zoontje alweer ziek, weer afmelden op werk

Discussie in 'De lounge' gestart door kimmetjuh1981, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je een partner heb is dat ook wel wat makkelijker..

Ts is alleenstaand.. Dus zij is gewoon de enige ouder.. En als niemand kan oppassen hb je geen andere keus lijkt mij om thuis te blijven, je kan je kind moeilijk alleen laten ;)
    Daarbij MOET ts ook gewoon werken anders heeft ze geen dak boven haar hoofd..

Overigens ts vind ik t heel netjes dat je afgelopen keer wel gewoon gegaan ben alleen wat later.. Je had ook kunnen zeggen dat je niet kwam..
    Ik snap dat het vervelend is voor je baas, maar het is helaas biet anders en vind zijn opmerkingen ook wel een beetje vervelend

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.575
    113
    als hier een van de kinderen ziek is nemen we afwisselend vrij.
    Dat je dan niet meer bij elkaar woont hoeft dan toch niet uit te maken. Hij is toch de vader en of hij zijn werk moet afzeggen of jij dat is toch hetzelfde.

3. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    oh en voor de mensen die vragen hoe het nu met mijn zoontje is, het gaat flinke koorst nog en hangerig, een kuur van de dokter gekregen, aangezien hij hem zelf hoorde blaffen door de telefoon,
    vanmiddag vroeg hij zelf om 3 uur of hij naar bed mocht, nou dan is het echt raak met hem want naar bed gaan overdag is hier echt niet meer aan de orde:D
    net een billen snoepje gegeven, aangezien hij geen zetpil wilde hahah,
    en even lekker gedouched en nu slaapt meneer weer lekker, ben nog 2 dagen vrij dus uitziek tijd en hopelijk vrijdag gewoon weer fris en fruitig op het werk

4. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0

was dat maar zo makkelijk:(

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

O wat ben ik dan toch blij met mijn bazin!
    Laatst was mijn man een week weg voor zijn werk en was Tim echt behoorlijk ziek. Ik MOCHT nog niet eens komen werken en ze heeft haar man gebeld op zijn werk en die heeft een halve snipperdag genomen om thuis op de zaak te komen werken.

Maar ts ik snap dat je je rot voelt, maar meid je kon er niks aan doen!
    Net wat je zelf zegt: je kan hem slechts een emmer geven en zeggen mama moet werken.
    Je KON niet anders! Ik zou het ook nog ff uitpraten met je baas en dan hopen dat de lucht geklaard is.

6. lioness74

Idd meid, iedereen heeft maar makkelijk praten maar dat is het in de praktijk natuurlijk niet.
    Net of je je kind zomaar overal even kunt afleveren.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan me voorstellen dat het voor een baas geen pretje is, maar no way dat ik mijn kind ergens bij kennissen stal als hij ziek is. Als mijn moeder moet werken, dan moet ik vrij nemen. Dit kan bij ons, maar kan me ook voorstellen dat het niet in alle sectoren kan.

Risico is voor beide partijen vind ik: voor de ouders, maar ook voor de baas. Anders maar alleen oude mannetjes aannemen. Mijn baas wil wel eens zeuren over de zwangere dames...tsja, moet je maar geen jonge vrouwen aannemen. Lekker goedkoop, maar na een tijdje willen er wel eens beebjes komen.

TS, fijn dat het iets beter lijkt te gaan met je zoontje nu. Beterschap!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, en je baas ziet je weer aankomen. Je bent dan wel alleenstaand maar de vader is ook nog gewoon in beeld, het is heel redelijk dat als jij vrij neemt op de ene dag, dat hij vrij neemt op de andere dag.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee hoor, ben het 100% met je eens. ;) Het is vind ik de taak/verantwoordelijkheid van de ouder(s) om een zodanig netwerk achter de hand te hebben dat bij ziekte van de kinderen ze opgevangen kunnen worden. Ik zou het echt niet kunnen maken om bij een simpele griep of verkoudheid van mijn kind niet op het werk te verschijnen. Mijn kind, mijn probleem. ;)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook dit dus inderdaad. :)

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Een netwerk achter de hand hebben is niet altijd zo makkelijk als het voor sommigen schijnbaar lijkt. Wat als je ouders hebt die allemaal nog werken? Vrienden die werken? Wie moeten dan je opvang-netwerk vormen. Ik weet het niet...

En ja, de ex-partner van TS heeft natuurlijk net zo veel verantwoordelijkheid voor zijn kind als TS. Maar feit is wel dat als zij met het zieke kind zit, ex-partner is al naar zijn werk vertrokken (of niet, dat maakt niet uit natuurlijk) tegen de tijd dat zij zich beseft dat kind echt niet naar de opvang kan en ex-partner gewoon doodleuk zegt "ik neem geen vrij" dat je dan weinig kan. Je kan zo iemand proberen te overtuigen van de noodzaak om tóch vrij te nemen, maar als ex-partner dan zijn poot stijf houdt, tja, dan heb je weinig andere keus dan zelf vrij te nemen.

12. lioness74

Ja maar dat netwerk is vaak een probleem: iedereen werkt zelf!
    Mijn moeder werkt, schoonmoeder is oud en heeft zware syuiker.
    Broers en zussen heb ik niet (meer), man heeft alleen broers die alleen zijn en ver weg wonen.
    Daarom werken wij om de beurten. Je kan natuurlijk voor een kdv kiezen, maar als je maar 2,5 dag werkt hou je geen donder over.
    Je natuurlijk zeggen dat je dan maar 40 uur moet gaan werken maar helaas: de banen liggen helaas niet voor het oprapen.

Ik snap de baas heel goed, maar ts ook: ze heeft gewoon geen andere keuze.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man heeft ook een functie waarbij hij echt niet zomaar thuis kan blijven hoor ;) En zeker niet omdat onze dochter een griepje of zo heeft. Voor een ziekenhuis opname of zo natuurlijk wel maar dat is een heel ander verhaal.

14. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0

mee eens, maar dan moet er wel worden meegewerkt door zijn vader, zo vaak al ruzie hierover gehad, en dan krijg je te horen er staat in de papieren,,,,,, ik heb de verantwoordelijkheid 1x in de 2 weken.
    en om er nu hele ruzies over te gaan hebben , wie is dan de dupe, mijn zoontje, ( en ik weet het nu mijn baas, maar mn zoontje is iets belangrijker;) )
    gelukkig ben ik nu 2 dagen vrij en zal echt wel over zijn vrijdag, en dan idd maar even over hebben
    zal ook wel los lopen , denk dat ik er meer mee zit op het moment dan hij zelf,

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Of gewoon een goeie baas zoeken :Dzoals die van mij. Geen enkel probleem om af te bellen, NOOIT!

16. zustertje

Ik heb een hele leuke manager en hele lieve collega s om mij heen... Maar als ik niet kom wie doet mijn route dan? zitten/liggen zieke/hulpbehoevende clienten op mij te wachten die niet zonder zorg kunnen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    diezelfde persoon die je route doet als je zelf plotseling hondsberoerd bent (of je been breekt of wat dan ook) en niet kan werken?

18. knap

knap Niet meer actief

#38 knap, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2012
    Sneu voor je t.s

En zie in dit topic maar weer eens hoe weinig sommige weten van het ALLEEN ouderschap helemaal NIKS>

Je ouders werken je familie werkt geen sociaal net werk hebt of onvoldoende dan doe je er niks aan en moet in 90 procent van de tijd de moeder thuis blijven.

Sommige zouden zich moeten schamen om hun antwoord en zeg het niet snel pas als je er achter komt dat je niemand hebt om voor je kinderen waar te nemen dan pas kan je oordelen.
    Dat de baas van t.s zo rot deed is al sneu op zich ze kan zich niet in tweeën delen! Sommige zijn zo geëmancipeerd dat ze niet weten hoe de werkelijkheid werkt.

Ben even vel tot dat mijn jongste geboren werd heb ik mijn zoon van af zijn 3.5 tot zeker zijn 9 jaar en drie maanden al die jaren alleen opgevoed en was ik blij als mijn moeder of soms mijn zus kon oppassen en ja heb ook wel eens afspraken moeten afzeggen omdat mijn kind ziek was.

En ben nu even vel. Net mijn ex verteld dat hij voorlopig niet terug hoeft te komen ( ja hij mag de kinderen zien zo veel hij wilt maar ik wil hem niet meer zien) Dus ik moet heel sterk zijn en voel me gelukkig ook sterk want de toekomst nu alleen echt verder met twee kinderen ik kan niet wachten....;) mijn keuze mijn leven mijn ...

Sorry t.s hoop dat je je niet te schuldig voelt snap hoe je in deze situatie zit. Het is verdomt lastig het alleen oudersschap. Knuffel.

19. zustertje

Als ik mij ziek moet melden moeten de collega s alles erbij doen. Dat vind ik geen reden om mij maar af te melden omdat mijn dochter niet lekker is.
    Als ik echt ziek ben dan heb ik een geldige reden om mij af te melden maar dat heb ik niet als mijn dochter niet lekker is.

Maar goed ik weet dat veel mensen dit een rare redenatie vinden. Maar ik kan mijn baas/collega s niet opzadelen met MIJN probleem.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het geen rare redenatie, maar ik vraag me af hoe je het dan voor je ziet dat iemand dat op moet lossen die geen opvangnetwerk heeft omdat iedereen die ervoor in aanmerking zou komen zelf moet werken en bovendien een weigerachtige ex-partner heeft.

Deel Deze Pagina