Ik vroeg me af, of jullie tijdens het slapen van jullie kindje overdag, de gordijnen open of dicht doen. Ik heb ze eigenlijk altijd open (en 's nachts dus dicht), maar vandaag sprak ik iemand die ze dicht deed. Nu slaapt ons mannetje overdag best kort (3 kwartier per keer) en 's nachts goed. Zal het overdag beter gaan als de gordijnen dicht zijn? Zal hij dan niet in de war raken van het dag- en nachtritme? En moet ik dit nu nog gaan veranderen?
Ik zou de gordijnen gewoon open laten, idd vanwege het ritme. De mijne slaapt nog niet zo veel, maar nu vandaag bijv. ligt ze te slapen met gordijnen open.
ons meisje slaapt eigenlijk altijd met het rolluik dicht, niet echt omdat het donker is, maar meer voor het geluid ivm ons bedrijf wat er achter ligt. Zelf kan ik eigenlijk niet eens slapen met licht. Zo heb ik eigenlijk bij haar in het slaapritueeltje dit gedaan... wassen/badje,pyama aan,flesje, tandjes poetsen, trap op, slaapzak aan rolluik dicht + gordijntjes, naar bedje. Denk niet dat de 45 min slaapjes er mee te maken hebben, ons meisje heeft de eerste 6 maanden alleen maar slaapjes overdag van 45 min gedaan, hazenslaapjes zoals ze dit noemen. heb er van alles en nog wat aan geprobeerd omdat ze niet uitgerust wakker werd, totdat ik het op gaf en er niet meer mee bezig was. Is het eigenlijk vanzelf over gegaan en slaapt ze langer aan 1 stuk door. Soms kan ze nog wel eens na 45 min wakker worden (is nu bijna 1 jaar) Probeer het gewoon eens uit! Maar slapen met wat licht is nooit verkeerd voor overdag.
Wij zijn vanaf een week of 9 het gordijn dicht gaan doen op advies van het CB. Onze man kon zichzelf moeilijk overgeven aan de slaap en we moesten daarom letterlijk 'de luiken dichtdoen' voor hem. Ik slaap zelf ook niet als het licht is, dus wie weet heeft ie het van mij. Hier was het geen probleem voor het dag/nachtritme. Omdat hij overdag beter sliep, sliep hij 's nachts ook beter!
Ik heb ook altijd gezegd dat ik overdag de gordijnen open zou houden voor het dag en nacht ritme en dat ze echt wel zou wennen aan het slapen met de gordijnen open. En ja ze sliep ook wel maar nooit echt lang en had ook niet het idee dat ze goed uitgerust was. Op een gegeven moment ben ik toch overdag de gordijnen eens dicht gaan doen en ze sliep overdag veel beter en 's nachts slaapt ze nog steeds heel goed. Hier dus sindsdien lekker de gordijntjes dicht als ze overdag gaat slapen.
Hier ook dicht; bij beide dames gedaan rond de 1,5 maand; toen hadden ze een goed dag / nacht ritme. Ze gingen er alllebei beter door slapen overdag en snachts bleven ze ook goed slapen.
hier eigenlijk altijd de gordijnen open gehad maar ze vertikte het om overdag te slapen in haar bedje pas na 4 weken dacht ik ik probeer het met de gordijnen dicht en verdomd ze sliep als een blok foutje van mama maar dat dag en nacht ritme bleef goed!!
Wij hebben het heel lang open gehouden, tot een jaar ofzo, maar toen gewoon dicht omdat we merkten dat ze dan langer sliep.
Ik heb de gordijnen overdag ook gewoon dicht gedaan. Wel geprobeerd in het begin om ze open te houden maar dat werkte niet bij hem.
Tim sliep overdag met de gordijnen open. Op een gegeven moment sliep hij overdag slechter, hij is ook ingebakerd geweest. Ik heb toen het gordijntje dicht gedaan en toen werd het beter. Wel gewoon nog lawaai maken overdag zodat het dag/nacht ritme duidelijk is. overdag werd hij verschoond voor het slaapje. wanneer hij de nacht in ging, deden we een heel ritueel.
Is dat zo? Ik ben zo bang dat als hij overdag meer gaat slapen, hij 's nachts niet meer goed gaat slapen
Hier ook gewoon de gordijnen dicht. Er komt altijd nog wel wat licht doorheen. Afgelopen zomer hebben we rolluiken laten plaatsen en als ik die zomers voor de middagslaapjes dichtdoe, slapen ze echt aanzienlijk beter. Heb nooit het idee gehad dat ze het verschil tussen dag en nacht niet wisten en 's nachts slapen ze er niet minder om.
Hier ook altijd de gordijnen dicht. Als ik zelfs eens een middagtukje doe moet ik ook de gordijnen dicht hebben anders kan ik echt niet in slaap komen hoor.
Daar was ik ook altijd bang voor (en soms nog steeds wel een beetje...), maar toen ik een keer las 'uitgeruste baby's slapen beter', dacht ik tja... dat is bij mezelf ook wel zo. als ik een goed ritme heb en niet oververmoeid ben, slaap ik makkelijker in en word ik vrolijker wakker. Als je baby oververmoeid/overprikkeld raakt doordat ie overdag niet goed kan slapen, slaapt ie 's nachts ook minder goed.