thanx meiden. Ook vannacht heeft hij weer doorgeslapen Alleen nu ligt hij alweer op bed, bleef maar in z`n ogen wrijven. En dat terwijl hij net 1,5 uur wakker was. Nou ja gelukkig kan het nu ook gewoon. Zijn humeur is nog niet verbeterd. Hij is nog steeds snel in tranen en wil constant bij me zijn ( en bv op de wc zit ik graag alleen ) Ik ben nu ook echt aan het zoeken naar iets wat leuk is om te doen met hem, behalve het park en dat soort dingen. Maar vind dat best moeilijk voor een baby. hebben jullie nog tips? het heeft me nu ook geholpen
Wat fijn dat de nachten zo veel beter gaan! Blijkbaar heeft hij toch ergens last van, als hij slaapt op de paracetamol. En een kind van 11 maanden vermaken is een hele zware opgave. Ze willen zoveel, kunnen nog niets alleen, dus komt het op jou neer. Als wandelen en naar het park gaan leuk is, gewoon doen toch? De consentratieboog is heel kort, dus ze vinden alles maar een minuutje leuk.
overdag geven we hem geen zetpil, en dat gaat ook goed. Maar misschien dat door de pcm savonds zijn lichaampje wat tot rust komt. Ik wil wel nog contact zoeken met de osteopaat, om te kijken of zij gewoon nog iets kan betekenen. En ik kan straks de HA bellen voor de uitslag van de urine. Een kleintje vermaken is idd moeilijk. Ik heb wel eens met hem geverfd, maar de handjes gaan sneller naar zijn mond dan je soms kan grijpen. En met potloden denk ik dat hetzelfde gebeurt. Gelukkig is het echt een buitenkind en vind hij het heerlijk om te wandelen en gewoon het buiten zijn is al goed. Moet straks toch nog een paar boodschapjes doen en ga dan gelijk even met hem naar de eendjes. Altijd leuk natuurlijk.
Een osteopaat kan echt wonderen verrichten. Heb er ook veel aan gehad bij mijn zoontje. Wie weet helpt het...... Is zwemmen een leuk idee om te gaan doen? In sommige steden heb je ook mama café 's, misschien ook bij jou in de buurt?
Met dit mooie weer is naar buiten gaan altijd fijn voor kindjes. Wij hebben op de hoek een mooie speeltuin met groot grasveld; een paar speeltjes en een kleed mee en onze zoon vermaakt zich wel voor een uurtje (uiteraard samen met mama een uur alleen spelen gaat niet lukken). En bij minder mooi weer ga ik wel eens naar een vriendin, even kopje thee drinken, zoonlief in een andere omgeving, zo heb je wat afwisseling op je dag. En wat hier ook een groot succes is: de IKEA... Zoonlief voor in het wagentje en lekker door de IKEA wandelen Hij vindt het superleuk, vooral de kinderafdeling natuurlijk. En het mooie is: hij kan toch een beetje met het speelgoed spelen, maar het gaat niet mee naar huis, en hij is nog te jong om daarom te zeuren
Samen een boekje lezen vinden ze meestal ook leuk. Laat hem de pagina's omslaan en vertel hem wat er te zien is. Hij "leest" nog op een andere manier dan wij (grote kans dat hij de meeste lol ziet in bladzijden omslaan), maar het is gewoon een gezellig momentje samen en dat vinden ze vaak fijn. Buiten spelen op een kleed, superidee! En inderdaad het lopen buiten zelf is voor hun vaak al leuk genoeg. Valt genoeg te zien. Graag bij je willen zijn klinkt als verlatingsangst. Heel normaal op deze leeftijd. Hopelijk gaat het snel over! Je kunt met hem oefenen door kiekeboe te spelen, of naar de gang/wc te gaan en te blijven praten tegen hem, zodat hij leert dat jij er nog wel bent, ook al ziet hij je niet. En dan vrolijk en lachend weer tevoorschijn komen. Ons meisje kan zichzelf juist erg goed vermaken, dus ik hoef weinig anders te doen dan speeltjes op de vloer neerleggen en zij tijgert het hele huis door. Het oud papier is hier populairder dan dr eigen speelgoed trouwens Probeer iets te vinden wat hij ook thuis kan doen, zodat je zoveel mogelijk het slaap en eetritme onder controle kan houden. Heeft ook een veel minder grote impact op die kleintjes dan op stap gaan. Vindt hij het leuk om in bad te gaan? In een badring zetten en lekker spetteren? Misschien is hij toe aan uitdagender of ander speelgoed? Hier is ons meisje fan van dingen die geluid maken (jammer genoeg). Ze heeft zo'n magisch liedjesboek met muziekjes, valt erg in de smaak. En ze heeft sinds kort een speeltafel met geluidjes.
Wat bij onze zoon op het KDV trouwens een grote hit is: een ballenbak maken van een klein zwembadje met allerlei verschillende soorten ballen. Als ik onze zoon ga ophalen van het KDV zit hij daar steevast in te spelen!
Hier was het een echt "sprongetje" van twee a drie weken, met daarna weer 2 nieuwe tandjes trouwens ook...
Fijn om te lezen dat het al wat beter gaat! 't Valt idd niet mee om zo'n kereltje van die leeftijd te vermaken. Misschien fietsen, mijn zoontje vindt dat altijd geweldig.
hey meiden, bedankt voor de tips weer. Zwemmen vind hij ook heerlijk maar omdat hij op het moment erg verkouden is wacht ik daar nog even mee. Het veel bij me zijn, is wel lastig soms. Helaas kan ik praten wat ik wil, wanneer ik uit het zicht ben, maar hij blijft overstuur dan. Hij moet me echt kunnen zien. Fietsen doen we idd regelmatig, dat vind hij heerlijk. Ik ben uiteindelijk gisteren lekker gaan wandelen en we hebben de eendjes gevoerd. Vervolgens lekker naar de winkel, hij was erg vrolijk. Hij heeft vannacht weer lekker doorgeslapen maar werd vanmorgen echt schreeuwend wakker. En weer bleef hij erg moe. 1,5 na het wakker worden lag hij alweer in bed. Nou ja, als dat is wat hij nu nodig heeft, dan is dat zo. Overigens was er met de urine niks aan de hand, alles zag er goed uit. dus het blijft nog steeds een beetje een raadsel wat er aan de hand is. Het slapen gaat wel beter, maar hij blijft moe. Ik ga volgende week contact opnemen met de osteopaat.
Ons meisje gaat 's ochtends ook na 1,5 uur weer naar bed hoor, is op zichzelf niet gek of verkeerd. Vandaag tot nu toe: 7 uur wakker - papfles - half 9 t/m half 11 geslapen - fles - tandarts (voor mij) - broodje en wat fruit - sinds 1 uur weer op bed... Dus ja, ze is ook niet lang wakker geweest (1,5 uur en 2,5 uur), maar was echt alweer moe. Kan ook door het warme weer komen trouwens. Ben benieuwd of de osteopaat nog iets kan vinden.
Onze zoon ligt 's ochtends na 2 uurtjes weer in z'n bed voor de ochtendslaap, tussen de middag is hij wat langer wakker. Schema ziet er ongeveer zo uit: 07.00 wakker 07.30 papfles + cracker 09.00 ochtendslaap 10.30 wakker 11.00 fruithap 13.00 broodje 14.00 fles 14.30 middagslaap 16.00 wakker: sap + cracker o.i.d. 17.30 warm eten + yoghurt 19.00 fles 19.30 slapen Wij hielden altijd wel een vaste structuur aan, maar pas sinds een maand of twee zit er echt een ritme in. Maar het belangrijkste is inderdaad signalen oppikken. Jouw situatie is een lastige, ik kan me heel goed voorstellen dat je het even niet meer weet. Toch denk ik altijd dat je met veel liefde en aandacht een heel eind kunt komen.
goedemorgen meiden. Weer even een update vanuit hier. Het is heel lang goed gegaan, maar vannacht hebben we weer tot 2 uur opgezeten met hem. En dit ondanks de zetpil. Hij bleef wel in zijn ogen wrijven maar ging gewoon spelen en donderjagen. Uiteindelijk is hij na een fles melk in slaap gevallen, maar de angst voor aankomende nacht is er alweer. Ik heb dat schema bij gehouden, met wanneer hij wat doet. Om te kijken of er een ritme te ontdekken is, maar dat is dus niet zo. De tijden verschillen soms wel veel met bijv. eten en slapen. Ik zou nog terug gebeld worden door het CB maar dat is tot op heden nog niet gebeurt. Ik moet vandaag ook heen, dus ga er dan maar naar vragen. We durven gewoon echt bijna niks meer te doen. Ondanks de dagen dat hij goed geslapen heeft, was hij overdag niet te genieten. En zo`n 15 min. nadat hij uit bed kwam zat hij alweer in z`n ogen te wrijven. En dat ging gewoon de hele dag door. We staan momenteel behoorlijk voor een raadsel
wij hebben nu ook een probleem met onze kleine en hopelijk is het een fase...ziek is hij niet maar slapen doet hij niet...zowel middagslaap als 's nachts, zelfs niet meer makkelijk als ik hem in bed neem. hij wil het liefst alleen maar bij mij...zelfs z'n papa kan hem niet meer rustig krijgen! ook ik zit met handen in het5 haar. ik ben nu zelfs gestopt met mn opleiding even n adempauze (zware studie en dat na bevalling, bv en pasgeboren baby vorig jaar, man die in de avonduren vaak niet thuis is...draai op voor het meeste in huis dus moet ff tot rust komen) zoals nu wilde hij zelfs niet bij papa slapen, terwijl hij bekaf is en nu is hij in slaap gevallen in mn armen hahaha! ga m ff bij papa leggen (die werkt 's avonds ) zodat ik ff in huis kan opruimen en douchen enzo hihi! denk dat het vet ook verlatingsangst is...hoop dus dat dat overgaat. o ja en als de sfeer niet goed is in huis, helpt t helemaal niet...dat merk ik ook :-s
Hey mama van JS, Ik zou nog even langer doorgaan met dat schema. Vaak kun je over een langere termijn meer zien... Hopelijk kan de osteopaat ook wat voor jullie betekenen!