zoontje alweer ziek, weer afmelden op werk

Discussie in 'De lounge' gestart door kimmetjuh1981, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb inderdaad zelf nog geen kinderen.

Mijn mening is dan ook echt gebasseerd op mijn eigen opvoeding en hoe mensen het is mijn omgeving doen.

Even lekker droppen doe je, je kind nooit in mijn ogen. Maar als de nood aan de man is weet ik dat mijn buurvrouw voor mij klaar staat en andersom weet zij dat van mij ook. Nu woon ik in een gezellige straat met betrokken buren en vind ik contact met buren wel belangrijk.

En een "nood" oppas zoek je ook niet bij mensen die al aangeven niet te willen oppassen of die zelf vaak werken. Je zal daarbij een beetje creatief moeten zijn wellicht.

En wellicht heb ik dit vanuit mijn opvoeding ook anders meegekregen.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Edelhertje, rationeel heb je gelijk, maar als jouw kind ziek is en huilt om bij jou te blijven kan ik je garanderen dat die baas jou niks meer kan schelen. Het is gewoon niet voor te stellen als je zelf geen kinderen hebt!

Mijn zoons zijn ziek vandaag, de enige dag waarop ik werk.. Gelukkig heb ik een gastouder en zijn ze de enige kinderen. Mijn oudste wilde ook graag gaan. Dus dat scheelt wel, op een druk kdv was het echt een probleem geweest. Neemt niet een dat ik het erg moeilijk vond en al twee keer heb gebeld :) gelukkig ging het best goed.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kan je je werkdag eventueel niet omruilen in die week? Als de bezetting het toe laat kan ik in hoge nood mijn dag ruilen. Anders moet ik een vrije dag opnemen.

4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik denk er toch een beetje anders over. Als het echt, echt, echt niet anders te regelen is, is zorgverlof of calamiteitenverlof een mogelijkheid. Maar ik neem ook altijd gewoon een vrije dag. De reden? Waarom moet mijn baas financieel nadeel ondervinden van mijn zieke kind? Als ik een vrije dag neem kost het hem niets, hij blij en ik ook. Als ik zorgverlof neem of mij onterecht ziek meldt kost het mijn baas gewoon geld. Dat vind ik niet fair, ik zie een ziek kindje als mijn verantwoording. Ik vind het wel fijn dat mijn baas me de mogelijkheid geeft om ad hoc een vrije dag te nemen! Ik denk dat dat ook wel bij goed werkgeversschap hoort. Ligt wel aan je werk natuurlijk...

Deel Deze Pagina