Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje van vier gebruikt eigenlijk nog altijd van dat peuterbestek en ik vraag me af of dat wel heel laat is. Wanneer gaan/gingen jullie over naar gewoon bestek?
Je hebt zoveel verschillende soorten. Het hele botte, kleine spul gebruiken we eigenlijk al een hele tijd niet meer. Maar hij gebruikt nog wel kinderbestek
Wat versta je onder peuterbestek, je hebt zoveel bestek voor die kleintjes. Mijn dochter gebruikt al heeeeel lang met hetzelfde bestek als ons alleen een maatje kleiner, een kinderbestekje dus.
Oh bij ons ook... En dinsdag wordt ze 5 Maar als we bijvoorbeeld iets van een boterham met ei eten... Krijgt ze wel groot bestek. Houdt minder handig vast maar met dat kleine bestek kun je je brood niet fatsoenlijk snijden
Het is bestek met zo'n plastic handvat, zo'n 10 cm groot. Het is niet het grote-mensen-bestek-maar-dan-een-maatje-kleiner, maar een stap daarvoor. Gezien jullie reacties zijn jullie peuters al lang daarop overgestapt?
Hier eten onze kinderen 4en 5,5 beiden met kinderbestek van BK. Dat zullen ze wat mij betreft ook nog wel een poosje blijven doen. De mesjes zijn redelijk scherp dus daar kunnen ze ook mee snijden.
Onder de 6 geen mes ..heb ik wel eens gehoord en vind ik nog niet zo'n rare regel. Hier eet ze ook nog met haar kinderbestek. Nee, ze kan er geen boterham mee snijden, maar denk ook niet dat ze dat met normaal bestek wel netjes kan! Ze gebruikt haar mes dus alleen om te smeren. 's Avonds eet ze nu eindelijk steeds beter met haar vork/lepel ipv alleen met haar handen. Dus vind t voorlopig wel prima.
Mja hier kon dochterlief met anderhalf d'r eigen brood smeren.... En met 2,5 at ze zonder moeite met mes en vork. Maar een volwassen bestek is gewoon te groot en te zwaar. Vandaar alleen bij d'r omelet.. Dat werkt niet zo goed met het kinderbestek. Maar voor normaal eten is het prima.
Onze dochter gaf destijds zelf aan dat ze met het grote bestek wilde eten. En aangezien dat goed ging (inclusief met mes snijden en met mes en vork eten) vinden wij het prima.
alyssa eet de ene keer wel met een grote mensen vork e dr eigen mesje en de andere keer dr eigen vork en mesje. met het mesje kan ze redelijk dr vlees snijden (zacht vlees) daymian eet ook met een kindervorkje (formaat gebaksvorkje) maar die wil nog wel eens klieren met zn vork en dan pakken we hem af. liefs doris
Voor de zes wel een mes hier, en graag. Mijn kids van vier en vijf smeren tussen de middag zelf hun brood en dat vind ik erg fijn. S avonds bij het eten snijdt ik wel nog vaak vlees of zo, maar ook omdat ze dan vaak moe zijn...