Mn dochtertje is sinds gisterenavond zo huilerig, ik weet me geen raad! Het enige wat ze doet is drinken, slapen en huilen! Terwijl ze altijd zo rustig en tevreden is? Ze heeft geen koorts. Ze heeft vlgs mij geen honger, want ze huilt al vanaf een half uur na de voeding. Wel drinkt ze sinds gisteren minder ( 100-150cc ipv 165cc)en langzamer, ik heb sinds vanmorgen speentje 2 gebruikt ipv 1 ( avent) en daarmee dronk ze net 150cc in 20 minuten, prima dus. Na de fles valt ze in slaap en als ik haar daarna in bed wil leggen is ze eerst 5 minuten stil en daarna begint ze hartverscheurend te huilen. Met oppakken is ze wisselend te troosten. Ene keer wordt ze er rustig van ( Draagzak geprobeerd, is geen succes), andere keer huilt ze ook in mn armen. Ik heb al gekeken of ze zich bezeerd heeft maar dat lijkt niet het geval. Ik heb ook aan oververmoeidheid/ overprikkeld zijn gedacht. Ben gisteren een ochtend met haar weg geweest en toen heeft ze niet in bed geslapen, alleen in de MC, op schoot/ in de auto etc. Dus 's avonds op een gegeven moment haar ook een 1,5 uur in bed laten huilen om haar niet steeds te porikkelen door haar steeds maar weer op te pakken( wel steeds wezen kijken en getroost hoor) maar dit hielp ook niet. Bovendien ben ik weleens vaker met haar op pad geweest en is het nooit zo erg geweest. Inbakeren doe ik al met de puckababy, maar deze wilde ik juist afbouwen omdat ze altijd zo rustig is en prima slaapt. Eenmaal in slaap, slaapt ze nog steeds prima trouwens. Denk dus niet dat ze ergens pijn heeft, anders zou ze ook niet slapen, toch? Wat kan het dan nog zijn?? Wordt er een beetje wanhopig van en maak me ook wel zorgen... Nu net was het weer 20 minuten stil en nu weer echt krijsen... snap er niks meer van!
Huilt ze zo na elke voeding? Dan begin ik namelijk meteen te denken aan een koemelkallergie of (verborgen) reflux... Ik zou sowieso haar bedje wat schuiner zetten en haar zoveel mogelijk rechtop houden na het drinken (voor als het reflux zou zijn). Krampjes zouden ook nog kunnen. Het klinkt in elk geval wel als pijn hoor. Daarom is ze ook zo moeilijk te troosten denk ik. Wat gebeurt er als je haar een pijnstiller geeft? Als ze dan niet/minder huilt, is het al vrij duidelijk dat ze pijn heeft. Als ze dit morgen nog doet, zou ik zeker een afspraak maken met de HA! Het is niet normaal voor zulke jonge baby's die normaal super tevreden en rustig zijn om opeens zo hartverscheurend te huilen! Dan is er naar mijn idee echt iets aan de hand. Ik zou haar zeker niet laten liggen/huilen!
kan het ook niet zijn dat ze een 'sprongetje' doormaakt (uit het boek; oei ik groei?) Daarin staat omschreven dat rond de 8 weken een kind een sprong doormaakt en dan ook hangeriger, huilerig kan zijn... In ieder geval gewoon contact opnemen met de HA hoor als je het niet vertrouwt!
Krampjes dacht ik eerst ook aan omdat ze niet jengelt maar echt krijst. Ik gebruik al infacol en dat hielp tot op heden prima dus waarom dat nu dan niet meer is lijkt me wel vreemd? Verborgen reflux... wat zijn de symptomen? Ze heeft niet direct na de voeding last geloof ik, althans ze valt meestal in slaap na een voeding. Wel slaapt ze nu niet meer dan 20 minuten overdag, en dan weer krijsen, terwijl ze voorheen wel 3 uur achter elkaar kon slapen. Snachts sliep ze wel door trouwens.... En kan je "ineens" reflux krijgen?? Na 7 weken? Een pijnstiller geven heb ik niet geprobeerd. Ik heb ook niks in huis wat ze al mag hebben. Misschien kan ik dat nog proberen. Al is het maar om uit te sluiten dat ze pijn heeft. Ze laat zich de afgelopen 2 uur trouwens wel aardig troosten. Ik wieg dr in slaap en leg haar dan in dr bedje. Maar na een poosje is ze dus weer huilend wakker
Ik geloofde niet zo in sprongetjes maar ondertussen... Ze is wel 3 weken te vroeg geboren... tel je niet vanaf de uitgerekende datum?! Ik ben niet zp bellerig richting huisarts, ben altijd bang dat ik voor niks kom. Maar als dit vandaag zo blijft ga ik toch maar bellen denk ik...
Hangerig en huilerig zijn "sprong-symptomen", maar keihard krijsen niet... Ik heb geen idee of kindjes opeens reflux hebben of opeens koemelkallergie. Dat weet de dokter wel denk ik. Krampjes kunnen het nog wel zijn en dat de infacol niet meer "werkt" hoor. Op een gegeven moment worden de krampjes erger en dan lijkt weinig meer te werken... Trekt ze veel dr beentjes op? Dingen die je kunt proberen bij krampjes (aldus www.medicinfo.nl): Leg je baby op je borst en wrijf over zijn buikje met warme handen, met de wijzers van de klok mee. Leg de baby met zijn buikje op je hand en onderarm. Zijn hoofd ligt op je hand en zijn beentjes hangen aan weerszijden van je arm. Je kunt hem in deze houding dan zachtjes wiegen Ga met je baby in bad en leg hem op je borst in het warme water. Symptomen van (verborgen) reflux zijn eigenlijk vooral huilen. Bij verborgen reflux spugen baby's niet, maar komt de maaginhoud wel (gedeeltelijk) omhoog. Als gevolg van het omhoog stromen van maaginhoud, raakt de slokdarm geïrriteerd en op den duur ontstoken. Dit veroorzaakt pijnklachten bij uw kindje. Deze kinderen huilen vaak veel, zijn snel geïrriteerd en slapen slecht. Soms ontstaan ook slikklachten en bloedspugen. Doordat de ontsteking pijnlijk kan zijn, eten deze kindjes vaak slecht. Dit zal het wel niet zijn, want idd kan ik me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat het "opeens" is ontstaan. Nou ja, kijk het nog even aan. Zetpillen in huis halen, lijkt me sowieso handig. Je zult het net zien dat je ze nodig hebt op een moment dat de winkel dicht is. Enne, die HA maakt het echt niet hoor! Als jouw babietje opeens keihard krijst terwijl ze normaal zo tevreden en rustig is, heb je een hele goede reden om te bellen. Plus dan kan de huisarts meteen even de oortjes checken of daar iets te zien is.
Bedankt voor je antwoord! Krampjes blijven irritant... Helemaal wegmaken kan je ze helaas niet. het schijnt na een week of 12 wel minder te worden... Verborgen reflux denk ik dan ook niet. Gelukkig maar! Vanmorgen de hele morgen om de 10 minuten gehuil...af en toe 10-30 minuten hazeslaapjes... na de voeding van rond 14 uur wel tevreden en ook goed gedronken. Na ca half uur weer huilerig maar waar ze voorheen ging jengelen was ze nu meteen overstuur. Dat maakt me zo bezorgd eigenlijk. Ik heb dr meteen naar bed gebracht, ik denk dat ze huilde van vermoeidheid. Tot nu toe accepteert ze het en ze ligt nu al ca 10 minuten stil in dr bed Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon erg moe is ( geweest) en dat ze nu een goed lang slaapje doet. Ik kijk het even aan, tis ook zo stom als dit het blijkt te zijn en ik heb daarvoor de huisarts gebeld...
Vorige week precies hetzelfde gehad. Een half uur na de voeding ineens hardverscheurend huilen. Ook dronk ze ineens erg onrustig drinken. Terwijl ze altijd zo heerlijk dronk en lekker sliep. Heb van alles in me hoofd gehaald. Krampjes, spruw, reflux. Maar zo ineens dat het kwam is het ook weer over. Sinds gisteren is ze weer haar eigen vertrouwde zelf. Opvallend is dat ze nu ineens wel meer lijkt te kunnen. Lacht meer, begint geluidjes te maken, is langer wakker na de voeding. Dus ik denk hier wel aan een sprongetje.
Nou, vanmiddag gewoon ca 2,5 uur geslapen! pfff, daarna weer goed gedronken ook en een half uur erna weer huilerig;... haalde me ook vanalles in mn hoofd, maar denk toch ook aan krampjes. Gelukkig werd ze nu op een gegeven moment wel stil als ik dr bij me houdt, maar zodra ik dr weg leg begint ze weer.... ik ben al 1,5 uur bezig. Steeds als ze ligt te slapen en ik dr weg probeer te leggen huilt ze weer... Spronggedrag??!! Begin er steeds meer in te geloven aangezien ze wel weer stil wordt als ik dr oppak. Geen pijn dus... Dat is heel fijn. Alleen nu steeds het bij me houden... haha, heb geen handen meer over...
Gisterenavond en vanmorgen HEEL duidelijk... ze wil alleen maar bij me zijn en als ik dr wegleg dan begint ze weer te huilen Best wel vermoeiend want ik hou haar dus continue tegen me aan terwijl ze voorheen direct sliep. ik ben ook bang dat ze straks niet meer zonder mijn hulp kan slapen...! Hoe lang heeft t bij jullie geduurd? En heb je nog tips? Ik ben trouwens wel blij dat het dus blijkbaar niks ernstigs is hoor!
hier heeft het denk ik 1,5 week geduurd. Ik pas de methode van Ria blom toe. Dus liet haar ook wel even huilen om te kijken of ze weer in slaap ging vallen. Als het te lang duurde haalde ik haar uit bed, legde haar de wipstoel en bij de eerste tekenen van vermoeidheid lag ze weer in bed. Bij 2 uur na de voeding dat ze nog steeds aan het huilen was voede ik haar en volgde we weer het verdere schema. En zo was ik mooi de hele dag druk met het kleine vrouwtje