zoontje begint te duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul83, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

    Gul83 Bekend lid

    22 apr 2010
    564
    27
    28
    Hallo,
    Zoals de titel zegt mijn zoontje van bijna twee maanden begint te duimen. Dit had hij ook vlak na de geboorte. Toen heb ik hem al heel snel de speen gegeven om het duimen tegen te gaan. Toen hielp het ook erg goed. Maar nu begint hij weer te duimen. Hij gooit zijn speentje weg en gaat duimen. Ik haal dan zijn duim uit zijn mond en geef zijn speentje en dan gooit hij zijn speentje weer uit zijn mond en zo gaat het verder. Ik heb geprobeerd om hem handschoentjes aan te doen maar dat helpt ook niet. Die wordt dan kletsnat. Nu bedacht ik dat ik anti nagelbijt nagellak op zijn nagels zou kunnen smeren. Maar kan dat wel zo jong al? Heeft er iemand daar ervaring mee en zo ja hoe beviel het?
    Andere tips zijn ook welkom.
     
  2. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou dat zou ik niet doen nee, lijkt me niet echt goed voor een baby. Ik denk dat je het echt niet tegen kan gaan. Mijn zoontje duimt niet en wilde geen speen maar was als baby ontzettend onrustig en wilde alleen op mijn pink zuigen, ik wilde toen juist dat hij ging duimen maar ja daar kan je niet voor zorgen he.
     
  3. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Sowieso zou ik niks op zn nageltjes smeren..
    Maar waarom mag hij niet gaan duimen? Onze dochter duimt vanaf ze 8 maanden is, en inmiddels mag ze van ons alleen duimen in bed, en dat gaat al best goed (en dan zijn we er niet echt streng in..).
     
  4. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Volgens mij is dat spul hartstikke chemisch!!! Heb t zelf weleens gebruikt maar zou dat zeker niet bij een baby of kind doen!!

    Duimen is toch niet zo erg? Leren ze vanzelf wel weer af.
     
  5. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat je het tegen kunt houden. En met die nagellak is niet zón goed plan. Tikkeltje chemisch!!
    Ons meisje wilde geen duim en geen speen en dat was soms best vervelend voor haar omdat ze nergens anders haar troost/rust kon halen dan alleen bij ons. Nu heeft ze al een tijdje een slap of spuugdoekje.

    het lijkt me gewoon fijn voor je zoontje en uiteindelijk ook voor jezelf. Waarom heb je het liever niet?
     
  6. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier tzelfde met een kleintje die geen speen pakte en ook niet duimde.. ik heb uuuuuren met mn pink in zn mondje gezeten en soms wilde ik dan echt wel dat ie ging duimen ook al ben ik er ook geen fan van ;)

    Ik zou t toelaten als ze t echt uit zichzelf willen kan je t toch niet tegenhouden denk ik.

    Je kan wel beginnen met vroeg afleren bijv. als ie een half jaar is ofzo.. de kans is er ook dat ie later een speentje wel accepteert! :)
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Hier ook precies zoals je beschrijft..! Bij de geboorte, daarna een speen omdat het niet meer lukte zelf en nu spuugt hij de speen (in bed) uit.

    Maar ik zou er niet wat tegen doen. En dat anti nagelbijt nagellak zou ik niet doen. Ik zou denken dat dat niet erg goed is voor zo'n kleintje.
    Misschien kun je alleen de speen blijven aanbieden als je het echt zo belangrijk vind. En als hij het niet wil, dan zou ik het laten gebeuren. Als ze het echt willen, doen ze het toch wel!

    Ik denk bij mijn kleintje: laat maar gaan, we zien straks wel weer hoe we het afleren.
     
  8. Gul83

    Gul83 Bekend lid

    22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik wil niet dat hij gaat duimen omdat dat erg moeilijk af te leren is. Ik ken ook een meisje van bijna twintig die nog steeds duimt. Dat nagellak was even een ingeving maar bij nader inzien lijkt me dat idd niet erg verstandig :) Ik probeer maar elke keer zijn speentje te geven. Hij heeft trouwens sinds vanmiddag niet meer geduimd.
     
  9. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker laten duimen. De meeste kinderen doen dat vanzelf niet meer. T heeft geduimd (en o wat sliep hij toen goed!) en is daar zelf mee gestopt (en o wat slaapt ie sindsdien slecht :D).
     
  10. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Onze dochter duimt vanaf dat ze ongeveer 5-6 maanden was. Ik heb toen advies aan de tandarts gevraagd en zij zei op deze leeftijd kun je er eigenlijk nog weinig aan doen. Onze dochter duimt als ze moe is, als ze wat ziekig is ed.

    Ik vind het prima. Mijn zus heeft geduimt tot ze een beugel kreeg en heeft verder geen spraakgebrek. Alleen de beugel dan, als dat het ergste is...
     
  11. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Maar je kent toch heel veel andere meisjes en jongens die níet duimen? Waarschijnlijk hebben ze vroeger bijna allemaal geduimd :)

    Laat m toch lekker z'n gang gaan.
     
  12. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn peetkindjes zijn bijna 4 en hebben nog een speen ja dat vind ik dan ook weer geen gezicht.

    Ik denk dat je het allemaal zijn gang maar moet laten gaan. Het afleren komt wel.

    En nagellak voor een kleintje haha sorry maar hoe kom je erop z,n mooi een pure wondertje en dan nagellak op die tere nageltjes. Nee geen goed idee lijkt me
     
  13. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Gewoon lekker laten duimen! Mijn zoontje duimt ook en ik heb er absoluut geen probleem mee. Persoonlijk vind ik zo'n speen dus niks. Maar, ieder haar ding!
    Enne......duimen op je twintigste is echt een hele grote uitzondering hoor :D. Ikzelf heb ook geduimd, maar daar was ik op m'n achtste wel klaar mee.
    Ik vind het ook wel schattig staan als hij zo innig ligt te duimen en heb er serieus nooit over nagedacht om het hem nu al af te leren. Komt vanzelf wel!
     

Deel Deze Pagina