Kind 2 jaar welke maat koop jij voor zomer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

    Ik lees hier veel op het forum dat er al voorjaars/zomerkleding wordt gekocht voor de kids. Ik ben hier liever ook optijd mee omdat al het leuke vaak al snel weg is. Gisteren een leuke zomerjas gekocht voor hem iets op de groei.

    Verder gisteren 2 hele leuke korte broeken gekocht mt 92. Deze aangepast en zaten eigenlijk goed. Maar ja tegen de tijd dat hij ze aan kan zijn we zo 3 maanden verder. Hoe doen jullie dat kopen jullie dan maat groter? In dit geval kan dat niet omdat de korte broek maar tot maat 92 gaat. Wat zal ik doen ze waren niet zo duur dus maar houden op de gok? Hoeveel cm groeien ze nu nog in 3 maanden? En bij een korte broek zal het ook niet snel zichtbaar zijn denk ik als nog iets kort valt omdat hij gegroeid is. bij een lange broek is dat natuurlijk meteen hoogwater;)

    Benieuwd hoe jullie dat doen.

    gr vruchtje
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Korte broek maakt niet zoveel uit, als hij nu past. Breder worden ze toch niet echt, de broek kan hooguit iets korter vallen straks. Voor overige kleding zou ik dan net ietsje ruimer kopen.
     
  3. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Tja ik vind het erg moeilijk omdat er zoveel verschil in zit. Sowieso groeien alle kinderen natuurlijk in een ander tempo, de een groeit geleidelijk en de ander maakt soms ineens reusachtige groeispurten.

    Mijn zoontje kan soms heel lang in 1 maat zitten, zo heeft hij afgelopen half jaar in maat 92 gezeten en nu ineens sinds 2 weken is 92 veel te klein en past 98/104 precies.
    Ik zou nu dus echt niet weten of hij nu weer zo lang in 98/104 zit of dat hij nu wel over 3 maanden alweer een maat groter heeft.
    Ik heb nu een paar zomer shirtjes gekocht in 104, die zijn hem nu nog net te groot dus ik denk dat hij deze in de zomer wel past.
    Schoenen idemdito, hij is een tijd geleden ineens van maat 22 naar 24 gegaan en zit inmiddels alweer in maat 24/25. Heb geen flauw idee hoe snel het nu gaat met zijn voeten dus ik koop schoenen niet vooruit.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Met zomerkleding loopt het doorgaans wel los: broeken zijn dan iets korter, wat niet zo uitmaakt bij een korte broek.
    Mijn ervaring is dat ze vanaf een jaar of 2 meestal een maat per seizoen groeien, dus ik kocht vanaf die leeftijd wel op voren en dan een maatje groter dan ze op dat moment hadden.
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik denk dat het ook heel erg ligt aan de bouw en hoe je kindje groeit. Mijn meisje heeft nooit snel gegroeid, die kon altijd heel lang met dr kleertjes doen. Ze is bv pas met 5 maanden naar maat 62 gegaan. Nu is ze bijna 2 1/2 en gaat naar 86, 92 wat heel klein valt wil ook nog wel eens lukken. Maar rokjes kan ze bv ook nog makkelijk 80 aan. Ik heb dus 86 en een paar dingetjes 92. Vinrose viel heel klein, dus daarvan een jurk 92.
     
  6. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Wendy is nu bijna 2 ,5 jaar en heeft maat 104/110 aan (ligt er aan waar ik het gekocht heb en wat het is) En heb voor haar maat 110/116 gekocht voor de zomer. Niet teveel want ze neemt soms spurtjes en dan is ze er binnen n maandje of 2 weer uitgegroeid. En je zal net zien dat ze dat doet als ik n kast vol zomerspul gekocht heb ;)
    En sowieso wil ik straks ook nog wat te shoppen hebben :)
    Maar wil wel alvast wat in de kast hebben voor ALS het ineens mooi weer is!
    *kijkt naar buiten naar n mistig nat vies weertje...zucht...*

    Oh en bedenk me net dat ik vorig jaar bij de uitverkoop van zomerspul al een deel korte broeken gekocht heb (die ik voor zover ze al n tikkie paste ook met n mayo aan doe soms...vind ik lekker eigenwijs staan :D) En dat is ook 116.
     
  7. Hilda

    Hilda Lid

    26 feb 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet moet kijken naar de leeftijdaanduiding bij de maat maar naar je kindje.

    Mij is eens verteld dat de lengte goed correspondeerd met de maat.

    Is je kindje tussen de 86 en 92 cm dan maat 92
    Is je kindje groter dan 92 cm dan 98.

    Als hij nu dus al bijna 92cm is dan zou ik inderdaad 98 kopen gaan.

    Onze dochter is een lange lijs en voor haar heb ik nu dus 98 of 98/104 gekocht.
     
  8. Zeepaardje

    Zeepaardje Niet meer actief

    Ik zou dus niet kijken naar de leeftijdsaanduiding bij de maten...

    klopt bij mij niks van!

    mijn zoontje wort in april 3 ben nu zomer t-shirts aan het kopen mt 116...
    broeken worden waarschijnlijk 98/104
     
  9. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Mijn zoontje is bijna 2,5 jaar en zit nog in maat 86 en ik ga voor de zomer over naar maat 92. Heb nu al wat dingen in maat 92 gekocht maar voor het mooie is het nog iets te groot. Maar de zomer duurt nog even dus ga er vanuit dat het helemaal goedkomt! :D
     
  10. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    een kleine gok kan je dus nemen door de lijn van het cb door te trekken. Waarheidsgetrouw is het niet maar het geeft je een indicatie. (mits je een gelijkmatige groeier hebt)
    Ik ben mis gegaan met de gok want ze werd ziek en is dik 3 mnd amper gegroeid. (geef haar maar pokon...hhaaahhaa nee geintje)
    Tja...ik denk dat ik me broeken omdubbel ofzo.
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja anne groeit altijd in spurts.. maanden groeit ze geen milimeter en dan ineens 1/2 maten erbij in een maand tijd.
    Dus wij kopen wel gewoon iets als het straks voorjaar is :)

    En ze heeft nu nog steeds ong. zelfde maat als afgelopen zomer.. dus wellicht past ze zelfs nog wel een jurkje aan van vorig jaar :)
    Ze heeft qua tshirts wel een maat groter nu (98/104).. maar dat is vooral voor de mouwen en zodat dr buik er niet onderuit komt
    Spijkerbroekjes mt 92 passen ook gewoon nog.. al koop ik ze wel in mt98 als ik nu nieuw koop.. dan zijn ze wel net wat lang.. maar dat is niet zo heel erg.
    Dat probleem heb je nooit met jurkjes :)
     
  12. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ik heb net allemaal leuke shirts gekocht in maat 98. Korte broek is maat 92. Als ik bij de HEMA koop, koop ik standaard een maat groter (soms zelfs 2) want dat valt klein. Nu alleen nog een zomerjas!
     
  13. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het zelf zooo lastig! Ik heb dus nog niets gekocht! Finn zit al een paar maanden in maat 92 (grote knul) dus ik verwacht dat ie in 98 zit, maar ik durf niets te kopen! Hahaha! Ik denk wel dat zijn korte broeken van vorig jaar nog kunnen. Hij is wel langer geworden maar niet breder/dikker. En de broeken waren erg wijd vorig jaar, want toen zat hij echt pas net in 86. Dus we zien wel. Ik kijk wel even als de kinderbijslag er is. Haha!
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn zoontje werd vorig jaar juli 2 en hij zat toen in maat 86, soms in 92. Hij is ietsjes groter dan gemiddeld volgens de groeicurve.
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Mijn zoontje zit tussen 92 en 98 bovenkleding en tussen 86 en 92 broeken. Hij heeft een lang bovenlijf en korte benen, maar mouwen die te lang zijn vind ik geen gezicht.

    Ligt heel erg aan het merk ook en ook aan het feit of het de baby-lijn is (vaak tot 86/92) of de toddler-lijn, dan valt een 86 of 92 ineens veel groter!

    C&A heb ik laatst 2 broeken maat 92 gekocht en ik kreeg ze geeneens dicht, zo strak, daar koop ik echt nooit meer wat! Noppies valt ook klein.
     
  16. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb broeken 92 en 98 gekocht en shirts 104 en 110. een t shirt moet een beetje ruim zitten vind ik lange mouwen heb ik 104 gekocht en luierpakjes ook 98/104. mijn zoon is 87 cm en weegt 11 en halve kilo en wordt eind april 2.
     
  17. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik koop wel veel vooruit maar dan vooral dingen die zowel in de zomer als de winter kunnen. Dus longsleeves en spijkerbroeken bv. Het is in de zomer toch lang niet altijd korte broekenweer.

    Hier ook een mannetje dat niet zo heel hard groeit dus ik denk dat hij veel van vorig jaar gewoon nog past. We hebben dus niet echt veel zomergoed nodig.

    Toe hij net 2 was had hij mt 80-86
    Nu 2.5 86-92
    Aankomende zomer denk ik 92 (is nu van veel merken nog te groot)
     
  18. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Haii demy zat met 2 in maatje 86/92

    Ze is nu 3jaar en zit nu in maat 98/104 soms in 92 ligt maar net hoe het valt :D.

    ze groeien soms zoo snel niet te veel kopen en gewoon goed op de maatjes letten kwa lengte en misschien iets te groot kopen ik heb voor demy voor van de zomer soms wel dingen gekocht in maat 104/110 en als het nog te groot is leg ik het achter in :)..


    OOk wel grappig om te zeggen.. MIjn zoontje van net 1 jaar zit nu zelfs al in maat 86 kan je na gaan ;).. die zit van de zomer met 1,5 in 92 :p hij weegt wel al 13 bijna 14 kilo :O :p..
    cm weet ik niet moet morgen naar cb ;).. kan je na gaan hoe erg het verschilt.. kwa leeftijd en maat :D
    succes
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @theangels: maar dat is niet echt vooruit kopen natuurlijk :)
    hier laatst ook tshirts met lange mouwen gekocht
    en zag dat haar favoriete spijkerrokje toch wat strak begint te zitten dus daar komt ook zeker wel wat nieuws voor want ze is gek op rokjes.
    En spijkerrokjes zijn erg ideaal. Nu met maillot, straks kniekousjes en zomers lekker bloot :)
     
  20. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het is ook gewoon verschrikkelijk hoe wisselend qua maat kleding valt. Leuke zomerjas gekocht maat 104:$ en valt als een 92 echt niet normaal toch.

    Die 2 korte broeken ga ik niet terugbrengen. In de breedte zitten ze sowieso ruim en qua lengte maakt het toch niet zoveel uit. Ze zijn namelijk zo leuk en niet duur, dus voordat geld gok ik het wel.
     

Deel Deze Pagina