op de peuterspeelzalen waar ik heb gewerd worden kinderen ook altijd 2 dag delen gezet. en eigenlijk ook nog vaste dagdelen dat als je donderdagmiddag gaat dat je dan bijvoorbeeld maandagochtend ook gaat. dit is ook om vastigheid te hebben. zo blijft de groep hetzelfde en heb je niet telkens met andere juffen en andere kinderen temaken en die regelmaat hebben de kinderen nodig. ik heb 1 keer mee gemaakt dat er een uitzondering werd gemaakt dat ze vaker mochten komen maar dat was vanwege de taalbarriere en die mocht dan 4 keer per week komen maar 1 keer per week kom je hier in de buurt zelden tegen.
Dat zou heel mooi zijn als je het dan op die manier kunt regelen. Weet niet of je nu thuiszorg hebt ivm je ziekte anders misschien een idee om voor het andere dagdeel ,waarop je man nu niet kan, hulp te vragen welke je kindje dan van en naar school kan brengen en in de tussentijd wat huishouden voor je kan doen.
Hier mijn dochter ook in geschreven bij de PSZ..kon ook alleen maar 2 dagdelen..*en dan alleen de ochtenden* Vond het eerst niet nodig..ben ook thuis..dus vond 1 keer genoeg..maar merk dat mijn meisje er nu ook wel behoefte aan heeft, andere kinderen etc. Vonden jullie het ook zo duur?..ik weet nog wel met mijn jongens dat ik destijds (13 jaar geleden ong) 35 gld moest betalen...nu 67 euro
er word vaak gevraagd om een familielid het kind te brengen wegens de vertrouwensband. en als pa brengt ook het liefst door pa op laten halen omdat een kind inde war KAN raken. het hoeft niet maar het kan wel. heb het regelmatig mee gemaakt waarom mama bracht en het kind vroeg waarom oma komt halen.
nee ik krijg geen thuiszorg omdat mijn man nog gezond is en ze vinden dat hij alles maar moet doen echt absurd hoor die werkt ook gewoon!!!!maar goed ik vind dat moet ik hem nog aan een vreemde meegeven...
en daarom kan ik hem dus ook echt maar 1 dag brengen omdat mijn man altijd vrij is op donderdagmiddag....dus dan kunnen we hem zelf brengen en ophalen... hey tricia ik zie nu pas dat jij het bent van de westfriese meiden gefeliciteerd met je zwangerschap
Als dat om gezondheids redenen niet kan dan houd dat toch op, beetje raar om als psz je stug aan de "wij willen graag" regels vast te houden dan.
het is ook een voorbereiding op de "grote" school. en de vastigheid zoals ik eerder beschreef. maar als het ECHT niet anders kan moet je het toch proberen uit te leggen en misschien is er dan nog 1 ouder die alleen dat andere dagdeel kan. maar het is gewoon zo belangrijk dat ze 2 dagen delen gaan.
Tja, daar ben ik het niet mee eens En je hoeft echt niet zo aanvallend te reageren hoor, tis een forum dus niet iedereen heeft dezelfde mening.
peuterspeelzaal is ZEER belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. je kunt het echt merken in groep 1 als een kind niet naar de psz is geweest. de stap naar de "grote" school word zo ook kleiner als je naar de psz gaat.
ts, heb je die vrouw niet ook gewoon uitgelegd wat je situatie is zoals je nu hier doet, neem aan dat er dan best wat te regelen is toch.
Dat klopt, als een kindje 2 keer in de week gaat 1 keer 2,5 uur slaat naar mijn idee nergens op. Maar goed, misschien is het voor andere kinderen dan mijn kind anders.
nee maar ik kan door mijn spierziekte hem niet zelf brengen en als je goed hebt gelezen heb ik ook niemand die hem kan brengen en dan zeg je zoiets van ik denk niet dat een kind er wat aan heeft maar 1x 2,5 uur ik vind hij speelt dan toch met andere kindjes ook al is het maar 1 x en dat is nog altijd beter dan helemaal niet want psz is namelijk niet verplicht.....
En mijn dochter zit gewoon 22 uur in de opvang. Als ik haar ergens 2,5 uur zou brengen is het elke week huilen denk ik
ik ben het wel met TS eens dat je nog beter 1 keer kan gaan als het echt niet anders kan dan helemaal niet. (ik spreek uit ervaring als peuterleidster)
Voor mijn dochter zou het dan inderdaad over gaan als ze maar 1 keer kon. Mijn dochter heeft tijd nodig om te wennen en 1 keer in de week is dan te weinig voor haar om het leuk te vinden.
het mag wel 1 dagdeel maar dan betaal je wel voor 2 delen.... hier is het ook standaard 2 dagen en er was nog een plekje voor een extra ochtend op vrijdag dus gaat ze 3 ochtenden per week... een psz is niet verplicht hoor dus wellicht valt er wat te regelen als je dat even vraagt en uitlegt waarom... waarom kan je dan niet brengen en halen als ik vragen mag? want dan word het wel lastig idd...