speelafspraakje voorbij. Ik accepteer geen gescheld in mijn huis.
Ik zou er wel wat van zeggen! Zoiets als: in dit huis worden zulke dingen niet gezegd! Ik wil dit niet meer horen? misschien een vaste tijd afspreken voor het snoepje ( als je dit althans voor je eigen dochter ook doet). Hier kwam ook altijd een buurkindje langs en maar zeuren om snoep. Ik heb toen gezegd dat onze eigen zoon altijd een snoepje krijgt als het "snoepjestijd" is ( 15 uur) en dat ik ze zal waarschuwen als het zover is.
Gelukkig is ze nu wat bijgetrokken en zijn ze lekker met de lego aan het spelen, afgewisseld met tekenen. Blijkbaar duurt het wat langer voor ze luistert. Gelukkig geen gescheld meer, dat vond ik toch wel het ergste, vooral omdat ik dat soort woorden heel erg vermijd als er kinderen in de buurt zijn!
Nou, zo erg heb ik t gelukkig nog niet meegemaakt. Als ze té brutaal worden, dan zorg ik echt wel dat t ophoudt, desnoods met straf dreigen.. Wel een keer een meisje die behoorlijk dominant was. Op zich niet zo heel erg, maar dochter zei zelf toen ze weg was, hehe eindelijk rust
Pffff vandaag voor het eerst hier ook een vriendinnetje gehad waar ik niet zo blij mee was! Bij de lunch likte ze de hagelslag gelijk al van de tafel af! Later uitgebreid haar bord schoonlikken...... ook deed ze steeds haar voeten op de stoel van an mijn dochter, wat mijn dochter vervelend vond en mij om hulp vroeg. Spreek ik het vriendinnetje er rustig op aan, twee tellen later deed ze het weer. Dus beetje boos geworden. Ik was gewoon verbouwereerd van haar brutaalheid, niet luisteren, alles twee keer moeten zeggen, zeuren om snoep, alleen naar boven gaan terwijl mijn dochter beneden speelde........ mijn huis, mijn regels......maar echt blij was ik er niet mee!